Умови доступності для навчання осіб з ООП



ЗАКОН УКРАЇНИ   «ПРО ОСВІТУ»

від 05.09.2017 року №2145-VІІІ  набрав чинності  з 28.09.2017 року

Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами

  1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.
  2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з особливими освітніми потребами на всіх рівнях освіти.
  3. Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами, у тому числі шляхом створення належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.
  4. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.
  5. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами шляхом забезпечення розумного пристосування та універсального дизайну.
  6. Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами, зокрема тими, що спричинені порушенням розвитку та інвалідністю, у закладах дошкільної, позашкільної та середньої освіти здійснюються за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.
  7. Зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти, переведення з одного типу закладу до іншого та відрахування таких осіб здійснюються у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
  8. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабінету Міністрів України.

Стаття 20.  Інклюзивне навчання

  1. Заклади освіти за потреби утворюють інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків така група або клас утворюється в обов’язковому порядку.
  2. Заклади освіти зі спеціальними та інклюзивними групами і класами створюють умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.
  3. Особи з порушеннями фізичного, психічного, інтелектуального розвитку і сенсорними порушеннями забезпечуються у закладах освіти допоміжними засобами для навчання.
  4. Особам з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Психолого-педагогічні послуги – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.

Корекційно-розвиткові послуги (допомога) – це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

  1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування утворюють інклюзивно-ресурсні центри з метою забезпечення реалізації права на освіту та психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами.

Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.

  1. Будівлі, споруди і приміщення закладів освіти повинні відповідати вимогам доступності згідно з державними будівельними нормами і стандартами.
  2. Проектування, будівництво та реконструкція будівель, споруд, приміщень закладів освіти здійснюються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.

Останнє опубліковане

03.05.2024
Остання декада квітня в Гімназії №12 була присвячена математиці та інформатиці.

Учителі провели низку цікавих уроків, використавши різноманітні технології навчання. Були проведені уроки-квести, уроки-вікторини, STEM-уроки. Учні досліджували, малювали, складали карти, робили відкриття. Учні 5-их класів (учителі Осіпова О.І., Дилин Н.О,) пізнавали закони реального світу через логічні задачі та задачі підвищеної складності. Пиріг І.В. разом із своїми шестикласниками пізнавали красу рідного краю, вивчали закономірності та геометричні фігури у вишиванках . Результатом таких уроків став випуск стінівок «Великодня математика» Дев’ятикласники разом з Балас Г.І. застосовували закони статистики, а учні 6-их класів змагались у казковому королівстві. Цікавими були також уроки наших інформатиків. Паламар Н.М. разом із шестикласниками відчули себе справжніми програмістами в середовищі Scratch. Ломоносова Т.Ю. з учнями 9-их класів досліджувала на уроці смартфони, використовуючи елементи STEM-освіти.

02.05.2024
Дякуємо усім, хто долучився до писанкового аукціону

Учні 7-Б класу та їхній класний керівник Гудим Л.С. щиро дякують усім, хто долучився до писанкового аукціону. Спільними зусиллями нам вдалося зібрати 2100 грн. Зароблені кошти ми передали волонтерській організації "Бджілки", у якій працюють мами наших однокласників Восковцової Дарії і Гнатишина Данила. Також привітали всіх майстринь з прийдешнім святом і подарували писанки. Дякуємо за Вашу роботу та жертовну працю!

02.05.2024
Відвідали Музей -світлицю Тараса Городецького

Напередодні Великодня учні 4-Г класу (учитель Єдинак О.І., асистент Матвіяс Т.В.) відвідали Музей -світлицю Тараса Городецького. Діти з цікавістю слухали розповідь прозерчанок про видатних писанкарів Тараса Городецького та Юлію Бурко, розглядали їхні роботи, а також складали із пазлів писанки і досліджували, хто з майстрів їх написав. На згадку про зустріч школярі отримали незабутні враження і листівки із зображенням писанок Тараса Городецького.

01.05.2024
Щиро вітаємо переможців обласного етапу Міжнародного конкурсу еколого-валеологічної спрямованості "Квітка буття"

Щиро вітаємо переможців обласного етапу Міжнародного конкурсу еколого-валеологічної спрямованості "Квітка буття": - Сокіл Марту, ученицю 4-В класу, учитель Костельна О.С. - Каламай Аліну, ученицю 4-Г класу, учитель Єдинак О.І.