Рекомендації спеціалістів педагогам ЗЗСО




Останнє опубліковане

28.09.2023
Участь фахівців ІРЦ у командах психолого-педагогічного супроводу

Команда психолого-педагогічного супроводу допомагає педагогам організувати якісне інклюзивне навчання, розробляє індивідуальну програму розвитку для кожної дитини, моніторить її виконання та допомагає інтегруватися дитині з ООП в освітнє середовище.

11.04.2023
КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ДИТИНИ В ІРЦ

Упродовж року консультанти ІРЦ проводять первинні та повторні комплексні психолого-педагогічну оцінки (КО) розвитку дітей за запитом батьків або законних представників. Проте, починаючи з квітня кількість обстежень збільшується, адже попереду новий навчальний рік, а організація інклюзивного навчання розпочинається задовго до його початку. Щотижнево проводяться засідання консультантів ІРЦ з метою обговорення результатів комплексних оцінок, визначення рівня підтримки в освітньому процесі, створення оптимальних умов для навчання дітей з ООП з урахуванням їх індивідуальних потреб та можливостей. За результатами комплексної оцінки визначаються: - наявність чи відсутність у дитини особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія труднощів; - напрями, рівень підтримки особи з ООП в освітньому процесі; - обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з ООП в закладах освіти. Підставою для проведення повторної КО є перехід особи з особливими освітніми потребами (ООП) із закладу дошкільної освіти до закладу загальної середньої освіти; між рівнями освіти. Повторна оцінка також може проводитися: - за ініціативи батьків (інших законних представників) осіб з ООП з метою проведення моніторингу динаміки розвитку дитини, але не частіше, ніж 1 раз на рік; - за рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з ООП або консультантів ІРЦ з метою моніторингу розвитку особи. Робота Інклюзивно-ресурсного центру повинна відповідати світовим стандартам психодіагностики та індивідуальним запитам кожної родини. Тому, практичні психологи ІРЦ проводять оцінку розвитку особи з ООП за сучасними міжнародними психодіагностичними методиками: WISC-IV (шкала інтелекту Векслера для дітей), Leiter-3 (визначення рівня невербального інтелекту), Conners-3 (шкала оцінювання розладу дефіциту уваги та гіперактивності), PEP-3 (індивідуалізоване психоосвітнє оцінювання дітей з розладами аутичного спектру) та CASD (опитувальник розладу аутичного спектру). Методики дозволяють оцінити невербальний та вербальний інтелект дитини, визначають сильні та слабкі сторони у розвитку дитини, відсутність/наявність розладів дефіциту уваги та аутистичного спектру. Результати методик є підставою для надання рекомендацій щодо медичного обстеження для отримання відповідного висновку. Подати заяву та необхідні документи для проходження комплексної оцінки батьки або законні представники можуть через систему автоматизації роботи Інклюзивно-ресурсних центрів «Україна. Інклюзія» за посиланням https://ircenter.gov.ua/ або особисто в Інклюзивно-ресурсному центрі за адресою вул. Шухевича, 7.

23.02.2023
Використання АДК у роботі з дітьми із функціональними труднощами.

Використання АДК у роботі з дітьми із функціональними труднощами. 23 лютого 2023 Інклюзивно-ресурсним центром Червоноградської міської ради проведено обласний вебінар «Використання альтернативної додаткової комунікації (АДК) у роботі з дітьми із функціональними труднощами». За підтримки Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ у Київській та Львівській областях у 2021-2023 р.р. реалізовується пілотний проєкт «Асистивні технології, як акселератор для дітей з особливими освітніми потребами до навчання у закладах освіти», в якому бере участь Червоноградське ІРЦ. Консультант центру, вчитель-логопед, Валентина Вакула ознайомила слухачів з принципами використання та застосування АДК в освітньому процесі. У практичному блоці фахівець ознайомила колег з технологію eye-tracking (надсучасним екраном з системою управління очима), який має встановлене програмне забезпечення Бордмейкер з певною базою піктограм або символьних зображень, які можуть обиратися поглядом. Ці піктограми можна складати у словосполучення і речення, далі екран озвучує їх за допомогою голосового синтезатора. Бордмейкер використовується як інструмент розвитку мовлення дитини з особливими освітніми потребами та його використанням для комунікації невербальних дітей; дозволяє створювати власні інтерактивні вправи та завдання, що допоможуть урізноманітнити проведення корекційно-розвиткових занять онлайн та зацікавити дітей.

20.12.2022
СВЯТИЙ МИКОЛАЙ ЗАВІТАВ ДО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ

СВЯТИЙ МИКОЛАЙ ЗАВІТАВ ДО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ 19 грудня в ІРЦ Червоноградської міської ради відбулося свято для дітей до Дня святого Миколая. На захід завітали учні Гімназії № 2, які привітали дітей цікавою виставою. Дякуємо педагогам та учням закладу за цікаву програму, веселий настрій для дітей, батьків та фахівців ІРЦ. Кульмінаційним був вихід Миколая та Ангелів, добро перемогло зло, а наші діти отримали подарунки!

12.12.2022
ОНЛАЙН-МАРАФОН «УНІВЕРСАЛЬНІ ОСВІТНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО ТА ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ»

ОНЛАЙН-МАРАФОН «УНІВЕРСАЛЬНІ ОСВІТНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ДИСТАНЦІЙНОГО ТА ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ» З 26 жовтня по 6 грудня 2022 року консультанти Інклюзивно-ресурсного центру Червоноградської міської ради взяли участь в онлайн-марафоні «Універсальні освітні матеріали для дистанційного та змішаного навчання дітей з особливими освітніми потребами» Фінського проєкту «Навчаємось разом» за підтримки Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України. Його мета - сприяння виробленню нових векторів розроблення універсальних матеріалів, забезпечення адаптації та модифікації змісту навчальних предметів, адаптації та створенню підручників і навчальних матеріалів для дітей з особливими освітніми потребами. Під час онлайн-марафону консультанти ІРЦ ознайомилися з: - досвідом фінських шкіл щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами з врахуванням індивідуальних потреб учнів з особливими освітніми потребами; - формуванням компетентностей щодо адаптації та модифікації змісту навчальних предметів (інтегрованих курсів), адаптації навчальних матеріалів та підручників відповідно до індивідуальних потреб учнів; - підходами до створення універсальних навчальних матеріалів, підручників, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами; - цифровими освітніми ресурсами для дітей з ООП та практикою їх використання у повсякденній навчальній діяльності та при дистанційному та змішаному навчанні учнів з ООП. За результатами навчання консультанти ІРЦ здали підсумковий тест і отримали сертифікати, які засвідчили отримання цікавих, нових та корисних знань. Дякуємо Яркко Лампіселькій, керівнику проєкту «Навчаємось разом», за велику кількість практичних кейсів та неймовірну команду експертів, яка провела нам навчання.