Умови доступності для навчання осіб з ООП



ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ» від 05.09.2017 року №2145-VІІІ

Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами

1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з особливими освітніми потребами на всіх рівнях освіти.

3. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.

4. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють особам з особливими освітніми потребами умови для здобуття освіти нарівні з іншими особами шляхом належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення універсального дизайну та/або розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби та можливості таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.

5. Навчання, виховання та розвиток осіб з особливими освітніми потребами у закладах дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

6. Зарахування осіб до спеціальних закладів освіти, переведення з одного типу закладу до іншого та відрахування таких осіб здійснюються у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

7. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабінету Міністрів України з урахуванням міжнародних норм і стандартів.

(Стаття 19 в редакції Закону № 463-IX від 16.01.2020)

Стаття 20. Інклюзивне навчання

1. Інклюзивне навчання здобувачів освіти базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

Організація інклюзивного навчання у закладах освіти на відповідних рівнях освіти здійснюється відповідно до порядків, затверджених Кабінетом Міністрів України.

2. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків заклад освіти утворює інклюзивний клас та/або групу в обов’язковому порядку.

Спеціальний клас та/або група утворюється керівником закладу освіти за погодженням із засновником цього закладу освіти або уповноваженим ним органом.

Заклади освіти створюють умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

Заклад освіти відповідно до законодавства організовує та/або забезпечує надання особам з особливими освітніми потребами психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також допоміжних засобів для навчання.

3. З метою проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами органи місцевого самоврядування утворюють інклюзивно-ресурсні центри.

4. Будівлі, споруди і приміщення закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів повинні відповідати вимогам доступності згідно з державними будівельними нормами і стандартами.

5. Проектування, будівництво та реконструкція будівель, споруд, приміщень закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів здійснюються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.

(Стаття 20 в редакції Закону № 463-IX від 16.01.2020)


Останнє опубліковане

19.04.2024
5 день духовності в гімназії розпочався спільною молитвою учнів та вчителів. З учнями 1 класу було проведено бесіду «Хто створив світ!».

5 день духовності в гімназії розпочався спільною молитвою учнів та вчителів. З учнями 1 класу було проведено бесіду «Хто створив світ!». Також розмальовували писанки як символ перемоги Добра над Злом . Учні 5 класу слухали Святе Письмо, обговорювали, як через наші вчинки ми можемо відчути близькість до Бога. Вже доброю традицією для школи стала спільна дитяча Хресна дорога, яку ввечері провели у церкві.

18.04.2024
Четвертий день Учні 7-9 класів мали можливість помолитися, розважити над 6 і 9 Заповідями Божими.

Четвертий день Учні 7-9 класів мали можливість помолитися, розважити над 6 і 9 Заповідями Божими. Також подивилися фільм "Не відпускай з рук молитви". 9 клас - переглянули презентацію "Бути ближніми", висловлювали свої думки, розгадували загадки. А учні 4 класу провели бесіду про Страсний тиждень і Воскресіння, розмальовували мега розмальовку до теми як подяку нашим воїнам

18.04.2024
В рамках місячника профілактики правопорушень та шкідливих узалежнень з учнями 7-9 класів поспілкувався отець Василій Кінах.

В рамках місячника профілактики правопорушень та шкідливих узалежнень з учнями 7-9 класів поспілкувався отець Василій Кінах. Нагадав дітям про здоровий спосіб життя, застеріг від проявів насильства.

17.04.2024
Третій день Тижня духовності.

Третій день Тижня духовності. Сьогодні ми разом з отцем Василієм Кінахом розважали над 5 і 8 Заповідями Божими.

16.04.2024
2 день духовного тижня розпочався спільною молитвою учнів і вчителів.

2 день духовного тижня розпочався спільною молитвою учнів і вчителів. Ми більше молилися, роздумували над Божими Заповідями. У 2-3 класах розмальовували розмальовки "Чудеса Ісуса Христа", складали камені Великого посту. Учні 6 класу пригадували Заповіді Божі, відгадували загадки. Пригадали слова відомих гаївок та вивчали нові.