Умови доступності для навчання осіб з ООП



ЗАКОН УКРАЇНИ   «ПРО ОСВІТУ»

від 05.09.2017 року №2145-VІІІ  набрав чинності  з 28.09.2017 року

Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами

  1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.
  2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з особливими освітніми потребами на всіх рівнях освіти.
  3. Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами, у тому числі шляхом створення належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.
  4. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.
  5. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами шляхом забезпечення розумного пристосування та універсального дизайну.
  6. Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами, зокрема тими, що спричинені порушенням розвитку та інвалідністю, у закладах дошкільної, позашкільної та середньої освіти здійснюються за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.
  7. Зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти, переведення з одного типу закладу до іншого та відрахування таких осіб здійснюються у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
  8. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабінету Міністрів України.

Стаття 20.  Інклюзивне навчання

  1. Заклади освіти за потреби утворюють інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків така група або клас утворюється в обов’язковому порядку.
  2. Заклади освіти зі спеціальними та інклюзивними групами і класами створюють умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.
  3. Особи з порушеннями фізичного, психічного, інтелектуального розвитку і сенсорними порушеннями забезпечуються у закладах освіти допоміжними засобами для навчання.
  4. Особам з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Психолого-педагогічні послуги – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.

Корекційно-розвиткові послуги (допомога) – це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

  1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування утворюють інклюзивно-ресурсні центри з метою забезпечення реалізації права на освіту та психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами.

Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.

  1. Будівлі, споруди і приміщення закладів освіти повинні відповідати вимогам доступності згідно з державними будівельними нормами і стандартами.
  2. Проектування, будівництво та реконструкція будівель, споруд, приміщень закладів освіти здійснюються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.

Останнє опубліковане

06.10.2024
Останній день участі у Освітній кампанії Interreg NEXT Польща - Україна 2021-2027.

05.10.24 Останній день участі у Освітній кампанії Interreg NEXT Польща - Україна 2021-2027. Підбиття підсумків, завершення проєкту "Мандруємо спільним шляхом". Дякуємо організаторам за цікаві локації, пізнавальні треніги, неймовірні емоції, нових друзів. Повертаємось додому сповнені радістю, що мали можливість презентувати Україну. Щиро дякуємо нашим захисникам - ЗСУ, що навчаємося, реалізовуємо проєкти, радіємо кожному дню. #InterregDay2024

05.10.2024
Третій день участі у Освітній кампанії Interreg NEXT Польща - Україна 2021-2027

04.10.24 Третій день участі у Освітній кампанії Interreg NEXT Польща - Україна 2021-2027.Сьогодні ми відвідали чудові місця Підкарпатського воєводства. Побували на Солінській греблі, де встановлена сучасна гідроелектростанція, і з висоти пташиного лету ( проїхалися на витязі) побачили неймовірні осінні краєвиди. Відвідали монастир отців Кармелітів Босих (збудований у 1700р), де переглянули у 3D форматі фільм про історію святині. А ще, проїхалися оглядовим потягом першої залізниці, яка з'єднувала колись Львів- Перемишль- Варшаву. Незважаючи на те, що то рясний, то дрібний дощик постійно перебував у нашому товаристві, наш настрій та емоції були неперевершеними! #InterregDay2024

04.10.2024
Участь в Освітній кампанії Interreg NEXT Польща - Україна 2021-2027.

Хочемо поділитися своїми враженнями про другий день участі в Освітній кампанії Interreg NEXT Польща - Україна 2021-2027. 3 жовтня 2024 ми вчилися надавати домедичну допомогу, набули картографічних навичок і вмінь, вивчили два танці, збудували екобудиночки. Увечері мали теренову гру. А ще, приємно було побачити на банері 'старших' друзів, і зробити з ними світлину????!!! День 2 був насиченим, і ми, навіть, трішки втомилися. Але товариство, Солінське озеро, мальовничі краєвиди додавали настрою та сили. #InterregDay2024

04.10.2024
Учні 5-Г класу щиро вітають учителів із професійним святом !

Учні 5-Г класу (класний керівник Зджанська Ю.А.) щиро вітають учителів із професійним святом, бажають старанних та слухняних учнів, вдалих та добрих днів, щирих та радісних посмішок, блискучих та неперевершених ідей, великих та гідних успіхів. Будьте завжди талановитими і щасливими!

04.10.2024
Днем вчителя в Гімназії 12

Перша пʼятниця жовтня вже традиційно є Днем вчителя в Гімназії 12. Осінь золотом розмальовує клени та берізки, а учні вітають своїх вчителів! Цьогоріч девʼятикласники - найстарші учні гімназії, приготували святковий концерт: звучали теплі слова вітань та побажань, музичні вітання; гумористичні сценки, навіть спробували бути директором та вчителями…. Але найбільша вдячність та низький уклін нашим захисникам - ЗСУ! Дякуємо, що можемо вчитися, працювати, радіти кожному дню попри все. Зі святом усіх освітян! ПЕРЕМОГИ нашій Україні!