Психологічна та соціальна служба



 Психологічна підтримка

/blog/blog_gallery/766/1765_1647888909.jpg

Як пояснити чому так сталося мовою метафори?

Ми частина природи, і в тому, що відбувається, спробуємо знайти пояснення саме в механізмах природи.
Наприклад, у світі існує саме велике, саме потужне, саме високе дерево, його назва Секвоя. Таких дерев у світі більше немає, воно унікальне.

Так ось, це дерево багато років не відкриває свої шишки, щоб дати насіння. І лише коли в лісі виникає сильна пожежа, яка руйнує все навколо, рослини у лісі зникають, її шишки під впливом високої температури (+200 градусів) розкриваються та на опаленій вогнем землі починається нове життя, нове покоління міцних дерев, що будуть зростати віками.

Старі дерева теж витримують, тому що весь час по краплині збирали та запасали вологу у корі.

Аналогічно і нам зараз зробили «пожежу» в нашій країні, на нашій землі й все навкруги горить від болю та вогню ракет. І кожна Українська Людина, відкриває під цим нападом свої найкращі якості Духу та Сили, ніби народжується, щоб Україна квітла віками та могла розвиватися.

І всі малі будуть сильними, а старі мають запал витримати, бо колись були теж народжені в полум'яному бажанні бути вільними на своїй землі.

Мабуть, у сильних завжди не легкий шлях! Кажуть коли Бог благословляє він дає випробовування на міцність Духу та міцність Віри. Маємо витримати!

 

​​Як вберегти психічне здоров’я дітей під час війни? ????????????

???? Проводьте алегорії з улюбленими казками. Коли збираєте дитину в укриття, поясніть, що кожен герой казок проходить випробовування на сміливість та можливість витримати щось неприємне. Пригадайте улюблені казки вашої дитини та  які там були випробовування.
➡️Це допоможе малечі зрозуміти не унікальність ситуації, допоможе запустити механізми адаптації.

????Вигадуйте нових фантастичних персонажів. Звісно, під землею у підвалах та укриттях холодно або жарко, тісно, темно і лячно. Але в нас є уява! Пограйте з дитиною в гру «А зараз вигадаємо щось кольорове, щось дивне, щось з вухами, та інше» - персональний тотем-захисник, як Патронус у Гарі Поттера.
➡️Так ми зможемо зменшити вплив депривації від замкнутого простору.

????Розказуйте про янголів, які захищають. Коли лунають вибухи та постріли, але ви в безпечному місці та захищені, можна з дитиною уявляти великі крила Янголів, що боронять наших солдатів та допомагають їм нас захищати.
➡️Так ми допоможемо малечі відчути себе в безпеці.

????Малюнки захисникам. Коли у дитини виникають питання, що ми можемо зробити для допомоги, — малюйте з малечею малюнки підтримки та сміло викладайте їх у соціальні мережі.
➡️Так дитина побачить і відчує, що вона теж робить щось важливе.

????Фізичні ігри, дихальні вправи, навчання за планом, вивчення іноземної мови.
➡️Так ми допомагаємо стабілізувати організму психічну систему після дезорганізації воєнним станом.

❗️У Viber-спільноті "Школа_інфо" уже третій тиждень йде онлайн-навчання для школярів з усієї країни. Мова, читання, англійська, математика, логіка: усі уроки в вільному дрступі в Viber. Долучайтеся!

 /blog/blog_gallery/766/409_1647889145.jpg

Мильна бульбашка стресу
Наша напруга зростає з кожним новим завданням чи випадковим перебуванням у чужих інформаційних полях. І для того, щоб його не накопичувати, найкраще його регулювати.
Пропоную метафору до регулювання внутрішньої напруги в образі мильної бульбашки. Уявіть і потім намалюйте, ніби напруга, яку ви відчуваєте по відношенню до певної ситуації, можна видути з вас у вигляді мильної бульбашки.
Зробіть вдих і так, як ми видуємо мильну бульбашку, відпустіть свою напругу.
Дітям так взагалі краще дати мильні бульбашки та повидувати з ними напругу та стрес, а дорослий завжди може знайти папірці, ручки та зробити це.
Робіть таку практику доти, доки не відчуєте внутрішній голос, що звертається до Вас зі словами - «вистачить, все».
Це дуже простий метод, але він забезпечить Вас способом швидкого набуття рівноваги та самостабілізації.
Навчіть цій практиці своїх дітей, щоб вони самі могли приводити себе у внутрішній порядок у будь-якій незрозумілій ситуації.
Важливо випускати стрес за будь-якої зручної нагоди, не накопичувати його до утворення руйнівних наслідків.
@ Вікторія Назаревич

 

​​Сльози - не прояв слабкості…
Чому плакати корисно? ????

????Сльози — це не означає, що ви вже не тримаєтесь. Це означає, що ви допомогли собі й перестали витрачати сили на утримування напруги.

????Сльози звільняють і знеболюють. Зі сльозами організм виділяє природний «опіум» для полегшення болю.

????Силою утримувати сльози — це боротись самому з собою. Можна навчитись цього не робити. І зберегти свої сили.

????Заборона на сльози — це установка, яку можна змінити. Вона утворюється тоді, коли комусь поряд було важко витримувати ваші сльози. І доводилось тримати їх в собі, щоб нікого не бентежити.

????Але це вже справа кожного — справиться зі своїми переживаннями поряд із людиною, яка має право полегшити свій біль своїми слізьми.
Розповідає психотерапевтка Анастасія Свердел

5 наукових фактів, чому плакати корисно:

1️⃣Сльози зволожують
Сльози відповідають за те, щоб очі не пересихали. Працюючи за комп'ютером та читаючи новини з екрана телефону, наші очі часто пересихають. Тому лікарі рекомендують поплакати.

2️⃣Сльози вгамовують біль
Сльози допомагають вгамувати не тільки емоційний біль, але і фізичний. Сльози сприяють виробленню енкефалінів. Ця речовина по своїй дії схожа на морфін, який знижує больові відчуття.

3️⃣Сльози очищують
Сльози очищують не тільки поверхню очного яблука, але і весь організм в цілому. Разом зі слізьми з організму виводяться токсини і гормони стресу.

4️⃣Сльози допомагають
Не дарма в стресових ситуаціях нам кажуть, що треба поплакати. Це не слабкість, а захисний механізм організму. Сльози допомагають перенести стресові ситуації та згладити їхні наслідки. Після плачу пульс і дихання сповільнюються, м'язи тіла приходять в розслаблений стан, тиск нормалізується.

5️⃣Сльози захищають
Фермент лізоцим, один з компонентом сліз, має сильну антибактеріальну та противірусну дію. А попадання сліз в ніс робить захист ще ефективнішим.

Ось так, сльози - цілком ефективна реакція організму на стрес, яка допомагає покращити фізичне та емоційне здоров'я.

Плачемо час від часу на шляху до перемоги України!????????

 /blog/blog_gallery/766/2475_1647892460.jpg

 /blog/blog_gallery/766/8922_1647892508.jpg

 /blog/blog_gallery/766/3415_1647892575.jpg

/blog/blog_gallery/766/5263_1647892618.jpg

 /blog/blog_gallery/766/2191_1649409136.jpg

/blog/blog_gallery/766/3735_1649409228.jpg   /blog/blog_gallery/766/5803_1649409236.jpg

/blog/blog_gallery/766/640_1649409246.jpg   /blog/blog_gallery/766/9235_1649409276.jpg

 /blog/blog_gallery/766/9121_1649409286.jpg   /blog/blog_gallery/766/2469_1649409307.jpg  /blog/blog_gallery/766/5989_1649409319.jpg

психологічна розминка.mp 4

 ????Дихання — це наша підтримка тут і зараз.

????Давайте трохи знизимо рівень стресу і подихаємо по квадрату. 
????Кулька рухається – вдих, зупиняється – затримуємо подих. Потім на русі видих і знову затримуємо подих.
Подихайте так стільки, скільки вам потрібно для розслаблення.
 

Напрямки роботи психологічної служби

· Готовність до школи. Адаптація учнів.

· Робота з дітьми, які потребують особливої уваги.

· Психологічна підтримка обдарованих дітей.

· Психологічний супровід професійного самовизначення.

· Робота з педагогічним колективом.

· Формування психологічного здоров’я учнів, психологічна просвіта.

 

Робота з дітьми, які потребують особливої уваги.

Важливим у діяльності психологічної служби є створення системи психологічної підтримки дітей пільгових категорій і схильних до девіантної поведінки, яка реалізується через проведення індивідуальних консультацій та корекційно-розвивальної роботи з дітьми.

У психологічному розвитку підлітка основна роль належить системі соціальних взаимоотносин з навколишніми. Відомо, що одна з найважливіших особливостей підліткового періоду – бурхливий фізичний і половий розвиток, що усвідомлюється й переживається підлітками. Так, під впливом посиленого функціонування залоз внутрішньої секреції підвищується збудливість їхньої нервової системи. Тому нерідко спостерігається дратівливість, надмірна уразливість, запальність, різкість і тощо.

Останнім часом учителі та психологи відзначають зростання кількості дітей з труднощами засвоєння навчальних програм, проблемою самоконтролю і взаємовідносинами в класних колективах, скутістю учнів, проблемами в розвитку творчих здібностей та бідністю уявлень про оточуючий світ в плані активного співіснування в ньому.

Передусім це зумовлено недостатнім рівнем когнітивно-особистісного розвитку учнів. Тому в процесі педагогічної діяльності використовуються заняття, які допомагають дітям розвинути особистісні якості, покращують та активізують розумову діяльність, допомагають у виховній роботі щодо налагодження взаємостосунків між учнями, покращення психологічного клімату в колективі.

Психологічний супровід професійного самовизначення.

У межах дослідження професійних інтересів і нахилів учнів виконується групова та індивідуальна психодіагностика, консультаційна та корекційно – розвивальна робота.

Старший шкільний вік – початкова стадія фізичної зрілості й одночасно стадія завершення полового розвитку. Фізичний розвиток сприяє формуванню навичок й умінь у праці, спорті, відкриває широкі можливості для вибору професії. Також впливає на розвиток деяких якостей особистості. Усвідомлення своєї фізичної сили, привабливості, здоров'я впливає на формування в юнаків і дівчат високої самооцінки, упевненості в собі, життєрадісності й тощо, і навпаки, усвідомлення своєї фізичної слабості викликає в них замкнутість, невір'я у власні сили, песимізм. По суті, юність і є не що інше, як перехід від фізичної зрілості до зрілості соціальної.

Готовність до школи. Адаптація учнів.

Вивчення психологічної готовності як один з головних етапів шляху вступу дитини до школи.

Успіх адаптації у шкільній системі навчання залежить, в основному від рівня розвитку психологічної готовності дитини до школи. Готовність до шкільного навчання – багато компонентна освіта, яка потребує комплексних психологічних досліджень. Результати дослідження можуть допомогти своєчасно помітити порушення у психічному розвитку дитини.

Психічна адаптація — процес активного пристосування людини до умов навколишнього середови­ща, перш за все — соціального.

Якщо середовище ставить до учня вимоги, адаптуватися до яких йому важко через його особистісні або вікові особливості, то може розвинутися стан соціальної, соматичної, психічної напруженості, що і є загрозою дезадаптації.

Унаслідок цього розвиваються:

· непродуктивні форми реагування;

· симптоми порушення поведінки;

· емоційні розлади різкого ступеня.

 

Це виявляється в проявах:

підвищення показника емо­ційного збудження, тривожності, невротизму;

зниження комунікабельності, емоційної стійкості, самоконтро­лю, соціальної сміливості;

· з'являється почуття неповно­цінності у стосунках із товариша­ми, вчителями, батьками і в по­ведінці в цілому — надмірна соро­м'язливість;

· зниження успішності, недо­статня увага й зосередженість на уроках;

· скарги на погане самопочуття, сон;

· втрата інтересу до навчання.

 

Особливо вразливими щодо розвитку стану дезадаптації школярів є критичні періоди змін умов виховання і навчання, а саме: вступ до першого класу школи та перехід із початкової школи в середню ланку.

Тому важлива задача всіх дорослих, які беруть участь в освіті і вихованні школярів — допомогти дітям пройти період адаптації до нових умов, пов'язаних зі зміною зовнішніх обставин і внутрішніх змін.

У нашому закладі проводиться психодіагностична робота для визначення соціально-комунікативного розвитку учнів, тобто визначаємо актив – пасив класу, лідерів, згуртованість, зону ризику, ізольованих та відторгнутих.

Визначення вад особистісного розвитку учнів, таких як: тривожність, невпевненість, агресивність, імпульсивність, естетична нечутливість, нечесність, асоціальність, замкнутість.

Визначення батьківсько – дитячих відносин.

 

7 порад учню:

  • Порада перша і найтяжча.

Ніколи не намагайтеся отримати все і відразу. Пам'ятайте, що успіх – це насамперед праця. Не вірте красивим фільмам, де щоб досягти успіху досить бути вродливим чи багатим.

  • Порада друга – про любов.

Обов’язково зміни своє відношення до людей, які тебе оточують. Хочеш, щоб тебе любили люди – полюби їх сам. Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні, нетерпимі до чужих думок люди? То чому, якщо ти сааме такий, повинні любити тебе?

  • Порада третя – особлива.

Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі. Запам'ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.

  • Порада четверта – про найдорожче.

Полюби себе насамперед сам. Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало. Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його алкоголем та іншими ядами.

  • Порада п'ята – пріоритетна.

Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках. Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати себе в нових справах ніколи не завадить. Хтозна, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі і жде, коли ж ти його віднайдеш.

  • Порада шоста – навчайся!

Навчайся все своє життя. Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш.

  • Порада сьома і остання(по списку, а не по значенню!)

Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш свій дорогоцінний час? Давай, не сиди, пора уже щось зробити своїми руками.

З чого починається ефективний урок?

 

Поради учителям

  1. На помилках вчаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу.Діти не мають боятися припуститися помилки.

  2. Давайте дітям максимально виявити свою ініціативу. Вчіть учнів самостійно думати і працювати.

  3. Творче ставлення до роботи й навчання - запорука ефективного уроку.

  4. Не давайте учням зневірятися у своїх силах.

  5. Якщо ваш голос виказує роздратування та зневіру, діти запам'ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести.

  6. Кожен учень по-своєму сприймає матеріал. Зважте на це.

  7. Найкращий той діалог, у процесі якого діти відгукуються не на слова, а на думки.

  8. Добрій пам'яті передує пильна увага.

  9. Чогось навчитись можна тільки практикою.

  10. Створюйте проблемні ситуації на уроках. Там, де немає вибору, немає мислення.

  11. Зацікавленість - найдужча мотивація до навчання.

  12. Є два основні мотиви, які формують поведінку людини:отримати винагороду й уникнути покарання. Застосовуйте ці мотиви на уроках

 

 

 

 

 

/blog/blog_gallery/766/7978_1637140151.jpg
 

 

Приєднані файли
Законодавство України щодо безпеки учнів онлайн.pptx
Ознаки того- що дитина має небезпечну взаємодію в онлайні.pptx
Безпечне працевлаштування за кордоном.pptx
Безпечний інтернет.pptx
Емоційне вигорання.pdf
психологічна розм.mp4