Як навчити дітей самообслуговуватися.



Організація самообслуговування в дитячому садку і вдома

Засвоєння навичок самообслуговування набуває найважливіше значення для дитини 3 років. У цей період вона заявляє про себе як особистість, прагне стати незалежною, усе хоче робити сама. Тільки освоївши навички самообслуговування, малюк відчуває свою самостійність.

     

Дуже важливого значення набуває опанування навичок прийому їжі, уміння одягатися, «проситися на горщик» у той час, коли дитина йде до дитячого садочка. Вихователь не зможе приділяти їй стільки ж уваги, скільки мама, тому багато речей дитині доведеться робити самій. Важливо допомогти дитині засвоїти основні навички прийому їжі, гігієни тіла, туалету, одягання й роздягання.

 

Згідно програми « Українське довкілля» ми маємо навчати елементарних навичок самостійного вмивання, користування милом та індивідуальним рушничком. Використовувати ігрові ситуації з метою вироблення позитивної мотивації на установки щодо водних процедур. Вчити користуватися носовичком. Вчити охайно їсти, ретельно пережовувати їжу, користуватися серветкою.

     

У 3—4 роки дитина має такі навички самообслуговування:

  • Допомагає прибирати зі столу;
  • Переносить що-небудь з однієї ємкості до іншої;
  • Їсть сама, але неохайно;
  • Користується виделкою й ложкою;
  • Сама миє руки з милом;
  • Під наглядом дорослого ходить у туалет (знімає штанці, сідає на горщик, надягає штанці сама);
  • Застібає й розстібає великі ґудзики;
  • Надягає взуття;
  • Розстібає й застібає блискавку (нероз’ємну);
  • Дякує після їжі без нагадування.

Приблизний вік прояву – 3 роки.

  • Сама п’є з посудини;
  • Сама користується туалетом.

Приблизний вік прояву – 3,5 роки.

  • Чистить зуби під наглядом;
  • Зашнуровує черевики;
  • Сама  нагадує про необхідність висякатися;
  • Самостійно застібає й розстібає роз’ємну блискавку.

Приблизний вік прояву – 4 роки