Умови доступності для навчання осіб з ООП



ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ» від 05.09.2017 року №2145-VІІІ

Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами

1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з особливими освітніми потребами на всіх рівнях освіти.

3. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.

4. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють особам з особливими освітніми потребами умови для здобуття освіти нарівні з іншими особами шляхом належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення універсального дизайну та/або розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби та можливості таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.

5. Навчання, виховання та розвиток осіб з особливими освітніми потребами у закладах дошкільної, позашкільної та загальної середньої освіти здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

6. Зарахування осіб до спеціальних закладів освіти, переведення з одного типу закладу до іншого та відрахування таких осіб здійснюються у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

7. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабінету Міністрів України з урахуванням міжнародних норм і стандартів.

(Стаття 19 в редакції Закону № 463-IX від 16.01.2020)

Стаття 20. Інклюзивне навчання

1. Інклюзивне навчання здобувачів освіти базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

Організація інклюзивного навчання у закладах освіти на відповідних рівнях освіти здійснюється відповідно до порядків, затверджених Кабінетом Міністрів України.

2. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків заклад освіти утворює інклюзивний клас та/або групу в обов’язковому порядку.

Спеціальний клас та/або група утворюється керівником закладу освіти за погодженням із засновником цього закладу освіти або уповноваженим ним органом.

Заклади освіти створюють умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

Заклад освіти відповідно до законодавства організовує та/або забезпечує надання особам з особливими освітніми потребами психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також допоміжних засобів для навчання.

3. З метою проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а також забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами органи місцевого самоврядування утворюють інклюзивно-ресурсні центри.

4. Будівлі, споруди і приміщення закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів повинні відповідати вимогам доступності згідно з державними будівельними нормами і стандартами.

5. Проектування, будівництво та реконструкція будівель, споруд, приміщень закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів здійснюються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.

(Стаття 20 в редакції Закону № 463-IX від 16.01.2020)


Останнє опубліковане

14.06.2024
Десятий день літньої школи ,,Веселка'' був Днем моди от кутюр.

Десятий день літньої школи ,,Веселка'' був Днем моди от кутюр. Проведено захід ''Одяг з ранку до вечора''. Дівчатка демонстрували різні стилі одягу, а також відгадували назви відомих брендів. Діти були нагороджені грамотами. А на завершення літньої школи учні закружляли у дружньому танку.

13.06.2024
Дев'ятий день літньої школи - Українські символи.

Дев'ятий день літньої школи - Українські символи. Вишивка - генетичний код нації. І наші вихованці сьогодні пригадали, що одним з найяскравіших українських символів є саме вишивка. Діти склали вишиту карту України, дізналися про різноманітність узорів, які характеризують кожну область. Після цікавого заняття провели ігри на свіжому повітрі.У цей святковий день Христового Вознесіння всім бажаємо миру і Божої опіки.(Керівники: Климчук Н.Г., Запісоцька К Д.)

12.06.2024
Восьмий день літньої школи - Безпека дітей в інтернет просторі.

Восьмий день літньої школи - Безпека дітей в інтернет просторі. Сьогодні ми розглянули правила безпечного користування Інтернетом. Провели інтеактивну гру "Friends Minions", за допомогою QR-кодів виконували вправи. Інтернет-технології стали природною частиною життя дітей і сучасної молоді, і ми вкотре у цьому переконалися. (Керівники: Запісоцька Н. Р., Рогаля Л.І.)

11.06.2024
Мильні бульбашки - улюблена розвага не тільки дітей, а й дорослих.

Мильні бульбашки - улюблена розвага не тільки дітей, а й дорослих.Тому сьомий день літньої школи був присвячений мильним бульбашкам. Ця розвага дуже сподобалась дітям. Учні разом з вчителями Мегісом І.В. та Стельмащук Н. І. приготували розчин для мильних бульбашок і з радістю їх запускали. Діти отримали купу позитивних емоцій. Також діти захоплено малювали на плівці малюнки про дружбу.

10.06.2024
Шостий день літньої школи був днем рухливих ігор.

Шостий день літньої школи був днем рухливих ігор. Ми врахували думку дітей, тому більше часу грали у волейбол. А ще була спортивна естафета, ігри зі скакалками та обручами, а найменші грали у футбол. День був насиченим та цікавим. (Керівники: Костенюк О.Б. та Сірант Н.П.)