ПОРАДИ ПСИХОЛОГА ВЧИТЕЛЯМ
Поради вчителям для покращення настрою
-
Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука).
-
Не забувайте головного: діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж).
-
Якщо в тебе з'явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам.
-
Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите "добрий день", теж можна виховувати і піднімати собі настрій.
-
Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати про себе. Пам'ятайте: думати про себе – ваш головний обов'язок.
З чого починається ефективний урок
- На помилках вчаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу. Діти не мають боятися припуститися помилки.
- Давайте дітям можливість максимально виявити ініціативу. Вчіть учнів самостійно думати і працювати.
- Творче ставлення до роботи й навчання - запорука ефективного уроку.
- Не у всіх дітей вистарчає терпіння та наполегливості поступово переходити від простого до складного.
- Якщо ваш голос виказує ваше роздратування, розчарування та зневіру, діти запам'ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести.
- Кожен учень по-своєму сприймає матеріал. Зважте на це.
- Найкращий той діалог, у процесі якого діти відгукуються не на слова, а на думки.
- Добрій пам'яті передує пильна увага.
- Чогось навчитись можна лише практикою.
- Повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами. Так економічніше та ефективніше.
- Створюйте проблемні ситуації на уроках. Там, де немає вибору, нема мислення.
- Якщо дитина дивується - вона починає мислити. Нові ідеї - продукт творчої уяви.
- Зацікавленість - найсильніша мотивація для навчання.
- Учіть дітей робити записи.
- Є два основні мотиви, які формують поведінку людини: можливість отримати винагороду й уникнути покарання. Застосуйте ці мотиви на уроках.
- Якщо вчитель стоїть, він більше привертає до себе увагу дітей.
- Плануйте дискусіїі, диспути на уроці. Це посилює увагу дітей.
- Учитель не має говорити без упину. Діти не встигатимуть за його думками.
- Про те, наскільки цікавим є зміст уроку, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду учнів. Особливо ретельно готуйте початок уроку. Часто саме від нього залежить успіх усього заняття.