Інклюзивна освіта



  • Умови доступності - є пандус

  • У 2023-2024 н.р. функціонує 6 класів з інклюзивним навчанням, в яких навчається 8 учнів з особливими освітніми потребами.

                       
    Клас Кількість учнів
    1-В 1
    2-Б 2
    3-Б 1
    4-Г 2
    5-В 1
    5-Г 1

     

УМОВИ ДОСТУПНОСТІ ДЛЯ НАВЧАННЯ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Для дітей з особливими освітніми потребами в школі створене відповідне середовище. Територія шкільного подвір’я має вільний доступ для маломобільних груп населення. Будівлю школи обладнано кнопкою виклику. Є в наявності пандус з поручнями. Розмір вхідних дверей дозволяє перемістити маломобільну людину до приміщення школи.

 Обладнані класні кімнати, де у кожній віковій групі створено відповідний ресурсний простір, який включає в себе елементи системи альтернативної комунікації: розклад , екран настрою, вибір діяльності, ранкові зустрічі, правила групи, стіна творчості, куточок релаксації, мультимедійні центри, що сприяє активному включенню в освітній процес дітей з ООП та  полегшує процес адаптації та соціалізації. Меблі для дітей мають можливість змінювати свій зріст відповідно до зросту дитини. Усі основні приміщення мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; класні дошки темно-зеленого кольору, стелі, двері, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення. У закладі дотримується повітряно-тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням провітрювання за графіком.

         Відремонтоване  приміщення їдальні, яке знаходиться на першому поверсі та зручні  туалетні кімнати на двох поверхах будівлі закладу.

         На першому поверсі школи створена ресурсна кімната для психологічного

розвантаження та для проведення індивідуальних , корекційно - розвиткових заняття .

З метою профілактики захворювань опорно-рухового апарату та занять лікувальною фізкультурою для послуг дітей з ООП великий, компактний , яскравий спортивний  та актовий зали.

Організація інклюзивного навчання в школі.

З метою забезпечення рівного доступу до освітніх послуг всіх учасників навчально-виховного процесу в ЧЗШ №12  створені відповідні умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами з урахуванням особливостей розвитку дітей: доступність будівель і приміщень, використання адекватних форм і методів навчально-виховної роботи, психолого-педагогічний супровід, налагодження співпраці з батьками (особами, які їх замінюють).  

З 1 вересня 2021 року з метою реалізації прав дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство, забезпечення якості навчання відповідно до висновків ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини  та медичних висновків у 2021-2022 н.р. було організовано інклюзивне навчання і відкрито три інклюзивних класи в яких навчається четверо учнів з особливими освітніми потребами, а саме :1 клас - 1 учень, 2 клас - 2 учні, 3 клас – 1 учень.

Відповідно до висновків про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини та ПМПК учні навчають за програмою закладів загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини.

На початку І семестру для забезпечення успішності навчання розроблені та погоджені з батьками Індивідуальні програми розвитку кожного учня з інклюзивною формою навчання та розклад навчальних і корекційно-розвиткових занять.

Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу в класах забезпечують вчителі та асистенти вчителів: Біловус Наталя Володимирівна, Корнелюк Світлана Якимівна, Костельна Ольга Сергіївна, логопед-дефектолог   Шалієвська Олена Миколаївна, Сьомкіна Наталя Атаназіївна, практичний психолог Леськів Марія Михайлівна. Педагогічні працівники надають допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця, проводять спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб; допомагають концентрувати увагу, сприяють формуванню саморегуляції та самоконтролю учнів; співпрацюють з командою психолого-педагогічного супроводу; забезпечують разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання, розвитку дитини з ООП.

Відповідно до рекомендацій ІРЦ у школі організовано та систематично проводяться корекційно - розвиткові заняття з: корекції розвитку, розвитку мовлення, соціально-побутового орієнтування .

Працівники закладу тісно співпрацюють з батьками дітей, які мають інклюзивну форму навчання, особливо під час карантинних заходів, спричинених поширенню COVID-19 на території України, проводячи індивідуальні консультації  про стан розвитку їх дітей  під назвою «Дзвінок другу».

Вчителі  та асистенти , які працюють в інклюзивних класах, пройшли курси підвищення кваліфікації у 2020-2021 роках.


Останнє опубліковане

03.05.2024
Остання декада квітня в Гімназії №12 була присвячена математиці та інформатиці.

Учителі провели низку цікавих уроків, використавши різноманітні технології навчання. Були проведені уроки-квести, уроки-вікторини, STEM-уроки. Учні досліджували, малювали, складали карти, робили відкриття. Учні 5-их класів (учителі Осіпова О.І., Дилин Н.О,) пізнавали закони реального світу через логічні задачі та задачі підвищеної складності. Пиріг І.В. разом із своїми шестикласниками пізнавали красу рідного краю, вивчали закономірності та геометричні фігури у вишиванках . Результатом таких уроків став випуск стінівок «Великодня математика» Дев’ятикласники разом з Балас Г.І. застосовували закони статистики, а учні 6-их класів змагались у казковому королівстві. Цікавими були також уроки наших інформатиків. Паламар Н.М. разом із шестикласниками відчули себе справжніми програмістами в середовищі Scratch. Ломоносова Т.Ю. з учнями 9-их класів досліджувала на уроці смартфони, використовуючи елементи STEM-освіти.

02.05.2024
Дякуємо усім, хто долучився до писанкового аукціону

Учні 7-Б класу та їхній класний керівник Гудим Л.С. щиро дякують усім, хто долучився до писанкового аукціону. Спільними зусиллями нам вдалося зібрати 2100 грн. Зароблені кошти ми передали волонтерській організації "Бджілки", у якій працюють мами наших однокласників Восковцової Дарії і Гнатишина Данила. Також привітали всіх майстринь з прийдешнім святом і подарували писанки. Дякуємо за Вашу роботу та жертовну працю!

02.05.2024
Відвідали Музей -світлицю Тараса Городецького

Напередодні Великодня учні 4-Г класу (учитель Єдинак О.І., асистент Матвіяс Т.В.) відвідали Музей -світлицю Тараса Городецького. Діти з цікавістю слухали розповідь прозерчанок про видатних писанкарів Тараса Городецького та Юлію Бурко, розглядали їхні роботи, а також складали із пазлів писанки і досліджували, хто з майстрів їх написав. На згадку про зустріч школярі отримали незабутні враження і листівки із зображенням писанок Тараса Городецького.

01.05.2024
Щиро вітаємо переможців обласного етапу Міжнародного конкурсу еколого-валеологічної спрямованості "Квітка буття"

Щиро вітаємо переможців обласного етапу Міжнародного конкурсу еколого-валеологічної спрямованості "Квітка буття": - Сокіл Марту, ученицю 4-В класу, учитель Костельна О.С. - Каламай Аліну, ученицю 4-Г класу, учитель Єдинак О.І.