Сторінки фахівців



 

ЗУПИНИМО БУЛІНГ РАЗОМ!

СІМ КРОКІВ, ЯКІ МОЖНА ЗРОБИТИ ВЖЕ СЬОГОДНІ

·        Починайте спочатку.Запобігати боулінгу треба починати на рівні дитячого садка. Починати на рівні початкової школи вже занадто пізно.На самому початку потрібно навчати дітейвпевнено та зрозуміло висловлювати свої почуття. Крім того,важливо пояснити дітям, що того, кого ображають, потрібно захистити, навіть якщо всі навколо байдуже спостерігають за ситуацією. Дитині варто пояснювати, що слова самі по собі нічого не означають, важливі лише емоції, які ми пов’язуємо з певним словом. А якщо ситуація цілком залежить від наших емоцій – нам цілком до снаги її змінити.

·        Навчайтесь схвалювати. Навчити дітей терпимості – не надто хороша мета. Хто хоче, щоб його терпіли? Кожна людина потребує схвалення.

·        Вчить співчувати. Важливим є формування у дітей моральних якостей, емпатії, толерантності.

·        Сприяйте розвитку соціальних навичок.  Дуже важливо навчати дітей спілкуватися з дорослими та однолітками, допомагати долати невпевненість  у собі.

·        Розвивайте творчі здібності. Підійдіть до цього питання творчо. Відомо, що творчість чудово сприймають діти, а творча робота допомагає значно їм значно краще засвоїти норми поведінки.

·        Уникайте ярликів. У жодному разі не чіпляйте на дітей негативні ярлики. Якщо дитину називати «бешкетником», їй не залишиться нічого, окрім як  бешкетувати на знак протесту. Говоріть лише про дії, при цьому не оцінюйте дітей особисто.

·        Сприяйте формуванню позитивних стосунків. Подавайте особистий приклад дітям, показуючи їм, якими мають бути здорові стосунки. Позитивні стосунки дітей з іншими дітьми залежать від позитивних стосунків між дорослими.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Наталія КОЗИРА

практичний психолог

 

 

 

Національна «гаряча» лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації переходить на новий номер 116 123

Громадська організація «Ла Страда-Україна» є однією з провідних неурядових організацій, діяльність якої спрямована на запобігання торгівлі людьми, попередження домашнього насильства, впровадження гендерної рівності та вдосконалення системи захисту прав та інтересів дитини.

ГО «Ла Страда-Україна» має 20-річний досвід організації роботи Національних «гарячих» ліній, які досить часто, є одним із першочергових ресурсів для громадян в отриманні допомоги: інформаційної, психологічної та правової.

Зокрема, на базі ГО «Ла Страда-Україна» функціонує:

Національна дитяча «гаряча» лінія, яка працює за безкоштовним номером 0 800 500 225 (зі стаціонарного телефону) та безкоштовним коротким номером 116 111 (з мобільного).

Лінія працює по будням з 12:00 до 20:00 та в суботу з 12:00 до 16:00.

Національна «гаряча» лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації, яка працює за безкоштовним номером 0 800 500 335(зі стаціонарного телефону) та безкоштовним коротким номером 386 (з мобільного діє до 24.11.2017 р.). Лінія працює цілодобово.

Звертаємо увагу, що з 25 листопада 2017 року Національна «гаряча» лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації переходить на новий загальноєвропейський номер 116 123 (замість номеру 386).

 

 

"Мовленнєві порушення: реагуємо вчасно"

Дитині – 3,5 роки, або навіть більше:

вона нещодавно почала розмовляти, а її мовлення незрозуміле, нерозбірливе;
до 3,5 років у неї не сформувалось мовлення («дитина не розмовляє»).
При нормальному мовленнєвому розвитку перші слова у дітей з’являються ще до року, а в 2 роки діти вже добре розуміють мовлення, а також починають вживати прості фрази з 2-3слів. Однак в сучасних дітей часто зустрічаються різні форми затримки в розвитку мовлення, більшість з яких можуть загрожувати дитині серйозними ускладненнями.

У будь-якому випадку дитина, яка пізно почала розмовляти, не зможе самостійно засвоїти правильну звуковимову. Їй знадобляться заняття з логопедом для подолання мовленнєвих порушень.

Увага! Якщо трирічна дитина не розмовляє, у неї може виявитись важке порушення мовлення – алалія. При алалії мовлення у дітей не розвивається взагалі, або розвивається дуже повільно, що може спричинити затримку психічного розвитку.

Дитині – 3,5-4,5 роки. Мовлення у неї з’явилось вчасно, але дитина не вимовляє:

окремі звуки (при цьому її мовлення в цілому зрозуміле);
велику кількість звуків, через що її мовлення малозрозуміле.
У цьому віці відсутність правильної вимови звуків не вважається дефектом мовлення. Малюк тільки вчиться вимовляти звуки і тому може промовляти їх нечітко, або ж зовсім пропускати в словах. Однак логопед навіть у такому віці може визначити, чи з’явиться у дитини нормативна вимова того чи іншого звуку, чи залишиться дефектна.

В наш час кожна друга дитина на тому чи іншому етапі розвитку мовлення потребує допомоги логопеда.

Дитина в цьому віці не вимовляє велику кількість звуків? Її мовлення дуже нерозбірливе? Це може свідчити про складне мовленнєве порушення. Така дитина самостійно може не навчитись вимовляти звуки, а потребуватиме довготривалих занять з логопедом аж до повної корекції мовлення.

Дитині – 4,5 роки та більше. Її мовлення має один з наступних недоліків:

мовлення дитини в цілому нерозбірливе;
ви сумніваєтесь, чи правильна в дитини звуковимова;
ви знаєте, що дитина не вимовляє деякі звуки.
За нерозбірливим мовленням можуть ховатись важкі мовленнєві порушення, які в подальшому можуть вплинути на психічний розвиток дитини. Тому обов’язково слід звернутись за консультацією до логопеда. Логопед зможе оцінити стан мовлення дитини, спрогнозувати його подальший розвиток та надати батькам відповідні рекомендації.

У більшості випадків після 5 років дитина сама, без спеціальних логопедичних занять, вже не може навчитись правильно вимовляти звуки. В майбутньому, швидше за все, у неї буде зберігатись дефектна вимова тих звуків, які вона зараз не вимовляє.

Дитині залишився рік (або півроку) до школи:

дефекти звуковимови у неї вже виправлені або майже виправлені.
Справа в тому, що неправильна звуковимова може призвести до таких ускладнень як порушення читання (дислексія) та письма (дисграфія). При порушеній звуковимові дитина пише звуки так, як вимовляє. Якщо логопед поставив звуки дитині незадовго до вступу у школу, то ще деякий час дитина може писати їх так, як вимовляла до цього. Також дефекти звуковимови заважають дитині повноцінно оволодіти грамотою: дитині може бути важко визначати кількість та порядок складів і звуків у словах.

Корекція порушень читання та письма займає багато часу та вимагає великих зусиль, тому бажано ще в дошкільному віці попередити появу цих логопедичних дефектів. Для того, щоб це зробити, зверніться за консультацією до логопеда.

Ви хочете ще до школи навчити дитину читати і писати, а також розвинути у неї логічне мислення, пам’ять, увагу, уяву.

Коли дитина приходить до школи підготовленою, вона значно швидше буде засвоювати навчальний матеріал. До того ж навчання читанню й письму дуже добре розвиває інтелект дитини, а також усі психічні процеси: мислення, пам’ять, увагу, уяву. Провести профілактику мовленнєвих порушень набагато простіше, ніж виправляти вже сформовані мовленнєві недоліки.

Отже, на консультації у логопеда ви зможете:

Отримати уявлення про мовленнєве порушення дитини, його наслідки та шляхи подолання.
Скласти з логопедом корекційний план подолання наявних у дитини порушень мовлення.
Дізнатись, як працювати з дитиною в залежності від особливостей її мовленнєвого порушення.
Попередити появу дефектів звуковимови.
Попередити появу у дитини порушень читання (дислексія) та письма (дисграфія).
Розвинути у дитини інтелектуальні навички, а також психічні процеси: мислення, пам’ять, увагу.
Підготувати дитину до навчання в школі, сформувавши навички читання та письма.
            Навіть найпростіше порушення звуковимови не можна вважати  неважливим дефектом, оскільки це порушення може призвести до негативних наслідків для розвитку дитини в цілому.

 Тетяна АНДРУЩЕНКО, Тетяна ДРАБИЧ,

вчителі - логопеди

 

Приєднані файли
Послуги в сфері охорони психічного здоров'я.pdf
Права, булінг, дом.насильство.docx
Пам'ятка для батьків. Степчук С.Є..docx
Поради батькам. Головата О.В..docx
Рекомендації батькам. Марчук О.Ю..docx
10 порад від логопеда батькам. Андрущенко Т.С..docx
Поради психолога.docx
Рекомендації батькам. Піньковська Т.Ю..docx
Істерика у дітей з ООП.docx
Порадник для батьків.Драбич Т.В..docx