Інклюзивна освіта



Станом на 01.10.2023 року у школі відкрито 7 інклюзивих класів  ( 1-Б, 2-Б, 3-А, 4-Б, 5-Б, 6-А, 9-А). 

 

Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.

Одним із головних завдань інклюзії є відгук на широкий спектр освітніх потреб в шкільному середовищі та  поза його межами.

В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей, яка забезпечує однакове ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами.

 

Основний принцип інклюзивної освіти полягає в тому, що:

◦ Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними.

◦ Навчальні заклади мають визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання.

◦ Забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розробки відповідних навчальних планів, прийняття організаційних заходів, розробки стратегії викладання, використання ресурсів та партнерських зв’язків зі своїми громадами.

◦ Діти з особливими освітніми потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання. Вони є найбільш ефективним засобом, який гарантує солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння між дітьми з особливими потребами та їхніми ровесниками.

 

Інклюзивний підхід – створення таких умов, за яких усі учасники освітнього процесу мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у дошкільних та загальноосвітніх школах.

 

УМОВИ ДОСТУПНОСТІ ДЛЯ НАВЧАННЯ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти для дітей з особливими потребам у гімназії створене відповідне освітнє середовище. Територія шкільного подвір’я має вільний доступ для маломобільних груп населення. Будівлю гімназії обладнано  пандусом з поручнями. Розмір вхідних дверей дозволяє перемістити маломобільну людину до приміщення гімназії.

  Обладнані класні кімнати, де у кожній віковій групі створено відповідний ресурсний простір, який включає в себе елементи системи альтернативної комунікації: розклад , екран настрою, вибір діяльності, ранкові зустрічі, правила групи, стіна творчості, куточок релаксації, мультимедійні центри, що сприяє активному включенню в освітній процес дітей з ООП та  полегшує процес адаптації та соціалізації. Меблі для дітей мають можливість змінювати свою висоту відповідно до зросту дитини. Усі основні приміщення мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; класні дошки темно-зеленого кольору, стелі, двері, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення. У закладі дотримується повітряно-тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням провітрювання за графіком.

На другому поверсі гімназії створена ресурсна кімната для психологічного

розвантаження та для проведення індивідуальних , корекційно - розвиткових занять .

З метою профілактики захворювань опорно-рухового апарату та занять лікувальною фізкультурою для послуг дітей з ООП великий, компактний , яскравий спортивний  зал.

Організація інклюзивного навчання в гімназії.

З метою забезпечення рівного доступу до освітніх послуг всіх учасників освітнього процесу в гімназії № 5  створені відповідні умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами з урахуванням особливостей розвитку дітей: доступність будівель і приміщень, використання адекватних форм і методів освітньої роботи, психолого-педагогічний супровід, налагодження співпраці з батьками (особами, які їх замінюють). З вересня 2022 року облаштовано ресурсну кімнату. 

На даний час з метою реалізації прав дітей з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство, забезпечення якості навчання відповідно до висновків ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини  та медичних висновків у 2023-2024 н.р. було організовано інклюзивне навчання і відкрито сім інклюзивних класів, в яких навчаються одинадцять учнів з особливими освітніми потребами, а саме : 1-Б клас - 2 учні, 2 -Б клас - 1 учень,  3-А клас – 2 учні, 4-Б клас — 1 учень, 5-Б клас — 2 учні, 6-А клас – 1 учень, 9-А клас - 2 учні.  

Відповідно до висновків про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини  учні навчаються за програмою закладів загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини.

На початку 2023-2024 навчального року для забезпечення успішності навчання розроблені та погоджені з батьками Індивідуальні програми розвитку кожного учня з інклюзивною формою навчання та розклад навчальних і корекційно-розвиткових занять.

Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу в класах забезпечують вчителі відповідних класів та асистенти вчителів: Мідянко Марія Іванівна, Кіх Катерина Григорівна (1-Б клас), Мизюк Соломія Андріївна, Риль Галина Василівна (2-Б клас), Коваль Руслана Миколаївна, Прокопчук Тетяна Іванівна (3-А клас),  Деркач Галина Юріївна, Грицина Юлія Степанівна (4-Б клас) , Горак Зоряна Ярославівна, Олійник Тетяна Іванівна (5-Б клас), Рогуля Лариса Романівна, Станько Наталія Василівна (6-А клас), Сеник Любов Геннадіївна, Якимів Оксана Богданівна (9-А клас), а також логопеди-дефектологи   Дмитренко Людмила Володимирівна, Кульчицька Тетяна Дмитрівна, практичний психолог Меда Ліна Василівна. Педагогічні працівники надають допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця, проводять спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб; допомагають концентрувати увагу, сприяють формуванню саморегуляції та самоконтролю учнів; співпрацюють з командою психолого-педагогічного супроводу; забезпечують разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання, розвитку дитини з ООП.

Відповідно до рекомендацій ІРЦ у школі організовано та систематично проводяться корекційно - розвиткові заняття з: корекції розвитку, розвитку мовлення, соціально-побутового орієнтування .

 

 


Останнє опубліковане

16.04.2024
Обʼєднаймося ж, брати мої!

Нещодавно наша гімназія отримала надзвичайно приємну звістку про перемогу Зубка Дмитра учня 9-А класу, у ||| етапі XXIII Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Обʼєднаймося ж, брати мої!» у номінації «Література (проза і поезія). Це високий рівень і результат, спільної багаторічної праці з творчим керівником і наставником Вірою Богданівною Курило, вчителем української мови та літератури. Вітаємо талановитого учня та його творчу вчительку з перемогою і нагородою Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації. Пишаємося Вами, та зичимо нових здобутків.

16.04.2024
Дрони - це не лише захоплююча технологія, але й потужний інструмент у різних сферах життя.

Вони здатні забезпечувати допомогу під час рятувальних операцій, надавати зображення з висоти пташиного польоту для мапування територій та навіть використовуватися для доставки товарів. Саме з такою інформацією сьогодні до нас прийшов волонтер Андрій Синиця, розповів і продемонстрував роботу FPV-дрона учням гімназії. Команда ГФ ЧСО навчилися збирати та програмувати цю " малечу" незамінних помічників, наших захисників. Дякуємо за Вашу довіру та підтримку в закупівлі комплектуючих. Лише разом ми сила! Тому залишаємо реквізити для допомоги на збір дронів. Карта ПриватБанк 5168752084870693 Бойчук Л.В. (+QR-коди у фото)

16.04.2024
Тиждень духовності

Сьогодні у нашу гімназію завітав отець Августин з пізнавальною лекцією " Що таке совість?" Учні 8-9- тих класів уважно слухали, критично думали та запитували все, що не знали. Учні та вчителі спільно досліджували й обговорювали значення моральних цінностей, релігійних традицій, вплив соціального середовища на формування совісті, використовували приклади історичних та сучасних ситуацій, коли совість є важливою, і шукали способи розвитку та зміцнення своєї совісті.

16.04.2024
В гостях у кінологів

Днями в гості до військових Кінологічного навчального центру завітали учні Червоноградського ліцею, аби дізнатися, як готують чотирилапих охоронців кордону та ознайомитися із тонкощами військової служби. Як зазначили в Кінологічному центрі, чотирилапі помічники прикордонників з першої хвилини справили найбільше враження на дітлахів, які з цікавістю спостерігали за заняттям кінологів та активно підтримували їх оплесками за гарний результат. Усі мали змогу досхочу погратися з чотирилапими друзями та спробувати себе у ролі кінолога. Також юні патріоти вчились стріляти в інтерактивному тирі та показали досить непогані результати. Які гостини без частування?! На завершення візиту прикордонники пригостили дітей свіжовипеченими булочками з власної пекарні. Щиро вдячні за організацію поїздки Палюзі Михайлу!

12.04.2024
Безпека дітей в інтернеті: опитування для батьківської громадськості

В умовах повномасштабної та гібридної інформаційної війни росії проти України громадянам важливо опиратися ворожій пропоганді, вміти відрізняти фейки та максимально ефективно використовувати цифрові технології для особистої безпеки. Враховуючи ці виклики та загрози, розроблено опитування "Безпека дітей в Інтернеті: опитування для батьківської громадськості". Мета даного опитування-зрозуміти рівень знань та обізнаності у сфері кібербезпеки, а також виявити наявні потреби, задля побудови безпечного онлайн-середовища для батьків та дітей. Опитування доступне за посиланням нижче. Запрошуємо до активної участі в опитуванні усіх небайдужих.