Зустріч спільноти вчителів-логопедів



Семінар-практикум для вчителів-логопедів закладів дошкільної освіти «Формування мовленнєвої компетентності у дітей дошкільного віку із диспраксією та дизартричними порушеннями».

14 листопада 2023 року на базі Інклюзивно-ресурсного центру Червоноградської міської ради відбувся семінар-практикум для вчителів-логопедів закладів дошкільної освіти  «Формування мовленнєвої компетентності у дітей дошкільного віку із диспраксією  та дизартричними порушеннями».

Тетяна Дмитришин, директор інклюзивно- ресурсного центру, висвітлила питання оцінки мовленнєвого розвитку дитини в умовах ІРЦ, особливості розвитку дітей із артикуляційною диспраксією, основні напрями роботи вчителя-логопеда на дошкільному логопункті.

Під час семінару Марія Орищин, вчитель-логопед ЗДО № 16, ознайомила учасників з ознаками, видами та симптоматикою диспраксії у дітей та особливостями їх діагностування.

У практичній частині Наталя Ситник та Марія Орищин, вчителі-логопеди ЗДО № 16, продемонстрували елементи заняття та  види фізичної активності для дітей з диспраксією.

Цікавинкою семінару було використання методики Сторітеллінгу – мистецтва захоплюючої розповіді та передачі за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну та когнітивну сфери учасників практикуму, які були об’єднані в групи і складали власний сторітеллінг «Мій перший день роботи логопедом».

Робота семінару була спрямована на організацію логопедичної роботи при дизартрії, диспраксії та на корекцію всіх сторін мовлення за умови подолання порушень мовленнєвої моторики і формування мовленнєвої готовності до навчання у школі.


Останнє опубліковане

14.11.2023
Зустріч спільноти вчителів-логопедів

Семінар-практикум для вчителів-логопедів закладів дошкільної освіти «Формування мовленнєвої компетентності у дітей дошкільного віку із диспраксією та дизартричними порушеннями».

28.09.2023
Участь фахівців ІРЦ у командах психолого-педагогічного супроводу

Команда психолого-педагогічного супроводу допомагає педагогам організувати якісне інклюзивне навчання, розробляє індивідуальну програму розвитку для кожної дитини, моніторить її виконання та допомагає інтегруватися дитині з ООП в освітнє середовище.

11.04.2023
КОМПЛЕКСНА ПСИХОЛО-ПЕДАГОГІЧНА ОЦІНКА РОЗВИТКУ ДИТИНИ В ІРЦ

Упродовж року консультанти ІРЦ проводять первинні та повторні комплексні психолого-педагогічну оцінки (КО) розвитку дітей за запитом батьків або законних представників. Проте, починаючи з квітня кількість обстежень збільшується, адже попереду новий навчальний рік, а організація інклюзивного навчання розпочинається задовго до його початку. Щотижнево проводяться засідання консультантів ІРЦ з метою обговорення результатів комплексних оцінок, визначення рівня підтримки в освітньому процесі, створення оптимальних умов для навчання дітей з ООП з урахуванням їх індивідуальних потреб та можливостей. За результатами комплексної оцінки визначаються: - наявність чи відсутність у дитини особливих освітніх потреб та у разі їх наявності зазначається категорія труднощів; - напрями, рівень підтримки особи з ООП в освітньому процесі; - обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються особам з ООП в закладах освіти. Підставою для проведення повторної КО є перехід особи з особливими освітніми потребами (ООП) із закладу дошкільної освіти до закладу загальної середньої освіти; між рівнями освіти. Повторна оцінка також може проводитися: - за ініціативи батьків (інших законних представників) осіб з ООП з метою проведення моніторингу динаміки розвитку дитини, але не частіше, ніж 1 раз на рік; - за рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу особи з ООП або консультантів ІРЦ з метою моніторингу розвитку особи. Робота Інклюзивно-ресурсного центру повинна відповідати світовим стандартам психодіагностики та індивідуальним запитам кожної родини. Тому, практичні психологи ІРЦ проводять оцінку розвитку особи з ООП за сучасними міжнародними психодіагностичними методиками: WISC-IV (шкала інтелекту Векслера для дітей), Leiter-3 (визначення рівня невербального інтелекту), Conners-3 (шкала оцінювання розладу дефіциту уваги та гіперактивності), PEP-3 (індивідуалізоване психоосвітнє оцінювання дітей з розладами аутичного спектру) та CASD (опитувальник розладу аутичного спектру). Методики дозволяють оцінити невербальний та вербальний інтелект дитини, визначають сильні та слабкі сторони у розвитку дитини, відсутність/наявність розладів дефіциту уваги та аутистичного спектру. Результати методик є підставою для надання рекомендацій щодо медичного обстеження для отримання відповідного висновку. Подати заяву та необхідні документи для проходження комплексної оцінки батьки або законні представники можуть через систему автоматизації роботи Інклюзивно-ресурсних центрів «Україна. Інклюзія» за посиланням https://ircenter.gov.ua/ або особисто в Інклюзивно-ресурсному центрі за адресою вул. Шухевича, 7.

23.02.2023
Використання АДК у роботі з дітьми із функціональними труднощами.

Використання АДК у роботі з дітьми із функціональними труднощами. 23 лютого 2023 Інклюзивно-ресурсним центром Червоноградської міської ради проведено обласний вебінар «Використання альтернативної додаткової комунікації (АДК) у роботі з дітьми із функціональними труднощами». За підтримки Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ у Київській та Львівській областях у 2021-2023 р.р. реалізовується пілотний проєкт «Асистивні технології, як акселератор для дітей з особливими освітніми потребами до навчання у закладах освіти», в якому бере участь Червоноградське ІРЦ. Консультант центру, вчитель-логопед, Валентина Вакула ознайомила слухачів з принципами використання та застосування АДК в освітньому процесі. У практичному блоці фахівець ознайомила колег з технологію eye-tracking (надсучасним екраном з системою управління очима), який має встановлене програмне забезпечення Бордмейкер з певною базою піктограм або символьних зображень, які можуть обиратися поглядом. Ці піктограми можна складати у словосполучення і речення, далі екран озвучує їх за допомогою голосового синтезатора. Бордмейкер використовується як інструмент розвитку мовлення дитини з особливими освітніми потребами та його використанням для комунікації невербальних дітей; дозволяє створювати власні інтерактивні вправи та завдання, що допоможуть урізноманітнити проведення корекційно-розвиткових занять онлайн та зацікавити дітей.

20.12.2022
СВЯТИЙ МИКОЛАЙ ЗАВІТАВ ДО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ

СВЯТИЙ МИКОЛАЙ ЗАВІТАВ ДО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ 19 грудня в ІРЦ Червоноградської міської ради відбулося свято для дітей до Дня святого Миколая. На захід завітали учні Гімназії № 2, які привітали дітей цікавою виставою. Дякуємо педагогам та учням закладу за цікаву програму, веселий настрій для дітей, батьків та фахівців ІРЦ. Кульмінаційним був вихід Миколая та Ангелів, добро перемогло зло, а наші діти отримали подарунки!