Умови доступності для навчання осіб з ООП



ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ» від 05.09.2017 року №2145-VІІІ

Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами

1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з особливими освітніми потребами на всіх рівнях освіти.

3. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.

4. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють особам з особливими освітніми потребами умови для здобуття освіти нарівні з іншими особами шляхом належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення універсального дизайну та/або розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби та можливості таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.

5. Навчання, виховання та розвиток осіб з особливими освітніми потребами у закладах дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

6. Зарахування осіб до спеціальних закладів освіти, переведення з одного типу закладу до іншого та відрахування таких осіб здійснюються у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

7. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабінету Міністрів України з урахуванням міжнародних норм і стандартів.

(Стаття 19 в редакції Закону № 463-IX від 16.01.2020)

Стаття 20. Інклюзивне навчання

1. Інклюзивне навчання здобувачів освіти базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

Організація інклюзивного навчання у закладах освіти на відповідних рівнях освіти здійснюється відповідно до порядків, затверджених Кабінетом Міністрів України.

2. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків заклад освіти утворює інклюзивний клас та/або групу в обов’язковому порядку.

Спеціальний клас та/або група утворюється керівником закладу освіти за погодженням із засновником цього закладу освіти або уповноваженим ним органом.

Заклади освіти створюють умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

Заклад освіти відповідно до законодавства організовує та/або забезпечує надання особам з особливими освітніми потребами психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також допоміжних засобів для навчання.

3. З метою проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами органи місцевого самоврядування утворюють інклюзивно-ресурсні центри.

4. Будівлі, споруди і приміщення закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів повинні відповідати вимогам доступності згідно з державними будівельними нормами і стандартами.

5. Проектування, будівництво та реконструкція будівель, споруд, приміщень закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів здійснюються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.

(Стаття 20 в редакції Закону № 463-IX від 16.01.2020)


Останнє опубліковане

18.09.2024
Start Up Батяри

16 вересня учні Острівської гімназії (Червоноградська ТГ) були учасниками урочистого старту навчального проєкту «Стартап Батяри 5.0», який Tech StartUp School реалізує за сприяння департаменту освіти і науки Львівської ОВА, Національного університету «Львівська політехніка» та Львівської обласної Малої академії наук учнівської молоді.

06.09.2024
День читання

6 вересня щороку відзначають День читання книжки. Учителі та учні Острівської гімназії поділились фотографіями із улюбленими книжками. Кожен з нас читає книги. Уподобання у кожного свої. Хтось любить пригоди, хтось – історичні книги. А я виділю три особливі книги : «Буквар», «Біблія» і «Кобзар». Ці книги супроводжують нас усе життя.

29.08.2024
ПРО ПРОВЕДЕННЯ ФЕСТИВАЛЮ ПОЗАШКІЛЛЯ «ГУРТОК!»

На виконання плану роботи відділу освіти, з метою популяризації роботи закладів позашкільної освіти, ознайомлення дітей та громадськості з напрямками гурткової роботі в ЗПО Червоноградської ТГ 08.09.2024 з 16.00 до 19.00 відбудеться фестиваль позашкілля «ГуртОК!»

28.05.2024
Запрошення на навчання

Єдина програма для всіх потреб Word, Excel, PowerPoint і PDF. Отримати програму Microsoft 365: https://aka.ms/GetM365