Річний звіт про діяльність



Звіт

директора закладу дошкільної освіти ясла-садок №13
за 2023-2024 н.р.

 

Забезпечення збереження та розвитку мережі груп і

формування дитячого контингенту

Організація освітнього процесу у закладі дошкільної освіти  ясла-садок № 13 здійснюється згідно з основними положеннями Закону України «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», новою редакцією Базового компонента дошкільної освіти, Статутом закладу та річним планом на 2023-2024 навчальний рік. Педагогічний колектив ЗДО успішно працював над реалізацією державної програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

Заклад дошкільної освіти ясла-садок № 13 побудовано за типовим проектом у 1967 році, працює за 10,5 годинним режимом 5 днів на тиждень. Проектна потужність - 11 груп (200 дітей).

Фактичний склад за списком - 177 дітей. Комплектування груп закладу проводиться у відповідності із нормативно-правовими документами Міністерства освіти та науки України:

2 групи раннього віку – 34 дитини;

  • групи молодшого дошкільного віку - 32 дитини;

        1 група старшого дошкільного віку - 28 дітей;

        4 інклюзивних групи – 83 дитини.

ЗДО відвідують діти пільгових категорій, зокрема:

діти з ООП – 1;

діти з інклюзивним навчанням – 10;

з багатодітних сімей (3 і більше дітей) – 16;

з малозабезпечених сімей – 7;

з неповних сімей (батьки розлучені) – 17;

діти учасників АТО, ООС, війни з росією;

з тимчасово окупованих територій – 9.

Забезпечення кадрами та створення умов для професійного росту

Заклад дошкільної освіти № 13 укомплектовано педагогічними та медичними кадрами, обслуговуючим персоналом на 100%. Всього працівників - 51, з них: - педагогічні працівники - 29, молодший обслуговуючий персонал - 22

Кадрове забезпечення ЗДО. Педагогічну діяльність у ЗДО здійснюють педагогічні працівники, які мають відповідну фахову освіту, підготовку.  

Директор: Оліярник Мар’яна Богданівна

Освіта вища, спеціаліст. Рівненський державний гуманітарний університет, вчитель музики, етики, естетики і художньої літератури; Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, вихователь дітей раннього та дошкільного віку.

Педагогічний стаж: 33 роки.

Вихователь – методист: Мойко Людмила Михайлівна

Освіта вища, спеціаліст. Волинський Державний Університет імені Лесі Українки, вихователь дітей дошкільного віку з правом проведення занять англійською мовою.

Педагогічний стаж: 18 років.

ЗДО забезпечений педагогічними кадрами згідно з штатним розписом, праця педагогів упорядкована відповідно до нормативних норм, передбачених колективним договором. Порівняльний аналіз кількісного та якісного складу педагогічних працівників свідчить про стабільність колективу та його творчий потенціал.

У закладі освіти постійно проводиться підвищення кваліфікаційного рівня педагогів. В наявності перспективний план проходження курсів підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників на 5 років відповідно до «Типового положення про атестацію». У дошкільному закладі створені належні умови для підвищення професійного рівня та компетентності педагогів.

Атестація педагогічних працівників показала тенденцію до їх професійного зростання. Атестовано всього: 8 педагогів:

2 - встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії»;

4 - встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії»;

2 - встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії».

Аналіз атестації та стажу педагогічних працівників

Результативною була робота над вирішенням науково-методичної проблеми – «Соціалізація особистості на засадах створення сприятливого освітнього середовища в умовах компетентнісного підходу». Задля досягнення позитивних результатів в ЗДО було організовано роботу творчої групи  керівником якої була вихователь–методист.

Протягом року в закладі проведено:

- засідання творчої групи «Соціо-ігрова взаємодія: загравання чи природний розвиток» (вихователь Ганна СМОЖАНИК);

- тімбілдінг «Як перетворити колектив на команду» (директор Мар’яна ОЛІЯРНИК);

- консультації для педагогів «Квест-технологія: гра, пошук, дослідження» (вихователь-методист Людмила МОЙКО), «Як виховати креативну особистість» (вихователі Наталія ГРИЦИК та Марія КУЧИНСЬКА, музичний керівник Наталія РИМАР);

- консультації для батьків «Вікові особливості дітей» (практичний психолог Наталія КАМІНЯРСЬКА);

- батьківські збори «Здатні малята про себе подбати» (вихователь-методист Людмила МОЙКО).

Впродовж навчального року педагогічний колектив працював над реалізацією завдання «Створення умов для функціонування інклюзивної групи в ЗДО та забезпечення здійснення індивідуального психолого-педагогічного супроводу дитини, що виховується і навчається в інклюзивній групі». З метою привернути увагу педагогів та батьків до цієї проблеми, сприяти формуванню у них теоретичних знань і практичних навичок роботи з дітьми були організовані:

- консультації для педагогів «Інклюзивне освітнє середовище» (практичний психолог Наталія КАМІНЯРСЬКА) та батьків «Як говорити з дітьми про інвалідність» (практичний психолог Наталія КАМІНЯРСЬКА.);

- семінар-практикум «Разом до безбар’єрного суспільства» (практичний психолог Наталія КАМІНЯРСЬКА);

- педагогічна рада «Створення умов для функціонування інклюзивної групи в ЗДО та забезпечення здійснення індивідуального психолого-педагогічного супроводу дитини, що виховується і навчається в інклюзивній групі» (практичний психолог Наталія КАМІНЯРСЬКА);

- круглий стіл для вихователів та вчителів «Актуальність питання наступності і перспективності між дошкільною та початковою ланками освіти» (вихователь-методист Людмила МОЙКО та вихователь Юлія РУБАХА);

- міський квест для медичних сестер «Розвиток компетентностей медичної сестри в ЗДО» (вихователь-методист Людмила МОЙКО та сестра медична старша Мар’яна ЛУЦИК).

          Для реалізації завдання «Впровадження оновленого БКДО в освітній процес (варіативний складник стандарту дошкільної освіти)» проведено:

          - річний семінар «Варіативний складник БКДО», зокрема «Читання і письмо в дошкільному дитинстві: навчати чи ні?» (вихователь Оксана БОЙКО), «Мнемотехніка – технологія активного засвоєння інформації» (вихователь Оксана ДЕМЧУК), «Економічне виховання: навіщо, коли і як?» (вихователь Людмила КСЕНЖУК), «Виховаємо соціально компетентного громадянина у грі» (вихователь Юлія РУБАХА), «Спортивні ігри в дошкіллі: важливі… й можливі» (інструктор з фізкультури Марія ЧУНИС), «Сучасні діти і цифрова компетентність» (вихователь Галина ЧЕМЕРИС).

          Для реалізації завдання «Гра в контексті формування соціальної компетентності у дітей дошкільного віку та важливий чинник формування взаємин в дитячому колективі» було проведено:

          - педагогічну раду «Проєктуємо предметно-ігрове середовище групи» (вихователь Христина ГУДОВА);

- консультації для педагогів «Організація ігрової діяльності дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку» (вчитель-логопед Галина ТОМЧИШИН).

Протягом 2023-2024 н. р. активною була робота з батьками вихованців.

Співпрацюючи з батьками, педагогами проведено загальні та групові збори, ряд бесід, свята та розваги. Особливу увагу приділяли індивідуальним формам роботи з батьками. Результатом такої діяльності стало зростання авторитету педагогів серед батьків, встановлення міцних, емоційно-позитивних, доброзичливих стосунків з родинами. Вивчення відповідної документації, бесіди з батьками, свідчать про те, що робота ведеться систематично, існує зв’язок і співробітництво між сім’єю і на основі взаємної допомоги, довір’я та поваги. В роздягальнях оформлено батьківські куточки, де містяться матеріали з виховання дітей, розклад занять, режим дня, поради та рекомендації батькам.

У період військового педагогами проводилась ефективна робота з надання рекомендацій батькам через інтернет ресурси. Створено групи, через які доносилась інформація для батьків про форми освітньої роботи з дітьми, інформація про дотримання заходів безпеки

Методична робота з педагогічними працівниками

З метою підвищення педагогічної майстерності вихователів, спрямовуючи освітній процес на виконання головних завдань, були сплановані та проведені протягом року різні форми методичної роботи.

Проведені педагогічні ради відзначались актуальністю, науковістю, та доцільністю тематики, інноваційним підходам до їх проведення з використанням інтерактивних форм і методів.

Важливою формою підвищення рівня педагогічної майстерності педагогів була участь у проведенні таких методичних заходів, як:

          - практикум «Арттерапія  - лікування мистецтвом» (вихователі Олена БАНДТ, Наталія ГРИЦИК та Марія КУЧИНСЬКА, музичний керівник Наталія РИМАР) закріпив знання педагогів про способи організації здоров’язберігаючих технологій;

- семінар-практикум «STREAM-ОСВІТА: математичне дослідження» (вихователь Василина БУЛІКОВА) сприяв підвищенню інтересу педагогів до пошуку цікавих методів і прийомів в роботі з дітьми з розвитку математичних уявлень, підвищив рівень професіоналізму вихователів;

 - школа адаптації молодого спеціаліста формувала професійну компетентність молодих спеціалістів шляхом організації сумісної роботи адміністрації та педагогів-наставників;

  Ефективною формою методичної роботи стало проведення колективних переглядів різних видів діяльності дітей. Протягом 2023-2024 н. р. на належному методичному рівні були проведені: 

заняття «Розвиток комунікативних навичок дітей дошкільного віку» (практичний психолог Наталія КАМІНЯРСЬКА);

заняття з музичної діяльності «Світ чарівних музичних звуків» (музичний керівник Наталія РИМАР);

заняття з фізичного виховання (інструктор з фізкультури Марія ЧУНИС);

інтегроване заняття з ознайомлення з природним довкіллям та художньої праці «У світі тварин» (вихователь Наталія ГРИЦИК);

заняття з ознайомлення з природним довкіллям «Збережемо планету» (вихователь Людмила КСЕНЖУК);

інтегроване заняття з розвитку мовлення та ознайомлення з природнім довкіллям «Сорока у пошуках звірят» (вихователь Оксана ДЕМЧУК);

заняття з розвитку мовлення та культури спілкування «Зимова тематика в творах Василя Сухомлинського» (вихователь Оксана БОЙКО);

інтегроване заняття з логіко-математичного розвитку та зображувальної діяльності (аплікація) «Кульки для клоуна» (вихователь Марія КУЧИНСЬКА);

презентації досвіду «Фізкультурно-оздоровча робота в ЗДО» (інструктор з фізкультури Марія ЧУНИС), «Музикотерапія» (музичний керівник Наталія РИМАР), «Аплікація» (Марія КУЧИНСЬКА), «Формування екологічної культури дошкільників» (вихователь Людмила КСЕНЖУК), «Розвиток пізнавальних психологічних процесів у дітей старшого дошкільного віку» (практичний психолог Наталія КАМІНЯРСЬКА), «Мнемотехніка» (вихователь Оксана ДЕМЧУК), «Художня праця, як засіб розвитку творчості дітей» (вихователь Наталія ГРИЦИК), «Вивчення творів В. О. Сухомлинського шляхом використання мнемотехнології» (вихователь Оксана БОЙКО);

- конкурс дитячих робіт «Великодній передзвін».

Вивчення стану організації життєдіяльності дітей

          Методами вивчення стану освітнього процесу в закладі дошкільної освіти стали безпосереднє спостереження за діяльністю дітей та вихователя в кожній віковій групі; педагогічна діагностика, бесіди з дітьми, тестування старших дошкільнят, визначення рівня засвоєння програмових знань; аналіз продуктів дитячої творчості; анкетування  педагогів та батьків; вивчення документації; аналіз дидактичного обладнання, розвивального середовища.

          Організована навчальна діяльність планується в першу половину дня. Розклад занять складено з урахуванням домінуючого навантаження на дитину (психічного, фізичного, емоційного). Передбачено раціональність чергування видів діяльності: розумової, рухової, практично-прикладної, місце проведення.

У ході організації життєдіяльності дітей педагоги використовують такі форми освітнього процесу: спеціально організована навчальна діяльність (заняття), ігри, самостійна діяльність дітей, індивідуальна робота, спостереження, екскурсії, свята та розваги, гуртки тощо.

  Питання засвоєння кожною дитиною програмових вимог було на постійному контролі. Згідно плану роботи закладу на 2024-2025 навчальний рік, на виконання вимог Базового компоненту дошкільної освіти та програми виховання та навчання дітей «Українське дошкілля», з метою вивчення стану освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку проведено комплексне вивчення «Організація життєдіяльності дітей старшого дошкільного віку (групи № 2, 8)». У результаті комплексного вивчення зроблено висновки, що матеріально-технічне забезпечення відповідає нормам санітарного забезпечення та створює необхідні умови для проведення повноцінного освітнього процесу. Групи забезпечені  меблями, посу­дом, постільною білизною. У робочому стані сантехніка. Тепловий режим, освітлення відповідають нормі. Групи обладнані ігровими осередками відповід­но до віку та програмових вимог. Вихователями забезпечено наявність ди­дактичного матеріалу за розділами програми. Іграшками групи забезпечені в достатній кількості тільки завдяки батькам. Вихователі забезпечені методичною літературою в повному обсязі відповідно до вимог програми. У наявності перспективне та календарне планування освітнього процесу за програмою, в достатній кількості роздатковий та демонстраційний матеріал. Вихователями забезпечена наявність дидактичних ігор за розділами програми, створені умови для самостійного використання їх дітьми в повсякденні. Перевага надається організованим формам перебування дітей в закладі. У процесі вивчення були переглянуті заняття та режимні моменти. Встановлено, що вихователі, асистент вихователя та помічники вихователя працюють у тісному контакті між собою. Це дає позитивні результати в роботі по засвоєнню знань і навичок дітьми. У плануванні вихователі передбачають попередню роботу з дітьми, індивідуальну роботу. Під час проведення занять вихователі використовують словесні, ігрові, інноваційні методи впливу на дітей, широко використовують різноманітну наочність. Вихователі під час підготовки до занять звертають увагу на підбір оптимальних методів та прийомів ознайомлення дошкільників з новим матеріалом. У результаті дослідження було встановлено, що вихователі груп старшого дошкільного віку враховують вікові та індивідуальні особливості дітей, використовують різні види модальності сприйняття. У ході занять педагоги вміло  організували увагу вихованців (спрямовували, переключали); розвивали їх пам'ять (націлювали на запам'ятовування, збереження і відтворення, вдало добирали інформацію для запам'ятовування, повторювали та спонукали до самостійного повторювання); розвивали мислення дітей, використовуючи порівняння, зіставлення, аналіз, синтез, класифікацію, систематизацію, а також розвивали творчу уяву. Вони домагались  цілісного й свідомого, осмисленого сприйняття матеріалу вихованцями. Помічено, що під час занять у  дітей переважали позитивні емоції; педагоги на занятті враховували  індивідуальні особливості й стан дітей. Наявний позитивний психологічний мікроклімат, вихователі добре взаємодіють з вихованцями та спонукають їх до взаємодії. Протягом дня з дітьми проводяться: ранкові гімнастики, гімнастики пробудження, руханки, бесіди, спостереження, прогулянки, дидактичні ігри, мовні та рухливі ігри, самостійна художня діяльність, пошуково-дослідницька діяльність, сюжетно-рольові ігри, фізкультура на прогулянці, ігри на розвиток креативності,  обмін думками тощо. Для правильного всебічного розвитку дитини велике значення має співпраця вихователів та батьків. У групі діє консультативний пункт, батькам надається можливість спілкуватися з вихователем через Viber. Вихователі систематично проводять батьківські збори, бесіди, інформування та консультування, розробляють буклети тощо. Уся документація відповідає номенклатурі справ, ведеться вчасно, акуратно.

  Пріоритетом роботи ЗДО є забезпечення життя і здоров’я вихованців. Про всі випадки травмування дітей, які виникали під час освітнього процесу та в побуті, надається інформація до відділу освіти.

Організаційно – педагогічна робота

Реалізація принципу безперервності освіти починається із забезпечення наступності між першими її сходинками - дошкільною і початковою ланками. Саме тому протягом навчального року планомірно проводилась робота по забезпеченню наступності у діяльності ЗДО я/с № 13 та Гімназії № 10. Співпраця навчальних закладів здійснювалась за спільним планом роботи. Проведено:

- взаємовідвідування відкритих занять у старших групах ЗДО та уроків у початковій школі;

- дні відкритих дверей,

          - спільний круглий стіл «Актуальність питання наступності і перспективності між дошкільною та початковою ланками освіти»,

          - консультпункт для батьків майбутніх першокласників: консультації «Криза 6 (7) років» (практичний психолог Наталія КАМІНЯРСЬКА), «Підготовка дітей до школи – необхідна умова успішного навчання» (вихователь Наталія ГРИЦИК), «Заповіді першокласника» (вихователь Христина ГАЛІЛЕЙ).

Впровадження інноваційної діяльності

          В ЗДО є в наявності нормативно-інструктивна база з інноваційної діяльності.

          Постійно проводиться відповідна методична робота шляхом проведення педагогічних рад, засідань творчої групи, консультацій, тренінгів, майстер-класів та інших інтерактивних форм, враховуються індивідуальні якості учасників інноваційного процесу, їх професійний рівень, організаторські навички та вміння, що дає змогу забезпечити системний, послідовний підхід до вирішення проблеми впровадження інноваційних технологій в освітній процес ЗДО.

Враховуючи особливості педагогічного колективу за рівнем освіти, стажу, кваліфікації вихователем-методистом ЗДО № 13 Мойко Л. М. запроваджено систему індивідуального супроводу педагогів щодо процесу впровадження інновацій з зазначенням завдань та найбільш ефективних методів. Планування роботи з інноваційної діяльності носить поетапний характер згідно алгоритму інноваційної діяльності, розробленому вихователем-методистом закладу.

Педагоги підвищують свої знання з інноваційних методик шляхом самоосвіти, вивчаючи методичні посібники, публікації в періодичній пресі, одержуючи інформацію через мережу Інтернет. Використання медіа-технологій в освітньому процесі з дітьми робить навчання яскравим, цікавим і таким, що надовго запам’ятовується (електроні презентації, розвиваючі завдання та ігри, мультфільми тощо). Використання інноваційних технологій є дієвим засобом удосконалення освітнього процесу, що дозволяє зробити навчання дітей більш цікавим та ефективним.

Також педагоги ЗДО продовжили навчання щодо впровадження інноваційної освітньої програми «Нехворійко», пріоритетним завданням якої є застосування здоров’язбережувальних технологій.

Адміністративно – господарська робота

Для забезпечення умов організації освітнього процесу у ЗДО створені належні умови. Усі приміщення знаходяться в задовільному стані і відповідають санітарним правилам та нормам. Ведеться журнал з огляду будівлі з записами відповідно до спостережень. Кожна вікова група має ізольований ігровий майданчик із зеленими насадженнями та спортивно-ігровим обладнанням. На території дошкільного закладу обладнано спортивний майданчик, ділянку для городу, лісову зону, оновлено обладнання на усіх ігрових майданчиках.

Систематично проводиться прибирання навчальних та адміністративних приміщень із застосуванням дезінфікуючих засобів. Меблі відповідають зросту та віку дітей, що забезпечує правильне положення тіла і виключає надмірне напруження під час занять. В умивальних кімнатах обладнання відповідає санітарним вимогам.

Адміністрація закладу освіти постійно працює над матеріально-технічним забезпеченням освітнього  процесу, розроблено заходи щодо зміцнення матеріальної бази. Протягом 2023-2024 навчального року зроблено поточні ремонти в усіх вікових групах, спальнях. Створення розвивальної стіни «Космос», загального ігрового майданчика, дообладнано спортивний майданчик. Проведено фарбування та оновлення дитячих майданчиків усіх вікових груп. Озеленено територію закладу: висаджені дерева та декоративні кущі, квіти.

 

№ з/п

 

 

Заходи

 

Витрачено коштів (грн.)

 

Джерела фінансування

1.

Поточний ремонт груп, коридорів

Фарбування, побілка, лакування груп, коридорів, дитячих майданчиків

Заміна дверей в комору (1шт.) - група №8

Розпис стіни (розвиткова стіна) – група №3

Розпис стіни (казкова галявина) – група №9

Розпис стіни (море) – міжповерховий коридор

 

6800

 

2100

 

2000

 

4000

 

7000

 

 

батьківські кошти

 

батьківські кошти

 

батьківські кошти

 

батьківські кошти

 

батьківські кошти

2.

Придбання обладнання, його реконструкція

Столик 4-х місний б/в (1 шт) – група №5

Жалюзі вертикальні б/в (1 шт) – група №5

Жалюзі вертикальні б/в (1 шт) – група №7

Жалюзі вертикальні б/в (4 шт) – група №1

Жалюзі вертикальні б/в – медпункт

Ігровий комплекс б/в (1 шт) – центральн. майданчик

Гойдалка 2-ох місна б/в (1 шт.) - центральн. майданчик

Водонагрівач (1 шт.) – кухня садка

 

 

100

 

300

 

250

 

1000

 

200

1000

 

798

 

5400

 

 

батьківські кошти

 

батьківські кошти

 

батьківські кошти

 

батьківські кошти

 

батьківські кошти

батьківські кошти

 

батьківські кошти

 

благодійні внески

 

Всього:                                                                      30948 грн.

 

Організація роботи щодо зміцнення здоров'я дітей та їх медичного супроводу

Безумовно, щаслива дитина - це здорова дитина. Серйозну увагу педагогічний та медичний персонал приділяв питанням охорони та зміцнення здоров'я дітей, їх фізичному розвитку. Постійно велась робота по формуванню правильної постави, профілактики плоскостопості. Проводилися загартування, як профілактика застудних захворювань. Формувалася у дітей система знань про свій організм, про користь занять з фізичної культури, про особисту гігієну та чистоту навколишнього середовища.

Позитивних результатів досягла медична служба закладу, яка протягом навчального року організувала проведення таких заходів: щомісячний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних та медичних вимог в умовах карантину, контроль щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи; регулярне стеження за станом здоров’я вихованців, професійні консультації та індивідуальні бесіди з батьками.

Питання захворюваності, відвідування та харчування дітей систематично розглядалися на засіданнях при директору, аналізувалися показники та розроблялися заходи щодо їх покращення.

Медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням є невід'ємною частиною освітнього процесу та медичного обслуговування вихованців ЗДО, що включає заходи, спрямовані на оптимізацію, безпеку та ефективність фізичної культури та забезпечує визначення рівня функціональних можливостей організму дітей, адекватність фізичних навантажень, раннє виявлення ознак хвороб і ушкоджень. Медико-педагогічний контроль здійснювався за напрямками: контроль за станом здоров’я, нервово-психічного та фізичного розвитку дітей; контроль за розвитком рухів і фізичних якостей у дітей; оцінка впливу різних організаційних заходів на дитячий організм; нагляд за санітарно-гігієнічними умовами. Протоколи медико-педагогічного контролю за проведенням фізкультурних занять велися двічі в жовтні та квітні.

          У результаті вивчення даного питання, з’ясовано наступне:

          - заняття проводяться методично вірно. Діти активно займаються у відповідній формі;

          - спортивний зал відповідає санітарно-гігієнічним нормам (температура повітря відповідає нормі, приміщення провітрене, проведене вологе прибирання. Спортивне обладнання та інвентар чистий і відповідає віку);

          - навантаження відповідає вимогам програмового змісту та віку дітей. Моторна та загальна щільність в межах норми.

У нашому закладі функціонує 4 групи інклюзивного навчання, налагоджено добросусідські відносини з ІРЦ, який орендує приміщення на території закладу. Тому метою спільної роботи є підвищення авторитету і ролі сім’ї у вихованні і соціалізації дітей дошкільного віку безпосередньо нашого закладу та дітей з особливими потребами, які відвідують ЗДО та ІРЦ. Також педагогічний колектив нашого закладу ставить собі за ціль:

  • Формувати сучасну педагогічну культуру батьків, будувати довіру між всіма учасниками освітнього процесу на основі педагогіки партнерства

  • Реалізовувати освітню роботу з дітьми на підставі особистісної та соціально-орієнтованої моделі спілкування у тріаді «педагог-дитина-батьки».

Організація раціонального харчування

          У закладі дошкільної освіти на постійному контролі перебуває питання раціонального харчування. Адміністрація забезпечує дотримання санітарних норм роботи харчоблоку, приготування їжі та зберігання продуктів, вимог до організації харчування.

Сестрами медичними старшими Луцик М. В. та Каламай Т. О. постійно контролюється прийом продуктів від постачальників, про що свідчить вся наявна документація. З метою попередження кишково-шлункових захворювань та харчових отруєнь здійснюється контроль за умовами зберігання, дотримання строків реалізації продуктів і технологією приготування їжі. Регулярно проводиться зняття проб їжі, виставляються добові проби. Сестри медичні старші контролюють санітарний стан харчоблоку, дотримання особистої гігієни персоналом, відмічають в журналі здоров'я працівників харчоблоку своєчасність проходження медоглядів, ведеться необхідна документація.

Режим харчування у кожній віковій групі дошкільного закладу дотримується. Роздача їжі проводиться згідно з вихідними нормами на кожну дитину. Постійно дотримується питний режим.

Медичне обслуговування дітей в ЗДО

Заклад має медичний кабінет, обладнання в якому відповідає нормативним вимогам. Медичне обслуговування дітей закладу забезпечують сестри медичні старші Луцик М. В. та Каламай Т. О.

Велику увагу протягом навчального року колектив закладу дошкільної освіти приділяв формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей. Дитину оточують кваліфіковані педагоги, практичний психолог, медична сестра, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я.

У ЗДО планомірно проводяться антропометричні вимірювання та оцінювання фізичного розвитку дітей. На кожну дитину групи складається «Листок здоров’я», який допомагає медичній сестрі і вихователям здійснювати індивідуальний підхід до дітей, що мають відхилення в стані здоров’я.

Згідно з річним планом закладу дошкільної освіти медична сестра проводить серед працівників та батьків санітарно-просвітницьку роботу. Форми й тематика санітарно-просвітницької роботи різноманітні. Медичні сестри випускають санітарні бюлетені, пам’ятки; проводять бесіди, виступають на педрадах, батьківських зборах.

Матеріально-технічна та навчально-методична база

Заклад дошкільної освіти є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягає в оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні. Варто відмітити, що осторонь наших проблем, що стосуються матеріальних затрат, не стоїть міська рада та відділ освіти Червоноградської міської ради. Весь колектив садочка разом з батьками ретельно готував внутрішні приміщення для прийому своїх вихованців. У всіх вікових групах було зроблено косметичний ремонт, придбано нові меблі.

Заклад набрав естетичного вигляду завдячуючи спільним зусиллям батьків, педагогів та відділу освіти, тому наші діти виховуються у затишку та комфорті.

Забезпечення виконання Закону України «Про звернення громадян»

На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р., Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», в закладі дошкільної освіти здійснюється робота зі зверненнями: ведуться журнали обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, доступно розміщені номера телефонів гарячих ліній.

Забезпечення оптимальних умов праці та соціального захисту працівників ЗДО

Між адміністрацією і трудовим колективом закладу укладений Колективний договір, ухвалений на зборах трудового колективу . Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально-економічних, виробничих і трудових відносин.

Між адміністрацією та профспілковим комітетом існує тісний зв'язок. Директором узгоджуються з головою ПК усі накази щодо преміювання, нагородження, стягнення, встановлення надбавок. Члени профспілкового комітету є членами атестаційної та тарифікаційної комісій, з організації техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони праці.

Мікроклімат в колективі можна визнати хорошим. Створені належні умови для здійснення освітньої діяльності, відносини з керівництвом та колегами стабільні, доброзичливі. Кожен працівник добросовісно відповідає за свій об'єм роботи, з відповідальністю відноситься до виконання своїх функціональних та посадових обов'язків. Творча атмосфера у колективі відповідає високому рівню професійності працівників.

Організація роботи з батьками

В закладі дошкільної освіти проводиться планомірна цілеспрямована робота з батьками. У роботі з батьками вирішуються наступні завдання:

  1. Залучення батьків до участі в житті дитячого садка.

  2. Вивчення та узагальнення кращого досвіду сімейного виховання.

На початку навчального року в кожній віковій групі проходять групові збори, на яких батьків знайомлять із завданнями виховання і навчання дітей. Вивчення відповідної документації, бесіди з батьками, свідчать про те, що робота з батьками ведеться систематично, існує зв’язок і співробітництво між сім’єю і на основі взаємної допомоги, довір’я та поваги. В роздягальнях оформлено батьківські куточки, де містяться матеріали з виховання дітей, розклад занять, режим дня, поради та рекомендації батькам.

Вихователями створені батьківські групи у Viber, Classroom, в яких розміщуються консультації з усіх розділів програми, з питань навчання та виховання дітей.

З питань збереження та зміцнення здоров'я дітей оформлені спеціальні "Медичний куточок", де батьки можуть отримати всю цікаву для них інформацію з питань оздоровлення дітей. В закладі існує «Скринька довіри» в котру кожен охочий може анонімно звернутись до адміністрації з будь-якою проблемою, скаргою, зауваженнями та пропозиціями.

Протягом року директором, сестрою медичною старшою, вихователями проводяться індивідуальні консультації з батьками.

Вихователі дошкільних груп при складанні календарного планування на початку кожного місяця планують роботу з батьками, де вказують теми індивідуальних і групових консультацій, тематику наочної інформації, роботу з батьківським комітетом.

Батьки беруть активну участь у створенні належних умов перебування дітей у закладі дошкільної освіти.

Безпека життєдіяльності та охорона праці

Згідно із Законом України «Про охорону праці» у закладі дошкільної освіти здійснюється належна робота з охорони праці і техніки безпеки, призначені відповідальні з питань охорони праці. Робота забезпечення безпеки життєдіяльності дошкільного закладу та учасників освітнього процесу здійснюється згідно з нормативною базою та заходів безпеки праці.

Аналіз випадків травмування вихованців.

          За 2023 рік було зафіксовано 0 випадків травмування вихованців, що сталися під час освітнього процесу, та 11 випадків в побуті.

          Аналіз випадків травмування працівників.

  За 2023 рік  було зафіксовано 0 випадків травмування працівників, що сталися під час освітнього процесу, та 2 випадки в побуті.

Колектив бере участь у розробці та обговоренні комплексних планів щодо покращення умов праці, санітарно-оздоровчих заходів, охорони довкілля і вживає заходів щодо їх виконання.

Адміністрація створила належні умови для праці та освітньої діяльності членів трудового колективу. При складанні річного плану роботи плануються заходи щодо організації роботи з охорони праці, збереження життя та здоров'я дітей і працівників, попередження дитячого та дорослого травматизму.

Забезпечено проведення первинного, періодичного та інших видів інструкцій з безпеки.

Робота педагогічного колективу та всіх працівників ЗДО щодо профілактики дитячого травматизму будується на Базовому компоненті дошкільної освіти та програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», які спрямовують роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Ми вважаємо, що тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпеки в життєвому середовищі.

Протипожежна безпека у закладі дошкільної освіти посідає важливе місце в організації роботи з охорони праці. Розроблено плани евакуації дітей на випадок пожежі, призначено відповідальних осіб, які відповідають за життя і здоров’я вихованців. Проводяться евакуаційні заходи на випадок виникнення пожеж, та, зважаючи на умови воєнного стану розроблено план евакуації дітей під час повітряних тривог, тиждень безпеки відповідно до наказу ЗДО.

Для проведення якісної роботи з дітьми по БЖД методичний кабінет забезпечений наочно-дидактичним матеріалом. В групах оформлено куточки вуличного руху, підібрані дидактичні та сюжетно-рольові ігри для закріплення знань дітей, завдяки чому наші діти можуть фізично розвиватись, зміцнювати здоров'я, реалізувати свої здібності.

Отже, злагоджена робота педагогічного колективу дала змогу створити в закладі дошкільної освіти сприятливі умови для впровадження програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Освітній процес побудований відповідно до вікових можливостей дітей.

На підставі отриманих результатів за 2023–2024 н. р. можна стверджувати, що колектив працював над виконанням річного плану роботи на належному професійному рівні.