Поради вчителям, як працюють у 5 класі.



Поради вчителям, які працюють у 5 класі

/blog/blog_gallery/3876/9036_1643575612.jpg

Перехід учнів з початкової школи до середньої викликає зростання стресового навантаження як на самих учнів, так і на їхніх батьків. Це пов'язано з появою нового класного керівника, нових вчителів, предметів, кабінетною системою навчання та ще й співпадає з віковими змінами — вступом дитини у підлітковий вік. Для учня і для учнівського колективу перехід у п'ятий клас може стати початком нового життя, нових успіхів, розкриттям нових граней характеру, власних здібностей, прихованих ресурсів.
У 5 класі змінюються умови навчання: з'являється класний керівник та вчителі з різних предметів. Цей період є досить сприятливим для адаптації школяра до нових умов навчання. Діти чекають змін на краще, бажають стати дорослішими, налагодити взаємини з учителями, робити так, щоб дорослі пишалися ними, були задоволені, «не засмучувались».
Основне новоутворення цього періоду — відкриття нового рівня самоусвідомлення, «Я-концепції»: бажання зрозуміти себе, свої здібності й особливості, свою схожість та відмінність від інших, свою унікальність і неповторність, формується система самооцінок. Це — найважливішій період для розвитку повноцінного спілкування.
У роботі шкільного психолога в період адаптації п'ятикласників основними завданнями стають:
  • розвиток шкільної мотивації, формування інтересів;
  • розвиток навичок спілкування з однолітками та дорослими;
  • розвиток впевненості в собі, формування ставлення до успіхів та невдач;
  • формування уявлення про себе як про людину з великими можливостями.
Для успішної адаптації учнів 5-х класів робота психолога обов'язково будується таким чином:
з учителями: звертати увагу на вікові та індивідуальні особливості кожної дитини;
з батьками: допомога, підтримка та похвала;
з учнями: знайомство із собою, самопізнання, впевненість у своїх здібностях.