Інклюзивна освіта



Станом на 02.09.2024 року у школі відкрито 7 інклюзивих класів  ( 1-А, 2-Б, 3-Б, 4-А, 5-Б, 6-Б, 7-А). 

 

Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.

Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх потреб в шкільному середовищі та  поза його межами.

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.

 

Основний принцип інклюзивної освіти полягає в тому, що:

◦ Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними.

◦ Навчальні заклади мають визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання.

◦ Забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розробки відповідних навчальних планів, прийняття організаційних заходів, розробки стратегії викладання, використання ресурсів та партнерських зв’язків зі своїми громадами.

◦ Діти з особливими освітніми потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання. Вони є найбільш ефективним засобом, який гарантує солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння між дітьми з особливими потребами та їхніми ровесниками.

 

Інклюзивний підхід – створення таких умов, за яких усі учасники освітнього процесу мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у дошкільних та загальноосвітніх школах.

 

УМОВИ ДОСТУПНОСТІ ДЛЯ НАВЧАННЯ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти для дітей з особливими потребам у гімназії створене відповідне освітнє середовище. Територія шкільного подвір’я має вільний доступ для маломобільних груп населення. Будівлю гімназії обладнано  пандусом з поручнями. Розмір вхідних дверей дозволяє перемістити маломобільну людину до приміщення гімназії.

  Обладнані класні кімнати, де у кожній віковій групі створено відповідний ресурсний простір, який включає в себе елементи системи альтернативної комунікації: розклад , екран настрою, вибір діяльності, ранкові зустрічі, правила групи, стіна творчості, куточок релаксації, мультимедійні центри, що сприяє активному включенню в освітній процес дітей з ООП та  полегшує процес адаптації та соціалізації. Меблі для дітей мають можливість змінювати свою висоту відповідно до зросту дитини. Усі основні приміщення мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; класні дошки темно-зеленого кольору, стелі, двері, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення. У закладі дотримується повітряно-тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням провітрювання за графіком.

На другому поверсі гімназії створена ресурсна кімната для психологічного

розвантаження та для проведення індивідуальних , корекційно - розвиткових занять .

З метою профілактики захворювань опорно-рухового апарату та занять лікувальною фізкультурою для послуг дітей з ООП великий, компактний , яскравий спортивний  зал.

Організація інклюзивного навчання в гімназії.

З метою забезпечення рівного доступу до освітніх послуг всіх учасників освітнього процесу в гімназії № 5  створені відповідні умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами з урахуванням особливостей розвитку дітей: доступність будівель і приміщень, використання адекватних форм і методів освітньої роботи, психолого-педагогічний супровід, налагодження співпраці з батьками (особами, які їх замінюють). З вересня 2022 року облаштовано ресурсну кімнату. 

На даний час з метою реалізації прав дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство, забезпечення якості навчання відповідно до висновків ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини  та медичних висновків у 2024-2025 н.р. було організовано інклюзивне навчання і відкрито сім інклюзивних класів, в яких навчаються одинадцять учнів з особливими освітніми потребами, а саме : 1-А клас - 2 учні, 2 -Б клас - 2 учні,  3-Б клас – 1 учень, 4-А клас — 2 учні, 5-Б клас — 1 учент, 6-Б клас – 2 учня, 7-А клас - 1 учень.  

Відповідно до висновків про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини  учні навчаються за програмою закладів загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини.

На початку 2024-2025 навчального року для забезпечення успішності навчання розроблені та погоджені з батьками Індивідуальні програми розвитку кожного учня з інклюзивною формою навчання та розклад навчальних і корекційно-розвиткових занять.

Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу в класах забезпечують вчителі відповідних класів та асистенти вчителів: Волч Юлія Степанівна, Ядушинська Богдана петрівна (1-А клас),  Мідянко Марія Іванівна, Кіх Катерина Григорівна (2-Б клас), Мизюк Соломія Андріївна, Риль Галина Василівна (3-Б клас), Коваль Руслана Миколаївна, Прокопчук Тетяна Іванівна (4-А клас),  Якимів Оксана Богданівна, Грицина Юлія Степанівна (5-Б клас) , Горак Зоряна Ярославівна, Олійник Тетяна Іванівна (6-Б клас), Рогуля Лариса Романівна, Станько Наталія Василівна (7-А клас), а також логопеди-дефектологи   Дмитренко Людмила Володимирівна, Риль Галина Василівна, практичний психолог Меда Ліна Василівна. Педагогічні працівники надають допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця, проводять спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб; допомагають концентрувати увагу, сприяють формуванню саморегуляції та самоконтролю учнів; співпрацюють з командою психолого-педагогічного супроводу; забезпечують разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання, розвитку дитини з ООП.

Відповідно до рекомендацій ІРЦ у школі організовано та систематично проводяться корекційно - розвиткові заняття з: корекції розвитку, розвитку мовлення, соціально-побутового орієнтування .

 

 


Останнє опубліковане

02.10.2024
Що? Де? Коли?

Сьогодні в нашій гімназії 5 відбулася захоплююча гра "Що? Де? Коли?", в якій взяли участь вчителі з усієї громади. Атмосфера була наповнена ентузіазмом та змаганням, адже кожен учасник прагнув показати свої знання та ерудицію. Гра розпочалася з привітального слова від організаторів-відділу освіти Червоноградської міської ради та БДЮТЧ, які налаштували всіх на дружній дух змагання. Участь брали команди, що складалися з вчителів різних предметів. Запитання були різноманітними: від культурних і історичних фактів до сучасних подій, що підкреслювало глибину знань учасників. Особливо вразили запитання, що потребували нестандартного мислення, змушуючи команди дискутувати та аргументувати свої відповіді. Наприкінці заходу, після захоплюючих раундів, було підбито підсумки. Переможці отримали символічний приз - статуетку" Мудра сова" та оплески від глядачів, а всі учасники поділилися враженнями та планами на наступні ігри. Ця подія не тільки продемонструвала ерудицію вчителів, але й зміцнила їхні зв’язки та сприяла розвитку спільноти. Всі присутні залишилися задоволеними, сповненими нових ідей і бажанням продовжувати інтелектуальні змагання в майбутньому.

01.10.2024
Перша допомога

Сьогодні на гуртку " Джура" вчитель Яцків І.І. провів надзвичайно важливе заняття, присвячене ознайомленню вихованців із сучасним екіпіруванням воїнів. Під час розбору тактичної військової аптечки учасники дізналися про основні компоненти, такі як бинти, турнікет, гемостатичні засоби та антисептики. Практичні навички надання першої допомоги — це знання, які можуть врятувати життя! Також ознайомилися з системою Molle, яка дозволяє швидко і зручно кріпити спорядження. Це важливі аспекти, які допоможуть у критичних ситуаціях. Заняття пройшло активно та продуктивно, вихованці проявили великий інтерес і задавали багато запитань. #ВійськоваЕкіпіровка #ПершаДопомога #СистемаMolle

01.10.2024
Змагання до Дня Захисника України

У День захисника і захисниць України у гімназії №5 відбулися захоплюючі спортивні змагання між учнями 3 і 4 класів. Команди змагалися в різних спортивних вправах демонструючи не лише фізичну підготовленість, але й командний дух. Змагання почалися з естафет, де учні проявили швидкість та спритність. Потім були проведені конкурси з м'ячем, які викликали неабияке захоплення у глядачів. Кожен клас активно підтримував своїх учасників, створюючи неймовірну атмосферу змагань. Діти не лише показали свої спортивні вміння, а й виявили велику дружність і повагу один до одного. Завершилися змагання урочистим нагородженням, де кожен учасник отримав грамоту. Цей день став не тільки святом спорту, але й символом єдності та патріотизму, адже учні вшановували захисників та захисниць нашої країни. Дякуємо нашим воїнам, які захищають нас та наші домівки. Пам'ятаємо тих, які віддали своє життя за перемогу України. Слава Україні! Героям Слава!

01.10.2024
Посвята в козачата

Сьогодні в гімназії №5 відбулася незабутня подія — "Посвята в козачата" для учнів 3-4 класів та "Посвята в джури" для 6 класу, приурочена до Дня захисника і захисниць України. Діти з великим захопленням підготувалися до святкового заходу: вони декламували вірші про українських героїв, співали патріотичні пісні та представляли свої команди з креативними емблемами. Кожен клас продемонстрував свою творчість і згуртованість. Кошовий отаман Андрій Синиця привітав всіх козачат та джур зі святом та з новим званням. Ця подія не лише сприяла вихованню патріотичних почуттів, а й об'єднала учнів у дружньому колективі, даруючи незабутні враження. Все буде Україна!

01.10.2024
Герої не вмирають!

До Дня захисника і захисниці України учні 6-А класу Гімназії 5 (кл.кер. Тетяна Миколаївна Бойко) провели бесіду про відзначення цього дня в Україні, та про важливість розуміння тих подій, які зараз відбуваються. Висловлюємо подяку усім військовослужбовцям ЗСУ за їхній героїзм і відданість.♥️ Також відвідали Вічеву площу і вшанували пам’ять полеглих захисників України, які віддали життя за наш спокій. «Герої не вмирають!» Якщо про них говорити, згадувати і пам’ятати. Виховуємо покоління нескорених, свідомих, патріотичних українців. Тих, котрим відбудовувати зруйноване і бути найсильнішими з еліт.