спортивної школи № 2
Червоноградської міської ради Львівської області
(нова редакція)
ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
ДІЯЛЬНОСТІ СПОРТИВНОЇ ШКОЛИ
Спортивна школа повинна мати власну або орендовану матеріально-технічну базу, науково-методичне і медичне забезпечення, необхідні кошти, зокрема фонд оплати праці. 9. Відділення спортивної школи може включати:
групи початкової підготовки, в яких здійснюється відбір обдарованих вихованців для подальшої спеціалізації в обраному виді спорту;
групи попередньої базової підготовки, в яких здійснюється підготовка вихованців до тренувальних та загальних навантажень, необхідних для досяг-нення високих спортивних результатів;
групи спеціалізованої базової підготовки, до яких залучається оптимальна кількість перспективних вихованців з метою спеціалізованої спортивної підготовки для досягнення ними високих спортивних результатів.
перша категорія – Управлінням молоді та спорту Львівської облдерж-адміністрації за поданням відділу фізичної культури та спорту виконавчого комітету Червоноградської міської ради
друга категорія – відділом фізичної культури та спорту виконавчого комітету Червоноградської міської ради за поданням засновника спортивної школи.
Категорія надається спортивній школі на підставі заяви засновника або уповноваженим ним органом та з урахуванням вимог, визначених у додатку, строком на чотири роки. Після закінчення строку категорія підтверджується або змінюється. Спортивна школа, яка не одержала першу або другу категорію, вважається такою, що не має категорії.
Надання відповідної категорії спортивній школі підтверджується свідоцтвом, форма якого затверджується Міністерством молоді та спорту.
ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ СПОРТИВНОЇ ШКОЛИ
Основними формами навчально-тренувальної роботи є групові навчаль-но-тренувальні заняття, тренування за індивідуальними планами, виховні заходи, медико-відновні заходи, навчально-тренувальні збори, практика суддівства спортивних змагань.
Основною формою спортивної роботи є участь вихованців у спортивних змаганнях.
Річний навчальний план для кожної групи розраховується на 52 тижні. У межах зазначеного плану передбачається проведення протягом шести тижнів навчально-тренувальних занять в умовах спортивно-оздоровчого табору та/або за індивідуальними планами вихованців на період їх активного відпочинку.
Тривалість одного заняття в спортивній школі не може перевищувати:
двох навчальних годин у групах початкової підготовки;
трьох навчальних годин у групах попередньої базової підготовки, за винятком четвертого і п’ятого років навчання, коли допускається чотири нав-чальні години, але не більше двох разів на тиждень.
У період канікул у загальноосвітніх навчальних закладах спортивна школа працює за окремим планом, затвердженим її директором.
Адміністрація спортивної школи створює для вихованців, тренерів-викладачів та інших працівників безпечні умови для навчально-тренувальної, спортивної та іншої роботи.
Наповненість груп початкової підготовки та груп попередньої базової підготовки у канікулярний період корегується директором спортивної школи і повинна становити не менше п’ятдесят відсотків норми наповнюваності.
Списки вихованців груп відділень з видів спорту затверджується дирек-тором спортивної школи до 1 вересня, а для груп початкової підготовки - до 1 жовтня поточного року. Протягом навчального року у зазначені списки у разі потреби можуть вноситися в установленому порядку зміни.
Зарахування до спортивної школи здійснюється на підставі заяви батьків або осіб, що їх замінюють, медичного висновку лікаря поліклініки за місцем проживання про відсутність медичних протипоказань для занять.
Мінімальний вік дитини, що підлягає зарахуванню до спортивної школи, залежить від специфіки виду спорту та визначається Міністерством молоді та спорту за погодженням з МОЗ .
Переведення вихованців спортивної школи відповідно з групи початкової підготовки до групи попередньої базової підготовки здійснюється після виконан-ня ними встановлених вимог, зазначених у навчальних програмах з видів спорту.
Вихованці, які досягли 18 років, залишаються у спортивній школі у гру-пах попередньої базової підготовки четвертого і п”ятого року навчання. Вихо-ванці можуть перебувати у спортивній школі до 23 років включно.
У разі досягнення вихованцями граничного віку під час навчального року вони мають право продовжити навчання до закінчення поточного навчального року.
ної школи протягом двох років з часу їх направлення за рахунок коштів спортивної школи виходячи з її фінансових можливостей.
За тренером-викладачем спортивної школи зберігаються протягом двох років з часу направлення зазначених вихованців раніше встановлені надбавки (доплати) за їх підготовку.
Для доукомплектування відповідних груп підготовки, з яких вихованці направлені для подальшого підвищення рівня спортивної майстерності, до таких груп можуть зараховуватися вихованці з нижчим рівнем підготовки, які виконують обсяг навантажень, передбачений навчальними програмами з видів спорту для відповідного етапу підготовки, з дотриманням при цьому тижневого режиму навчально-тренувальної роботи та вимог до наповненості груп.
Тривалість навчально-тренувальних зборів становить у групах поперед-ньої базової підготовки не більш як 100 днів.
Спортивна школа відповідно до затвердженого календарного плану може проводити внутрішкільні і відкриті першості, матчеві зустрічі, турніри та інші змагання.
Лікар або сердній медичний працівник спортивної школи здійснює без-посередній медичний контроль за проведенням навчально-тренувальної та
спортивної роботи, а також у разі потреби надає першу медичну допомогу вихованцям.
З метою запобігання погіршенню здоров”я вихованців спортивної школи лікар або середній медичний працівник здійснює:
контроль за диспансерним обстеженням вихованців (не менше двох разів на рік);
додатковий медичний огляд перед участю у змаганнях, після захво-рювання або травми;
відсторонення вихованців від занять за станом здоров”я; контроль за додержанням строків поновлення занять після захворювання або травми;
контроль за додержанням санітарно-гігієнічних норм у місцях прове-дення навчально-тренувальних занять та змагань, а також під час їх проведення;
облік та аналіз нещасних випадків і травм учнів під час занять.
УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНОЇ
ТА СПОРТИВНОЇ РОБОТИ
вихованці;
тренери-викладачі, медичні працівники та інші фахівці;
батьки або особи, що їх замінюють;
директор та його заступник.
здобуття позашкільної освіти спортивного профілю, одержання сві-доцтва про закінчення спортивної школи та копії особистої картки спортсмена, форми яких затверджуються Міністерством молоді та спорту та МОН;
добровільний вибір виду спорту;
проходження підготовки відповідно до навчальних програм з видів спорту під керівництвом тренера-викладача;
безпечні та нешкідливі умови для навчання;
користування матеріально-технічною, спортивною базою та за наяв-ності – оздоровчою базою спортивної школи;
одержання в установленому порядку, спортивного інвентарю індиві-дуального користування виходячи з фінансових можливостей спортивної школи;
забезпечення в установленому порядку виходячи з фінансових можливостей спортивної школи спортивним одягом та спортивним взуттям, а також харчуванням, організація проживання під час навчально-тренувальних зборів і спортивних змагань, проїзду до місця проведення таких зборів і змагань. Порядок забезпечення вихованців спортивної школи харчуванням, спортивним одягом та спортивним взуттям під час навчально-тренувальних зборів і
спортивних змагань визначається Міністерством молоді та спорту за погодженням з Мінфіном;
медичне обслуговування та фармакологічне забезпечення відповідно до законодавства, виходячи з фінансових можливостей спортивної школи;
представлення в органах громадського самоврядування спортивної школи;
захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій працівників школи, які порушують їх права, принижують честь і гідність.
поєднувати заняття в спортивній школі з навчанням у загальноосвіт-ньому навчальному закладі;
виконувати навчальні програми з метою досягнення запланованих спортивних результатів;
підвищувати свою спортивну майстерність та загальний культурний рівень;
додержуватися здорового способу життя, норм морально-етичної поведінки, установленого спортивного режиму та правил особистої гігєни;
брати участь у змаганнях та навчально-тренувальних зборах, передбачених індивідуальними і календарними планами;
додержуватися вимог медичного контролю та проходити двічі на рік диспансерне обстеження, починаючи з навчання у групах попередньої базової підготовки;
виконувати положення антидопінгового законодавства;
берегти державне, громадське і особисте майно;
додержуватися вимог статуту, правил поведінки вихованця спортивної школи.
внесення керівництву спортивної школи та органам виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту, іншим органам виконавчої влади пропозицій щодо поліпшення навчально-тренувального та виховного процесу, подання на розгляд керівництву спортивної школи і тренерської ради пропозицій щодо
заохочення вихованців, застосування стягнень до осіб, які порушують статут, правила внутрішнього трудового розпорядку спортивної школи;
участь у роботі методичних об”єднань, нарад, зборів, інших органів самоврядування спортивної школи у заходах, пов”язаних з організацією спор-тивної роботи;
підвищення кваліфікації за рахунок коштів спортивної школи та інших джерел;
вибір науково та методично обгрунтованих форм, методів і засобів навчально-тренувальної та спортивної роботи;
захист професійної честі та гідності відповідно до законодавства;
моральне і матеріальне заохочення за досягнення значних результатів у виконанні покладених на них завдань;
забезпечення в установленому порядку спортивною формою і спортив-ним взуттям, виходячи з фінансових можливостей спортивної школи,
індивідуальним інвентарем для проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи;
безпечні та нешкідливі для здоров”я умови.
виконувати навчальні програми з видів спорту;
навчати вихованців, формувати у них вміння і навички з різних напря-мів навчально-тренувлаьної та спортивної роботи диференційовано з урахуван-ням індивідуальних можливостей, інтересів, схильностей вихованців;
сприяти розвитку фізичних якостей відповідно до задатків та запитів вихованців, а також збереженню здоров”я;
здійснювати контроль за додержанням вихованцями норм морально-етичної поведінки, вимог документів, що регламентують організацію навчально-тренувального процесу;
додержуватись етики, поважати гідність вихованців, захищати їх від будь-яких форм фізичного, психічного насильства;
здійснювати контроль та нести відповідальність за додержанням норм антидопінгового законодавства;
берегти здоров”я вихованців, пропагувати здоровий спосіб життя, не допускати до навчально-тренувальної та спортивної роботи вихованців, які не пройшли медичне обстеження в установленому порядку;
постійно підвищувати свій професійний рівень знань, загальну культу-ру;
вести документацію з питань виконання посадових обов”язків (журнали, плани роботи тощо);
сприяти особистим прикладом і настановами вихованню поваги до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
проходити щороку в установленому порядку медичне обстеження;
додержуватися вимог статуту спортивної школи, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку та посадові обов”язки, накази і розпоряд-ження керівництва спортивної школи;
брати участь у роботі тренерської ради спортивної школи;
додержуватися норм санітарно-гігієнічного та антидопінгового законо-давства під час проведення навчально-тренувальних занять і спортивної роботи.
30.Тренери-викладачі працюють відповідно до розкладу занять затвердженого директором спортивної школи.
Оплата праці тренерів-викладачів здійснюється відповідно до умов, затверджених в установленому порядку Міністерством молоді та спорту за погодженням з Мінфіном.
обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування спортивної школи;
звертатися до органів управління фізичною культурою і спортом, директора і органів громадського самоврядування спортивної школи з питань її роботи;
брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-тренувального процесу та зміцнення матеріально-технічної бази спортивної школи;
захищати законні права та інтереси дітей в органах місцевого само-врядування та у відповідних державних і судових органах.
КЕРІВНИЦТВО СПОРТИВНОЮ ШКОЛОЮ
На посаду директора спортивної школи призначається особа, яка є громадянином України, має вищу освіту з фізичного виховання і спорту освіт-ньо-кваліфікаційного рівня “спеціаліст” або “магістр”, стаж роботи у закладах та
організаціях фізкультурно-спортивної спрямованості не менше трьох років і яка пройшла підготовку та атестацію в порядку, встановленому Мінсім’ямолодь-спортом.
здійснює загальне керівництво спортивною школою, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, забезпечує створення належних умов для підвищення фахового рівня працівників;
забезпечує та контролює проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи, несе відповідальність перед засновником за її результати;
в установленому порядку за погодженням із засновником затверджує структуру і штатний розпис спортивної школи, контролює додержання виконавчої та фінансової дисципліни;
забезпечує додержавння вимог охорони здоров”я, антидопінгового законодавства, праці і господарської діяльності, санітарно-гігєнічних, протипо-жежних норм і норм техніки безпеки та несе за це відповідальність;
представляє спортивну школу на підприємствах, в установах, організа-ціях та органах влади;
розпоряджається в установленому порядку майном і коштами спортив-ної школи, укладає угоди;
видає у межах своїх повноважень накази та розпорядження і контролює їх виконання; затверджує посадові інструкції працівників;
приймає на роботу і звільняє з роботи тренерів-викладачів та інших фахівців відповідно до законодавства;
установлює в межах затвердженого фонду заробітної плати надбавки і розглядає питання щодо надання доплат, премій і матеріальної допомоги тренерам-викладачам та іншим фахівцям спортивної школи, вживає інших заходів заохочення, а також дисциплінарного впливу;
несе відповідальність за виконання покладених на спортивну школу завдань, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження будівель та іншого майна, переданого в користування і володіння спортивної школи.
несе відповідальність за організацію та здійснює контроль за проведенням навчально-тренувальних занять;
контролює проведення відбору вихованців, комплектацію навчальних груп, виконання вихованцями встановлених вимог для проведення їх з однієї групи підготовки до іншої;
організовує роботу інструкторів-методистів;
здійснює контроль за виконанням вихованцями індивідуальних планів підготовки;
готує пропозиції щодо тарифікації тренерів-викладачів;
координує роботу з науково-методичного та медичного забезпечення;
несе відповідальність за додержанням санітарно-гігієнічних вимог, антидопінгового законодавства, правил техніки безпеки під час проведення нав-чально-тренувальної та спортивної роботи;
організовує роботу з узагальнення досвіду роботи тренерів-викладачів.
“молодший спеціаліст”, “бакалавр”, “спеціаліст” чи “магістр” та досвід адміністративно-господарської роботи.
Посада заступника директора спортивної школи з адміністративно-господарської роботи передбачається за наявності власної матеріально-технічної бази.
несе відповідальність за додержанням матеріально-технічних умов для проведення навчально-тренувальної роботи, збереження майна та інвентарю, експлуатацію будинків, приміщень спортивної школи, утримання їх у належному стані;
забезпечує ефективну експлуатацію спортивної бази, організацію профілактичного нагляду за її станом та проведення поточного ремонту спортивних споруд, обладнання, інвентарю, утримання і використання транспортних засобів.
На посаду інструктора-методиста призначається фахівець, який має вищу освіту з фізичного виховання і спорту освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр», «спеціаліст» чи «магістр».
Інструктор-методист спортивної школи:
- здійснює методичне забезпечення та координацію роботи тренерів-викладачів спортивної школи з відбору учнів, організацію навчально-тренувальної роботи, контроль за комплектуванням спортивних груп, містом та результатами навчально-тренувальної роботи, організовує роботу з підвищення кваліфікації тренерів-викладачів, проведення відкритих навчально-тренувальних занять;
- веде статистичний облік та аналіз результатів роботи спортивної школи, відділення, груп, накопичує передовий досвід тренерів-викладачів, бере участь у підготовці статистичного звіту про роботу спортивної школи, а також відповідає за ведення документації з питань проведення методичної роботи;
- здійснює контроль за проведенням навчально-тренувальних занять, виконанням навчальних програм з видів спорту, навчальних планів та відповідає за складення і додержання розкладу занять.
Старший тренер-викладач виконує обов”язки, визначені для тренерів-викладачів, і здійснює контроль за діяльністю тренерів-викладачів з видів спор-ту, несе відповідальність за організацію навчально-тренувального процесу, комплектування та проведення тренерських рад відділень, організацію заходів з підвищення кваліфікації тренерів-викладачів і за результати виступу спортсменів на змаганнях та здійснює контроль і несе відповідальність за додержання норм антидопінгового законодавства.
Тренерська рада спортивної школи:
вивчає плани, результати та актуальні питання навчально-тренуваль-ної та спортивної роботи, а також питання щодо додержання санітарно- гігієніч-них вимог, забезпечення техніки безпеки, охорони праці;
розробляє пропозиції щодо поліпшення діяльності спортивної школи;
визначає заходи щодо підвищення кваліфікації кадрів, упровадження під час навчально-тренувальних занять досягнень науки і кращого досвіду робо-ти;
розробляє рекомендації з питань удосконалення навчально-тренуваль-ної та спортивної роботи;
вносить керівництву спортивної школи пропозиції щодо налагодження міжнародних спортивних зв”язків;
захищає права працівників на виявлення ініціативи, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, аналізує форми, методи і засоби навчання та скасовує такі, що не придатні для використання під час проведення навчально-тренувальної та спортивної роботи;
розглядає інші питання, пов”язані з діяльністю спортивної школи.
Засідання тренерської ради спортивної школи проводяться у разі потреби, але не рідше одного разу на два місяці.
залучаються до навчально-тренувальної та спортивної роботи, і представники батьківського комітету. Загальні збори колективу спортивної школи скликаються не рідше одного разу на рік.
Рада спортивної школи розглядає питання щодо перспективного розвитку спортивної школи, надає допомогу керівництву в їх вирішенні, здійснює громадський контроль за діяльністю кервництва.
ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА СПОРТИВНОЇ ШКОЛИ
48.Фінансово-господарська діяльність спортивної школи провадиться відповідно до законодавства та статуту.
самостійно розпоряджатися коштами, одержаними від господарської та іншої діяльності відповідно до статуту;
модернізувати власну матеріально-технічну базу;
володіти, користуватися і розпоряджатися майном відповідно до законодавства та статуту, у тому числі спеціалізованим транспортом для супроводження і забезпечення безпеки вихованців під час здійснення навчально-тренувальної та спортивної роботи або орендувати такий транспорт на договірних засадах;
користуватися безоплатно земельними ділянками, на яких розташована спортивна школа;
надавати в установленому порядку платні послуги;
виконувати інші функції, що не суперечить законодавству і статуту спортивної школи.
ДІЯЛЬНІСТЬ СПОРТИВНОЇ ШКОЛИ У РАМКАХ
МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА
заходах, проводити обмін спортивними делегаціями з метою вивчення міжнародного досвіду роботи.
За наявності відповідних умов спортивна школа може здійснювати прийом іноземних делегацій.
ДОКУМЕНТАЦІЯ СПОРТИВНОЇ ШКОЛИ,
ПОРЯДОК ОБЛІКУ ТА ЗВІТНОСТІ
Додаток 1
до Статуту Червоноградської
дитячо-юнацької спортивної
школи № 2 Червоноградської
міської ради Львівської області
В И М О Г И
яким повинна відповідати дитячо-юнацька спортивна
школа для одержання відповідної категорії
№ пп |
Найменування показника |
Категорія спортивної школи |
|
перша |
друга |
||
1 |
Рівень додержання протягом останніх двох навчальних років етапності підготовки вихованців дитячо-юнацької спортивної школи (далі – спортивна школа) згідно з нав- чальними програмами з видів спорту (у відсотках показ- ників, затверджених навчальними програмами) |
90 |
70 |
2 |
Кількість вихованців спортивної школи, які щороку за останні три роки зараховувалися до складу збірних ко- манд України з видів спорту(основний, кандидати, ре- зерв), або кількість вихованців, переведених із спортив- ної школи до школи вищої спортивної майстерності, центру олімпійської підготовки, спеціалізованих навчаль- них закладів спортивного профілю (у відсотках загальної кількості вихованців в кожному виді спорту, крім вихо- ванців груп початкової підготовки) та груп попередньої базової підготовки 1-2 років навчання |
до 3 |
|
3 |
Кількість вихованців спортивної школи, які займаються Ігровими видами спорту та за останні три роки взяли участь у чемпіонатах України різних вікових груп, а та- кож серед команд вищої та першої ліги (у відсотках за- гальної кількості вихованців спортивної школи в кожно- му виді спорту, крім вихованців груп початкової підго- товки) та груп попередньої базової підготовки 1-2 років 1-2 навчання |
до 5 |
|
4 |
Кількість груп підготовки до вищих досягнень в кожному виді спорту |
|
|
5 |
Кількість груп спеціалізованої базової підготовки в кож- ному виді спорту |
1-2 |
|
6 |
Кількість вихованців спортивної школи, яких підготовле- но щороку за останні три роки в кожному виді спорту (у відсотках загальної кількості вихованців спортивної школи у кожному виді спорту, крім вихованців груп по- чаткової підготовки) та груп попередньої базової підгов- ки 1-2 років навчання: 1 розряд, кандидати у майстри спорту України; майстри спорту України, майстри спорту України міжна- родного класу, крім вихованців, які займаються ігровими
видами спорту |
2 1 |
|
7 |
Кількість вихованців, яких підготовлено щороку за остан- ні три роки в кожному виді спорту юнацьких, Ш і П роз- ряду (у відсотках загальної кількості вихованців спортив- ної школи у кожному виді спорту, що займаються у гру- пах початкової підготовки та попередньої базової підго- товки; у спортивній школі; у спортивній школі для інвалідів,крім спортсменів-інва- лідів з вадами розумового та фізичного розвитку |
30-35
25-30 |
20-25
15-20 |
8 |
Кількість тренерів-викладачів вищої та І категорії в кож- ному виді спорту, що працюють у спортивній школі що- року за останні три роки (у відсотках загальної кількості тренерів-викладачів спортивної школи у кожному виді спорту) |
30 |
20 |
9 |
Кількість спеціалізованих класів у загальноосвітніх навчальних навчальних закладах (спеціальних школах-інтернатах) |
1-2 |
|
10 |
Наявність власних або орендованих спортивних споруд (у відсотках обсягу необхідного забезпечення в кожному виді спорту) |
50-70 |
45 |
11 |
Наявність медичного кабінету |
1 |
1 |
12 |
Тривалість навчально-тренувальних зборів, проведених щороку за останні три роки в кожному спорту (кількість днів) |
60-100 |
20-60 |
13 |
Кількість змін тривалістю до 18 днів у спортивно-оздоров чому таборі з більш як 20 відсотками вихованців спортив- ної школи у кожному виді спорту (щороку за останні три роки) |
1 |
1 |
|
Примітка: перша категорія надається спортивній школі за умови додержання нею не менш як 9 зазна- чених вимог, друга категорія – 8 вимог (обов’яз- кових для спортивних шкіл усіх категорій є ви моги 1-8). |
|
|