Інклюзивна освіта



Інклюзивна освіта– це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.

/Files/76076262.jpg

Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх потреб в шкільному середовищі та поза його межами.

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.

Основний принцип інклюзивної освітиполягає в тому, що:

  • Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними.
  • Навчальні заклади мають визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання.
  • Забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розробки відповідних навчальних планів, прийняття організаційних заходів, розробки стратегії викладання, використання ресурсів та партнерських зв’язків зі своїми громадами.
  • Діти з особливими освітніми потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання. Вони є найбільш ефективним засобом, який гарантує солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння між дітьми з особливими потребами та їхніми ровесниками.

Інклюзивний підхід – створення таких умов, за яких усі учасники навчально-виховного процесу мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у дошкільних та загальноосвітніх школах.

Переваги інклюзивної освіти:

для дітей з особливими освітніми потребами:

  • Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
  • Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі у громадському житті.

для інших дітей:

  • Діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
  • Діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них.
  • Діти вчаться співробітництву.
  • Діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

для педагогів та фахівців:

  • Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) починають сприймати дітей більш цілісно, а також вчаться дивитися на життєві ситуації очима дітей.

Дослідження науковців Інституту спеціальної педагогіки НАПН України з інклюзивної проблематики проводяться у руслі прогресивних світових тенденцій і характеризуються інноваційною стратегією: від інституціалізації до інклюзії. Інноваційна методологія заснована на принципах дитиноцентризму, що передбачає виявлення задатків кожної особистості з проблемами в розвиткові, створення умов для їх успішного розвитку та самореалізації в жит


Останнє опубліковане

23.09.2024
Лялькова вистава

Діти переглянули лялькову виставу "Театр ляльок Усмішка" і залишилися в захваті! Веселі герої, яскраві декорації та цікава історія подарували багато усмішок і позитивних емоцій. Це був незабутній день, який запам’ятається надовго!

23.09.2024
BRAMA - Онлайн варта України

Брама - це ворота, які захищають від небезпеки та закривають нас від негативного впливу. Базові форми кібератак на компанії: 1 Фінансові кібератаки: злочинці можуть здійснювати атаки на фінансові системи компаній, використовуючи такі методи, як віруси-вимагачі, крадіжку фінансових даних, тощо. 2 Втручання в систему мережевої безпеки: злочинці можуть здійснювати атаки на мережеві системи компаній, щоб отримати доступ до конфіденційної інформації або завдати шкоди мережевій інфраструктурі. 3 Кібервикрадення ідентичності: шахраї можуть використовувати отримані зловмисницьким шляхом персональні дані для вчинення кіберзлочинів, що передбачають використання чужої ідентичності. 4 DDoS атака (Distributed Denial of Service): кібератака під час якої зловмисники намагаються паралізувати роботу веб-ресурсу або онлайн-сервісу, перевантажуючи його трафіком. Метою DDoS атаки є знищення або тимчасове призупинення роботи цільового ресурсу, що може призвести до втрати фінансових або репутаційних збитків для власника ресурсу. 5 Атака «людина посередині» (від англ. Man-in-the-middle): використовуючи цей вид атаки, зловмисник перехоплює дані (трафік), якими користувачі обмінюються між собою. Злочинці можуть перехоплювати конфіденційну інформацію, таку як паролі, банківські дані, особисту переписку тощо, а також може впливати на комунікацію між сторонами, вносячи зміни в дані, які передаються. Поради для захисту: 1 Забезпечення своєчасного оновлення системи безпеки: компанії повинні мати встановлені та оновлені системи захисту від кіберзлочинності, такі як антивірусне програмне забезпечення, фаєрволи та системи виявлення вторгнень. 2 Постійне навчання працівників: працівники повинні бути навчені як розпізнавати потенційні загрози та практикувати безпечні цифрові звички, такі як перевірка невідомих посилань або вкладень в електронних листах, тощо. 3 Строгі правила доступу: компанії повинні мати строгі правила доступу до конфіденційної інформації та надавати доступ до неї лише необхідним працівникам. 4 Регулярні аудити безпеки: необхідно проводити регулярні аудити безпеки мережі та інформаційних систем для виявлення потенційних слабких місць та загроз. 5 Резервне копіювання даних: регулярне створення резервних копій важливої інформації допоможе захиститися від її можливої втрати внаслідок кібератак.

16.09.2024
Пантоміма "Надія є"

Дякуємо учнівському самоврядуванню Червоноградського ліцею, які сьогодні завітали до нас з пантомімою "Надія є". Цей виступ був присвячений Всесвітньому дню запобігання самогубству. «Тож давайте пам’ятати, що кожне життя — це безцінний дар. Ви важливі. Життя має значення. ????”

04.09.2024
Наш переможець

Вітаємо з черговою перемогою учня 9-Б класу Шуригіна Станіслава за зайняті два срібних місця по легкій атлетиці у м. Мукачево. Ми пишаємося твоїм успіхом і віримо, що попереду на тебе чекає ще багато перемог. Продовжуй рухатися вперед, адже твоя наполегливість та відданість справі вже приносять чудові результати!

02.09.2024
З новим навчальним роком, шкільна родино!

Сьогодні шкільні подвір'я знову ожили дитячим сміхом і радісними привітаннями. Перший дзвоник пролунав, відкриваючи двері у світ знань та нових можливостей.