Інклюзивна освіта



Станом на 01.10.2023 року у школі відкрито 7 інклюзивих класів  ( 1-Б, 2-Б, 3-А, 4-Б, 5-Б, 6-А, 9-А). 

 

Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.

Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх потреб в шкільному середовищі та  поза його межами.

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.

 

Основний принцип інклюзивної освіти полягає в тому, що:

◦ Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними.

◦ Навчальні заклади мають визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання.

◦ Забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розробки відповідних навчальних планів, прийняття організаційних заходів, розробки стратегії викладання, використання ресурсів та партнерських зв’язків зі своїми громадами.

◦ Діти з особливими освітніми потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання. Вони є найбільш ефективним засобом, який гарантує солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння між дітьми з особливими потребами та їхніми ровесниками.

 

Інклюзивний підхід – створення таких умов, за яких усі учасники освітнього процесу мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у дошкільних та загальноосвітніх школах.

 

УМОВИ ДОСТУПНОСТІ ДЛЯ НАВЧАННЯ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти для дітей з особливими потребам у гімназії створене відповідне освітнє середовище. Територія шкільного подвір’я має вільний доступ для маломобільних груп населення. Будівлю гімназії обладнано  пандусом з поручнями. Розмір вхідних дверей дозволяє перемістити маломобільну людину до приміщення гімназії.

  Обладнані класні кімнати, де у кожній віковій групі створено відповідний ресурсний простір, який включає в себе елементи системи альтернативної комунікації: розклад , екран настрою, вибір діяльності, ранкові зустрічі, правила групи, стіна творчості, куточок релаксації, мультимедійні центри, що сприяє активному включенню в освітній процес дітей з ООП та  полегшує процес адаптації та соціалізації. Меблі для дітей мають можливість змінювати свою висоту відповідно до зросту дитини. Усі основні приміщення мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; класні дошки темно-зеленого кольору, стелі, двері, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення. У закладі дотримується повітряно-тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням провітрювання за графіком.

На другому поверсі гімназії створена ресурсна кімната для психологічного

розвантаження та для проведення індивідуальних , корекційно - розвиткових занять .

З метою профілактики захворювань опорно-рухового апарату та занять лікувальною фізкультурою для послуг дітей з ООП великий, компактний , яскравий спортивний  зал.

Організація інклюзивного навчання в гімназії.

З метою забезпечення рівного доступу до освітніх послуг всіх учасників освітнього процесу в гімназії № 5  створені відповідні умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами з урахуванням особливостей розвитку дітей: доступність будівель і приміщень, використання адекватних форм і методів освітньої роботи, психолого-педагогічний супровід, налагодження співпраці з батьками (особами, які їх замінюють). З вересня 2022 року облаштовано ресурсну кімнату. 

На даний час з метою реалізації прав дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство, забезпечення якості навчання відповідно до висновків ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини  та медичних висновків у 2023-2024 н.р. було організовано інклюзивне навчання і відкрито сім інклюзивних класів, в яких навчаються одинадцять учнів з особливими освітніми потребами, а саме : 1-Б клас - 2 учні, 2 -Б клас - 1 учень,  3-А клас – 2 учні, 4-Б клас — 1 учень, 5-Б клас — 2 учні, 6-А клас – 1 учень, 9-А клас - 2 учні.  

Відповідно до висновків про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини  учні навчаються за програмою закладів загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини.

На початку 2023-2024 навчального року для забезпечення успішності навчання розроблені та погоджені з батьками Індивідуальні програми розвитку кожного учня з інклюзивною формою навчання та розклад навчальних і корекційно-розвиткових занять.

Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу в класах забезпечують вчителі відповідних класів та асистенти вчителів: Мідянко Марія Іванівна, Кіх Катерина Григорівна (1-Б клас), Мизюк Соломія Андріївна, Риль Галина Василівна (2-Б клас), Коваль Руслана Миколаївна, Прокопчук Тетяна Іванівна (3-А клас),  Деркач Галина Юріївна, Грицина Юлія Степанівна (4-Б клас) , Горак Зоряна Ярославівна, Олійник Тетяна Іванівна (5-Б клас), Рогуля Лариса Романівна, Станько Наталія Василівна (6-А клас), Сеник Любов Геннадіївна, Якимів Оксана Богданівна (9-А клас), а також логопеди-дефектологи   Дмитренко Людмила Володимирівна, Кульчицька Тетяна Дмитрівна, практичний психолог Меда Ліна Василівна. Педагогічні працівники надають допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця, проводять спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб; допомагають концентрувати увагу, сприяють формуванню саморегуляції та самоконтролю учнів; співпрацюють з командою психолого-педагогічного супроводу; забезпечують разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання, розвитку дитини з ООП.

Відповідно до рекомендацій ІРЦ у школі організовано та систематично проводяться корекційно - розвиткові заняття з: корекції розвитку, розвитку мовлення, соціально-побутового орієнтування .

 

 


Останнє опубліковане

06.06.2024
Спартакіада

Міська спартакіада поєднала два надзвичайно важливих аспекти - туризм і краєзнавство. Це був захоплюючий захід, де учасники не лише випробували свої сили у спортивних змаганнях, але й поглибили свої знання про свій край, відкриваючи нові місця та вивчаючи історію рідного краю. Вітаємо Максима Яцківа з перемогою у конкурсі " Орієнтування на місцевості". Дякуємо Просецькій О.Я., Заяцю В.В. та Загоруйку М.А. за підготовку команди. Дякуємо батькам 8-Б класу, які підтримували, допомагали. Ваша підтримка була невимірною, і без вас наш успіх був би неможливим. Ваша підтримка та енергія завжди надихали нас до досягнень.

06.06.2024
Четвертий день у літній школі

Четвертий день у нашій "Літній школі "пройшов насичено та цікаво! Почали ранок з енергійної зарядки, щоб підготувати наше тіло та розум до нових пригод✨. Потім наші серця наповнились радістю та теплими словами під час привітання з днем народження однієї з наших гарних дівчаток????????. Ще ми поглиблювали наші знання англійської мови на цікавих заняттях. І, звісно ж, не забували про наших захисників - писали листи воїнам, висловлюючи їм свою підтримку та вдячність. Ще один насичений день у нашій " Літній школі" , який залишиться в наших серцях назавжди!????

05.06.2024
Олімпіада геніїв України

Колектив гімназії вітає Сороку Олексія, учня 8-А класу з отриманням заслуженої нагороди-Диплома за визначні досягнення у підготовці проєкту на тему «Чому міліє Світязь?» у Всеукраїнському конкурсі «Олімпіада геніїв України» (GENIUS Olympiad Ukraine)-2024, категорія «Креативне письмо» Бажаємо Олексію успішного подальшого життєвого шляху, нехай все виходить і будь-яка висока мета обов’язково буде досягнута!

05.06.2024
Третій день у літній школі

Третій день у нашій " Літній школі " був насиченим та цікавим! ????Ранкова естафета прокинула в наших учнів справжній дух змагання, зарядивши енергією на весь день. Пізніше ми влаштували захоплюючі ігри на свіжому повітрі: від командних змагань до активних ігор з м'ячем⚽️. Ще у нас були заняття з англійської. Під керівництвом наших відмінних вчителів ми не лише вдосконалювали свої мовні навички, а й вивчали мову через ігри, рольові ситуації та цікаві завдання. Кожен з нас відчував себе актором або героєм власної історії, що допомагало нам краще засвоювати матеріал. Заняття пройшли легко та весело, залишаючи за собою бажання вчитися ще більше.???? Ще наші дітки занурилися у світ веселих ігор. Серед них була гра " Крокодил". Сміх, радість та веселощі наповнили повітря, коли маленькі учасники весело намагалися передати слова без використання мови, лише за допомогою жестів та міміки. Третій день " Літньої школи" пролетів неймовірно швидко, наповнений сміхом, радістю та новими друзями.????

04.06.2024
Допомога ЗСУ

Під час акції «Допомога ЗСУ», яка відбулася 31.05.2024 в Гімназії №5 під час урочистостей з нагоди Останнього дзвоника було зібрано 11 тисяч гривень. Кошти передано: ГО "Фундація розвитку та стратегічних змін" - 4500 грн. Волонтерській організації під керівництвом Надія Липчук - 4500 грн. Та 2000 гривень на лікування важкопораненого захисника Мотовіліна Михайла. Щира вдячність колективу Гімназії №5, учням, батькам, гостям за підтримку наших ЗАХИСНИКІВ. Перемоги Україні! Все буде Україна!