Стоп булінг



 

В рамках національної антибулінгової програми «Дружній простір», створено навчально-методичний посібник «Як ти? Уроки з психології для школярів (10-14 років)». Посібник містить розробки уроків, які спрямовані на профілактику ситуацій булінгу та підвищення поінформованості учнів про власний психологічний стан.   Матеріали посібника за покликанням: https://uied.org.ua/navchalno-metodychnyj-posibnyk-yak-ty-uroky-z-psyhologiyidlya-shkolyariv-10-14-rokiv/ .

У наказі №88 від 04.09.2023 (нижче за покликанням) читаємо про:

- Алгоритм дій працівника навчального закладу у разі виявлення випадку насильства над дитиною .

-  Алгоритм дії адміністрації навчального закладу у разі отримання повідомлення про жорстоке поводження з дитиною .                                            - - Порядок подання заяв про випадки булінгу (цькування)

 

У 2022 – 2023 н.р. проходить внутрішнє самооцінювання освітньої діяльності закладу освіти, тому проведено онлайн опитування здобувачів освіти по питанню , яке має бути завжди на контролі усіх учасників освітнього процесу. Ось результати анкетування учнів 4-9 класів на тему «Разом зупинимо булінг». Учні відповіли на 25 запитань (анонімно). Усього в 4-9 класах 57   учнів, опитування пройшли 47 учнів, з них 53,2%- дівчат, 46,8% -хлопців. 80,9% відповіли, що вже проходили раніше опитування про булінг. 97,9% знають і розуміють , що таке булінг. 13 учнів (27,7%) повідомили, що бачили прояви булінгу у школі, зокрема 21,3% з боку вчителів. 70,2% зазначили, що над ними ніхто і ніколи не знущався. На питання: Як часто ти брав(ла) участь у знущанні над іншими, зокрема вчителями - 83% відповіли, що ніколи, лише 17% - раз або двічі. На питання: Скільки справжніх друзів у тебе в класі? Відповіді такі: 42,6% - всі; 42,6% -2-3; 8,5% - жодного. Про те, наскільки учням подобається у школі, отримали відповідь: 76,6% подобається або дуже подобається; 21,3% ще не визначилися, 1 учень відповів, що не подобається. Відповіді на усі 25 запитань розміщено на сайті закладу освіти (Інша інформація). Рекомендовано класним керівникам проаналізувати і спланувати роботу так, щоб освітнє середовище було безпечним.

 


ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ
Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19
Процедура подання (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)
1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
2. На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування).

 Зразок заяви

           Директору Поздимирського НВК
Любові Горбай
матері учня 5 класу
Пастушик Оксани Григорівни
Доводжу до Вашого відома, що останнім часом мій син, Пастушик Іван Миколайович, постійно зазнає морального та фізичного тиску з боку учнів 8 класу(вказати прізвища та імена) Прошу терміново розібратися в ситуації, що склалася.
22.09.2021 року                                   Пастушик

3. Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.
4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.
5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу
1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор освітнього закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

 

Цікавою була зустріч школярів з директором Червоноградського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Наталією Костишин.Учні приймали активну участь у рольових іграх,тренінгах ,вели суперечки щодо прав та обов`язків підлітків.

 

На відверту розмову викликала учнів школи Марія Панасюк,начальник сектору ювенальної превенції.Дискутували про права та обов`язки,спільно знаходили правильні відповіді на створені ситуації,наводили приклади негативних вчинків,про які дізналися із різних сайтів Інтернету.Зустріч була цікавою і корисною.

 

  Акція"16 днів проти насилля" триває. В понеділок,29.11.2021,спілкуючись з Федоряк М.В.,заступником начальника відділу Червоноградського центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги,учні дізналися про види насилля у сім`ї,способи і шдяхи уникнення,а також отримали поради,куди звернутися за допомогою,якщо виникне така  проблема.

Приймаючи участь у Всеукраїнській акції "16 днів проти насилля", учні 6 класу разом із бібліотекарем с.Поздимир Вірою Мельник та класним керівником Галиною Покотило брали активну участь у створенні інтерактивного плаката "НАШІ ДОЛОНЬКИ ПРОТИ НАСИЛЛЯ"

 

 

І ЗНОВУ ПРО БУЛІНГ.АЛЕ НЕ ПРОСТО ГОВОРИЛИ,А СУДИЛИ. ГОЛОВНІ РОЛІ ВИКОНУВАЛИ УЧНІ 5-6 КЛАСУ

НАКАЗ

               10.11.2021 № - од           Поздимир

 

Про участь у щорічній суспільній акції

«16 днів проти насильства»

  

Відповідно до плану роботи закладу ,Листа відділу освіти Червоноградської міської ради № 01-12/3207 від 09.11.2021 «Про щорічну суспільну акцію «16 днів проти насильства»,з метою привернення уваги до актуальної проблеми подолання домашнього насильства та насильства за ознакою статі, сприяння утвердженню ненасильницької ідеології в суспільстві та серед підлітків

 

НАКАЗУЮ:

1.Педагогам – організаторам,класним керівникам,вчителям – предметникам:

1.1. З 22 листопада до 10 грудня долучитися в межах компетенції до участі в проведенні Всеукраїнської суспільної акції «16 днів проти насильства».

1.2.Дотримуватись форм проведення заходів – відповідно до вимог «червоної» або іншої зони протиепідемічної безпеки, що буде встановлена на час проведення акції (очно, дистанційно, з використанням Інтернет-технологій, засобів дистанційного навчання тощо),спрямованих на протидію поширення гострої респіраторної хвороби COVID19.                                                            2.Садловській Г.В.-відповідальній за правовиховну роботу у закладі освіти:

2.1.До 15.11.затвердити план заходів щодо організації та проведення акції       «16 днів проти насильства».

2.2. 01.12.2021 о 10.00 взяти участь у   проведенні міжгалузевого семінару з елементами тренінгу «Дорожня карта протидії насильству» (за участі спеціалістів Центру соціальних служб, управління праці та соціального захисту населення, ювенальної превенції, відділу у справах дітей),який відбудеться в актовій залі ЧЗШ № 1

3.Заступнику директора Михалюк Емілії Теофілівні:

3.1. Надавати педагогам методичні консультації та поради щодо участі здобувачів освіти їх батьків у акції.

3.2.Матеріали про участь закладу в акції«16 днів проти насильства» та проведені заходи висвітлювати в ЗМІ, на сайті закладу, у соцмережі ФБ .

 

Директор:                                 Любов ГОРБАЙ

       З наказом ознайомлені:

 

НАКАЗ

               09.11.2021 № 75 - од           Поздимир

 

 Про місячник профілактики правопорушень  та щкідливих узалежнень

 

На виконання Комплексної програми профілактики правопорушень, суспільно небезпечних узалежнень та превентивного виховання дітей у закладі освіти на 2021-2025 р.р. (наказ відділу освіти 17.06.2021 № 151), наказу по відділу освіти Червоноградської міської ради № 242 від 08.11.2021 «Про місячник профілактики правопорушень                                                                                                                       та щкідливих узалежнень»,з метою активізації роботи закладу освіти з формування у школярів здорового способу життя, захисту прав дітей, попередження серед учнів випадків булінгу та суїцидальних проявів, протидії поширенню шкідливих узалежнень та їх наслідків, профілактики пропусків уроків без поважних причин

 

НАКАЗУЮ:

  1. Провести у закладі освіти з 15.11.2021 до 15.12.2021 місячник профілактики правопорушень та шкідливих узалежнень.
  2. Педагогам – організаторам,класним керівникам:

2.1. До 15.11.2021 затвердити план заходів з проведення в закладі місячника профілактики правопорушень та шкідливих узалежнень.

2.2. У переліку передбачити проведення заходів на попередження будь-яких проявів цькування в дитячому середовищі, в тому числі під час проведення акції «16 днів без насилля»; перегляд мотиваційних відеороликів; здійснення інформаційно-роз’яснювальної індивідуальної та групової роботи з батьками (опікунами) з питань попередження дитячих суїцидів, участі в небезпечних групах у соціальних мережах, відповідальності батьків (опікунів) за навчання та виховання дітей, заборони перебування дітей без супроводу дорослих у вечірній та нічний час на вулиці та у розважальних закладах, відповідальності дорослих за втягнення дітей у протиправні дії (у тому числі до вживання алкогольних, наркотичних, тютюнових, психотропних виробів і речовин).

2.3. Провести профілактичні бесіди з батьками, які неналежно виконують батьківські обов’язки або чиї діти пропускають уроки без поважних причин, про профілактику різних проявів жорстокості та насилля (булінгу) в дитячому середовищі, заборону вживання неповнолітніми алкогольних і тютюнових виробів, про можливі негативні наслідки бездоглядності дітей у канікулярний період, вихідні та святкові дні, про правову відповідальність батьків за невиконання батьківських обов’язків.

2.4. Провести з учнями тематичні бесіди про відповідальність неповнолітніх за протиправні дії, у тому числі за вчинення актів жорстокості татнасилля (булінгу) щодо інших дітей, псування майна, використання піротехнічних засобів, перебування без супроводу дорослих у вечірній та нічний час на вулиці та у розважальних закладах, вживання алкогольних і тютюнових виробів, вчинення хуліганських дій, пропуски уроків без поважних причин тощо.

2.5. Сприяти залученню активістів учнівського самоврядування до проведення серед ровесників заходів щодо антинікотинової, антиалкогольної та антинаркотичної

пропаганди, попередження пропусків уроків без поважних причин, булінгу, інших правопорушень.

2.6. До проведення превентивної роботи залучити працівників Червоноградського відділу поліції, Клініки, дружньої до молоді, ЦСС, священника, юристів-практиків.

2.7. Організувати роботу з проведення планового анкетування та опитування учнів щодо проявів булінгу, узалежнень та правопорушень; висновки використати для коригування планів виховної роботи з учнями.

3.Заступнику з навчально- виховної роботи Михалюк Е.Т.:

3.1.Надавати методичну допомогу,консультації щодо організації місячника та належного відображення у відповідній документації закладу про проведену превентивну роботу

3.2.Вести контроль за дотриманням рекомендацій при проведенні заходів щодо збереження здоров’я учасників освітнього процесу, попередження поширення COVID-19.

4.. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

   Директор :                                        Любов ГОРБАЙ

З наказом ознайомлені:

 

   Н А К А З

 

31.08.2021 № 54- од

 

Про створення безпечного освітнього середовища та

попередження і протидії булінгу (цькуванню)

у 2021-2022 навчальному році

 

На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», листа МОН України від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)», враховуючи рекомендації листа МОН України  № 1/9-385 від 20 липня 2020 року «Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок» плану роботи школи НА 2021 -2022н.р.,плану виховної роботи,та з метою створення безпечного освітнього середовища у школі, запобігання вчинення дітьми злочинів, правопорушень, проявів булінгу в освітньому просторі, формування позитивних соціальних установок, попередження вживання алкогольних, наркотичних речовин, тютюнових виробів учнівською молоддю,

НАКАЗУЮ:                                                                                                                                                                                                                                                                                                              1.Заступнику директора з навчально-виховної роботи  Михалюк Е.Т..:

1.1.      Ознайомити педагогічний колектив школи з листом МОН України від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)».

                                                                         Серпень 2021 р

1.2. Опрацювати на засіданні шкільного Клубу спілкування класних керівників лист МОН України № 1/9-385 від 20 липня 2020 року «Деякі питання організації виховного процесу у 2020-2021 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок».

 2.Педагогу – організатору Садловській Г.В.

2.2.Розробити та подати на затвердження директору школи План заходів щодо запобігання та протидії булінгу в школі (додаток 1) та реагування у випадку виявлення булінгу в закладі освіти та Порядок дій у разі вчинення учнями правопорушень і злочинів ..

 3.У разі виявлення(підозри) факту булінгу створювати комісію у складі представника адміністрації,класного керівника,педагога – організатора.                                                                                                                                                                                                                                                                           4. Членам комісії:

4.1.Після отримання повідомлення про факт булінгу невідкладно реагувати шляхом проведення внутрішнього розслідування, індивідуальної роботи з учасниками булінгу, проведення нарад тощо.

4.2.В разі необхідності звертатися самим або рекомендувати звернутися з батьками в Червоноградський відділ поліції у Львівській області, службу у справах дітей та інші інстанції.                  5.Педагогічним працівникам школи:

5.1.Забезпечити виконання Плану заходів по школі щодо запобігання та протидії булінгу.

5.2.Не допускати випадків фізичного та психологічного насильства, образ, недбалого й жорстокого поводження з дітьми.

Протягом навчального року

5.3. Формувати в учасників освітнього процесу толерантне ставлення один до одного.

Протягом навчального року

5.4.Уникати проявів жорстокого ставлення до учнів, приниження їхньої честі, гідності та інших форм насильства (фізичного та/або психічного).

Протягом навчального року

5.5. Невідкладно інформувати адміністрацію навчального закладу про виявлений факт булінгу по відношенню до учнів школи.

5.6.Дотримуватися алгоритму дій працівника навчального закладу разі виявлення випадку насильства над дитиною.

 6.Класним керівникам 1- 9 класів:

6.1.Упродовж року організувати і провести комплекс заходів, спрямованих на попередження проявів булінгу, запобігання та протидії домашньому насильству серед учнів.

6.2.Постійно проводити просвітницьку роботу з учнями щодо попередження правопорушень, дитячої підліткової злочинності, шкідливих звичок.

6.3.      Здійснювати індивідуальну роботу з підлітками, які потребують особливої педагогічної уваги.

6.4.Проводити просвітницьку роботу серед учнів, батьків щодо ознайомлення їх з правами та можливостями, способами дій та реагування на випадки булінгу (цькування) свідками, учасниками або об’єктами, якого вони стали або могли стати.

  1. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Михалюк Е.Т.

 

 Директор                                                                                  Любов ГОРБАЙ

 З наказом ознайомлені:

Додаток №1

 до наказу № 54-од від 31.08.2021

                                          

                                                        

                                                       План заходів

із запобігання та протидії булінгу (цькуванню)

в Поздимирському НВК

на 2021-2022 навчальний рік

 

№з/п

Назва заходу

 

Термін виконання

Відповідальні

1

Опрацювати нормативно-правові документи щодо профілактики негативних проявів в учнівському середовищі

Серпень, вересень

Адміністрація школи, педагогічні працівники

2

Проводити профілактично-просвітлицькі заходи з профілактики булінгу (цькуваню), жорстокої та протиправної поведінки, конфліктів в учнівських та педагогічних колективах

Протягом року

Класні керівники

1-9 класів

3

Брати участь педагогічним працівникам у семінарах, нарадах щодо протидії булінгу

Постійно

Педагогічні працівники

4

Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу

Вересень

ЗДНВР,

класні керівники, педагог-організатор

5

Проводити системну роботу з педагогами закладу освіти, батьками та учнями на тему «Школа дружня до дитини», нараду при директору «Булінг. Кібербулінг. Як його розпізнати?»

Протягом року

Директор, педагогічний колектив

6

Співпрацювати з фахівцями служби у справах дітей, соціальної служби для сім'ї, дітей та молоді щодо профілактичної роботи з питань попередження булінгу (цькуванню) та насильству в сім’ях згідно окремих спільних планів

Постійно

Педагог-організатор

7

Тематичні зустрічі здобувачів освіти із  інспекторами з ювенальної превенції  Червоноградського відділу поліції з метою проведення просвітницької роботи щодо запобігання булінгу (цькуванню) в учнівському середовищі

Постійно

Педагог-організатор

8

Ознайомити учнів, батьків з нормативними документами щодо організації освітнього процесу в закладі освіти

Вересень

Директор, ЗДНВР, класні керівники

1-9 класів

9

Розміщення та оновлення інформаційних матеріалів щодо профілактики булінгу  на сайті закладу освіти та стендах

Вересень

Педагог-організатор

10

Поновлення інформаційних куточків для учнів із переліком організацій, до яких можна звернутися у випадках насилля та правопорушень

До 01.10.2021 року

Педагог-організатор

11

Робота консультативного пункту «Скринька довіри»

Протягом року

Педагог-організатор

12

Година спілкування: «Захистіть мене від лиха і зла, бо я ще дитина мала! »

Вересень

класні керівники

2-4 класів

13

Імітаційна гра «Єдиний організм: створення і розвиток колективу класу»

Вересень

 класні керівники

5-9х класів

14

Опрацювати правила та обов’язки здобувачів освіти, батьків, правила користування мережею Інтернет,  щоб зменшити ризик булінгу

Вересень, жовтень

класні керівники

1-9 класів

15

Тренінгове заняття «Конфлікт. Шляхи подолання конфліктів»

Жовтень

класні керівники 

8- 9 класів

16

Розміщення на сайті буклету «Дізнайся про свої права в цифровому середовищі» з рекомендаціями Ради Європи щодо поваги, захисту та здійснення прав дитини в цифровому середовищі для дітей та молоді

Жовтень

педагог-організатор

17

Моніторингове вивчення проблемних питань: «Прояви булінгу у шкільному колективі» 

Жовтень

класні керівники 

5-8 класів

18

Заходи в рамках акції «16 днів проти насильства»

Листопад-грудень

педагог-організатор, класні керівники

1-9 класів

19

Рекомендації для класних керівників щодо профілактики булінгу в класних колективах

Листопад

ЗДНВР

20

Відеоурок для батьків «Захист дітей в Інтернеті»

Листопад

класні керівники

21

Тренінгове заняття «Толерантість, як умова спілкування»

Листопад

класні керівники 

5-9 класів

22

Година спілкування на тему: «Читання з передбаченням» за казкою Ірен Роздобудько «Дикі образи дикобраза»

Листопад

класні керівники 

1-2 класів

23

Заняття з елементами тренінгу «Запобігання насильству серед дітей. Правила безпечної поведінки»

Листопад

класні керівники 

3-4 класів

24

Тренінг «Протидія виявам насильства в учнівському середовищі»

Грудень

класні керівники 

6-7 класів

25

Година спілкування на тему «Закон і ми»

Грудень

класні керівники  8-9-х класів

26

Інтерактивне заняття для персоналу закладу освіти «Протидія булінгу»

Січень

 

 

27

Година спілкування на тему «Культура спілкування в Інтернеті»

Лютий

класні керівники  5-8 класів

28

Година спілкування на тему: «Моя поведінка в конфлікті / небезпечній ситуації»

Березень

класні керівники  7-8 класів

29

Визначення мікроклімату у класі (Соціометрія Дж. Морено).

Квітень

класні керівники  9-х класів

30

Ранкові зустрічі з метою формування навичок дружніх стосунків  здобувачів освіти

Упродовж року

Класні керівники 1-4 класів

31

Індивідуальні консультації з батьками щодо профілактики булінгу

Протягом року

ЗДНВР,

класні керівники 

1-9 класів

32

Моніторинг безпечності та комфортності закладу освіти та освітнього середовища шляхом опитування, анкетування та вжиття відповідних заходів реагування на виявленні випадки булінгу (цькуванню)

Квітень

ЗДНВР, педагог-організатор

33

Засідання центру прав дитини, Ради профілактики за участю практичного психолога на тему «Не допускай насилля над ближнім»

За окремим планом

Педагог-організатор,

 

НАКАЗ

 31.08.2021  №49-од

 

 Про підсумки правовиховної роботи у закладі освіти

за минулий навчальний рік та основні завдання

на 2021 – 2022н.р.

 

На виконання Комплексної програми профілактики правопорушень на 2015-2020, відповідно до річного плану роботи школи на 2020/2021 навчальний рік проаналізована робота з попередження та профілактики правопорушень і злочинності, наркоманії, СНІДу серед учнів школи. Розроблено і проведено організаційні заходи з профілактики злочинності, правопорушень та бездоглядності серед неповнолітніх. Узято на контроль питання:

*максимального охоплення дітей шкільного віку загальною середньою освітою;

*відвідування учнями школи навчальних занять;

*виконання заходів річного плану роботи школи щодо попередження правопорушень і злочинності.

У школі розроблено систему роботи з профілактики правопорушень і злочинів серед учнів, яка охоплює такі напрямки:

*соціальна робота

*правове навчання і виховання;

*профілактика наркоманії, алкоголізму і СНІДу,булінгу.

Для подальшої правової освіти учнівської молоді навчальним закладом визначені шляхи її реалізації, розроблені заходи для вирішення конкретних завдань правового виховання, до яких віднесено:

*формування у кожного учня системи знань із питань основ держави і права та відповідних компетенцій, розвиток інтересів учнів до цієї галузі знань;

*формування потреби активно захищати у встановленому законом порядку свої права та законні інтереси, а також права та законні інтереси інших осіб;

*формування поваги до держави.

Упродовж року у закладі не виявлено дітей ,які схильні до правопорушень ,бродяжництва, вживають алкоголь, наркотичні речовини, тютюн, зазнають насильства в сім’ї. Класні керівники ведуть чіткий (поурочний) контроль за станом відвідування учнями занять. Записи здійснюють у відповідному журналі черговим вчителем.   Налагоджено роботу з батьками щодо своєчасного інформування адміністрацією школи про причини відсутності школярів. Двічі на рік питання відвідування учнями школи заслухано на засіданнях при заступникові директора з навчально-виховної роботи та на нарадах при директорові.

На виконання Заходів щодо правової освіти, профілактики злочинних проявів в учнівському середовищі ,у школі проведено місячник правової освіти, профілактичні операції «Діти вулиці» з метою перевірки стану виконання вимог Закону України «Про освіту» в частинах здобуття молоддю загальної середньої освіти та охорони безпеки життєдіяльності усіх учасників навчально-виховного процесу. Для організації цікавого та змістовного дозвілля дітей у школі працює мережа гуртків, якою охоплено – 76% учнів.

Для профілактичної роботи запрошувались працівники кримінальної міліції, органів юстиції, лікарі, які проводили співбесіди щодо запобігання бродяжництва та злочинності, правопорушень серед учнівської молоді, профілактики шкідливих проявів та звичок.

Заслуговують на увагу виховні години «Основні аспекти правового виховання»   (8- клас, класний керівник Мудрик М.В..), «Правове виховання неповнолітніх» (7- клас, класний керівник Мудрик І.М.) «Види відповідальності» (6- клас, класний керівник Михалюк Н.Г.) «Феміда правосуддя» (9 клас, класний керівник Гук С.В.)

Традиційним стало проведення у школі Тижня правових знань. У 2020/2021 навчальному році Тиждень проведено у квітні за окремим планом. У рамках Тижня відбулись години спілкування «Закон і ми», конкурс малюнків «Професія – юрист», «Я і мої права», організовано постійно діючу виставку літератури «Цивільні права неповнолітніх та їх цивільно-правова відповідальність», «Хто такий юрист в умовах сьогодення», а також проведено анкетування «Мої права у сім’ї». В анкетуванні брали участь учні 5-9 класів (всього 49 осіб). За результатами анкетування 29 % мають право на врахування батьками їхньої думки при розв’язуванні питань, які стосуються життя дітей; 10 % дітей вважають, що мають право на невтручання членів родини в їх особисте життя; 41 % учнів мають право на висловлювання в сім’ї власних поглядів.

На виховних годинах, хвилинах спілкування проведено бесіди «Що таке Булінг?» , «Булінг сьогодні»,дискусію «Чуже майбутнє в твоїх руках?» (класні керівники Покотило Г.В.,Михалюк Н.Г..Стельмащук Н.З.); години спілкування « Не роби зла»(2-3кл.)

Важливу роль у запобіганні і подоланні відхилень у поведінці дітей і підлітків відіграє шкільна Рада профілактики правопорушень серед неповнолітніх, на засіданнях розглянуто поведінку, успішність учнів школи, стан відвідування конкретного класу.

Необхідною ланкою діяльності педагогів школи є правовиховна робота. Усвідомлюючи важливість радикальних змін у всіх сферах життя країни, вчителі школи впроваджували в практику правовиховної роботи нові підходи, спрямовані на створення системи виховання на основі гуманізації життя школи. В основу організації системності в здійсненні виховного процессу в школі покладено диференційно-індивідуальний підхід, врахування вікових особливостей дітей.

У класах першого ступеня навчання – створення сприятливої психолого-педагогичної атмосфери, проведення ранньої діагностики і корекції у поведінці, всебічне вивчення індивідуальних особливостей учнів, виявлення дітей з відхиленням у розвитку і поведінці.

У 5-9 класах робота спрямовувалась на пізнавально-інтелектуальну діяльність учнів: крім навчального курсу «Основи правознавства» в школі функціонував осередок «Абетка правознавства». З числа учнів 7-9 кл. створена група юних юристів, яка надає поради,проводить інформаційну роботу ,з метою запобігання правопорушень.

З метою профілактики шкідливих звичок у школі   спланована й проводилась робота по забезпеченню цікавого дозвілля, робота гуртків,   спортивних секцій . Для учнів організовувались і проводились Тижні профілактики шкідливих звичок, виступи агітбригад «Я обираю здоровий спосіб життя», конкурси, засідання круглих столів, диспути, вечори запитань та відповідей, психологічні тренінги, бесіди, дні здоров’я, спортивно-масові заходи. В школі оформлено інформаційний куточок, санітарні бюлетені, організовувались змінні виставки літератури на дану тематику.

Педагогічним колективом школи ведеться постійна планомірна робота на виконання закону України «Про заходи з попередження вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я ».                                                                                    Медичною сестрою школи Микітко І.С.та класними керівниками був проведений цикл бесід на відповідну тематику:

  • «Вплив нікотину на здоров’я людини»;
  • «Паління і спорт несумісні»;
  • «Від нікотину до наркотиків – один крок».Педагог – організатор Садловська Г.В. та вчитель основ здоров`я Гук С.В.на засіданні « Клубу спілкування» класних керівників провели цикл семінарів-тренінгів, завдяки яким усі класні керівники мали змогу познайомитись з методикою роботи та матеріалами з виховання здорового способу життя та профілактики ВІЛ/СНІДу.Класні керівники проводили цикл обов’язкових годин спілкування з даної тематики: «Ситуація з ВІЛ –СНІД в Україні», «Безпечне статеве життя», «Закон України «Про наркотики».- «Я та мої емоції»(січень)- «Проблеми, що хвилюють всіх» (березень)- «Потенційно небезпечні та образливі ситуації для дітей» (травень)
  • Групові консультації для батьків:
  • - «Чому дитина стає «важкою»?» (квітень)
  • - «Шкідливість дорослішання» (лютий)
  • Упродовж 2020/2021 навчального року з батьками дітей   проводились профілактичні бесіди та, по необхідності, надавалася допомога у питаннях навчання , виховання,харчування дітей. Організовувалися індивідуальні та групові зустрічі з батьками з обміну досвідом у вихованні дітей, бесіди з метою вирішення конфліктних ситуацій між дорослими та дітьми.Індивідуальні консультації для батьків:
  • Усі класні керівники були також познайомлені з методичними рекомендаціями щодо проведення годин спілкування з профілактики ВІЛ/СНІДу та наркоманії серед підлітків школи, згідно з якими в кожному класі проводяться обов’язкові виховні заходи. Звіт про цю роботу ведеться на сторінках сайту школи ,а також у групі «Поздимире мій,…».
  • Питання про заборону тютюнопаління та поширенню наркоманії серед школярів було внесено в порядок денний класних і загальношкільних батьківських зборів.
  • «Емоційне життя дитини і виховання почуттів» (лютий)
  • «Вибір професії .Яка роль батьків?»» (квітень) тощо    Продовжувалась робота щодо удосконалення соціального захисту дітей пільгового контингенту. На батьківських зборах постійно зверталась увага на майнове право дитини, на відповідальність батьків за життя і виховання неповнолітніх.
  • Протягом навчального року проводилися тематичні виставки літератури:
  • В школі проводились заходи по пропаганді здорового способу життя: диспут «Шкідливі звички – їх наслідки», години спілкування «Твоє здоров′я в твоїх руках», «Здоровий спосіб життя - найкраща профілактика алкоголізму, тютюнопаління та наркоманії» та інші.
  • «Азбука для неповнолітніх»
  • «Обережно - СНІД»
  • «Учись володіти собою»
  • «Мистецтво бути вихованим»
  • «У сім’ї росте дитина»
  • «Закон і ми»
  • «Здоров’я дітей – здоров’я нації»
  • «Алкоголізм та наркоманія – загроза майбутнього»Для батьків сімей пільгових категорій були організовані і проведені індивідуальні консультації «Материнське і батьківське виховання» (виховання дитини з неповної сім’ї), групові консультації «Формування здорової особистості, загартування і профілактика простудних захворювань»; «Соціальні групи в інтернеті: зворотна сторона медалі»; засідання батьківського всеобучу «Розвиток читацьких інтересів у дітей»; «Морально-правове виховання в сім’ї»; консультація - практикум «Як залучити підлітка до різних видів творчої діяльності» тощо. З питань взаємоповаги в сім'ях, стосунків з батьками, вчителями, ровесниками надаються індивідуальні консультації, проводяться бесідиВ школі немає дітей, що потребують посиленої педагогічної уваги.
  • Класними керівниками ведеться облік відвідування занять учнями,їх захоплення.
  • Систематичною була робота класних керівників з батьками з питань родинного виховання, профілактики шкідливих звичок та правопорушень. З метою просвітницької роботи серед батьків поновлювалися матеріали стендів «Для вас батьки». Для обговорення пропонувались матеріали «Чи знаєте ви свою дитину?», «Дитина – рівноправний член суспільства» тощо. На класних батьківських зборах було висвітлено питання «Віра – основа успіху та благополуччя кожної людини», «Вплив стилю поведінки батьків на соціальний розвиток дитини».

     У 2021-2022 навчальному році класним керівникам, усім педагогам слід бути особливо уважними, аби попередити, а також вчасно виявляти прояви цькування серед дітей і припиняти такі дії, забезпечувати вжиття відповідних заходів впливу щодо дітей – жертв булінгу та булерів, неухильне дотримання норм педагогічної етики всіма учасниками освітнього процесу, домогтися неухильного дотримання та виконання всіма учасниками освітнього процесу чинного законодавства щодо навчання та виховання дітей, забезпечення їхніх прав і свобод.

Виходячи з вищесказаного, з метою підвищення ефективності правовиховної та правоосвітньої роботи у закладі освіти

 

НАКАЗУЮ:

  1. Заступнику директора школи з навчально – виховної роботи Михалюк Е.Т.:                                                                                                                                                                                                                                                               1.1До 01.09.2021 довести до відома педагогічних працівників зміст Комплексної програми профілактики правопорушень, суспільно небезпечних узалежнень та превентивного виховання дітей у закладах освіти Червоноградської ТГ на 2021-2025 р.р. та заходи з виконання Комплексної програми в закладі освіти.                                                                                                                                                                                                                                                                      1.2.У ІІ семестрі 2021-2022 н.р. вивчити і заслухати на педагогічній раді чи нараді при директорові питання про хід виконання в закладі Комплексної програми профілактики правопорушень, суспільно небезпечних узалежнень та превентивного виховання дітей .                                                                                        1.3.Забезпечувати дотримання всіма учасниками освітнього процесу вимог нормативних документів, зокрема Указу Президента України від 16.12.2011 № 1163/2011 «Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні», наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 08.02.2012 № 136 «Про заборону продажу та вживання алкогольних напоїв, тютюнових виробів у навчальних закладах», наказу Міністерства освіти і науки України 26.02.2020 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в закладах освіти», листа Міністерства освіти і науки України від 30.08.2018 № 1/9-516 щодо вирішення конфліктів серед дітей у закладах освіти шляхом впровадження медіації, Комплексної програми профілактики правопорушень, суспільно небезпечних узалежнень та превентивного виховання дітей у закладах освіти Червоноградської ТГ на 2021-2025 р.р. та ін., а також відповідних наказів відділу освіти.                  1.4.Здійснювати у 2021-2022 н.р. роботу з дотримання в закладі безпечного освітнього середовища, захисту здобувачів освіти під час освітнього процесу від булінгу, будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою.

         1.5.Щомісячно на нараді при директорові заслуховувати інформацію про стан ведення постійного психолого-педагогічного патронажу дітей, чиї батьки беруть участь в ООС, дітей трудових мігрантів та дітей, схильних до правопорушень чи пропусків уроків без поважної причини; аналізувати стан відвідування учнями уроків та стан обліку пропущених занять у класних журналах і в учнівських щоденниках; заслуховувати звіт класних керівників про роботу з учнями щодо профілактики пропусків уроків без поважних причин; заслуховувати звіти чергових учителів про виявлені порушення під час чергування, за їхніми наслідками вносити корективи у правовиховну роботу.

         1.6.У 2021-2022 н.р. тримати на постійному контролі організацію чергування педагогічних працівників на перервах, у тому числі на пришкільній території; особливу увагу звертати на попередження цькування, жорстокості та насилля серед дітей; до забезпечення правопорядку в закладах під час проведення позакласних заходів залучати представників учнівського та батьківського самоврядування

 

2.Класним керівникам:

2.1.Упродовж року забезпечувати своєчасне виявлення батьків (опікунів), які ухиляються від виховання дітей; проводити з цими батьками (опікунами) роз’яснювальну роботу, скеровувати в комісію з захисту прав дитини при виконавчому комітеті Червоноградської міської ради та в міський відділ поліції подання на притягнення їх до відповідальності.

2.2.До 10.09 та 10.01 поновити соціологічні паспорти по класах (додаток) і на його основі планувати правовиховну роботу закладу.

2.3. До 01.10.2021 спланувати індивідуальну профілактичну роботу з кризовими сім’ями; дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування; схильними до правопорушень; дітьми, котрі перебувають у стані підвищеної психологічної тривожності та стресу

2.4. Упродовж навчального року залучати відповідні соціальні служби, державні органи, представників депутатського корпусу, профільних громадських організацій до спільної роботи з сім’ями дітей, які перебувають у несприятливих соціальних умовах.

2.5. До 20.09.2021 провести анкетування батьків (опікунів) щодо правових та психолого-педагогічних питань, які потребують висвітлення на сторінках онлайн-консультпункту для батьків.

 3.Педагогу – організатору Садловській Г.В.- відповідальній за правовиховну роботу:

3.1.До 10.09 та 10.01 надіслати на електронну адресу відділу освіти узагальнений соціологічний паспорт закладу.

3.2.Двічі на рік поновлювати (та забезпечувати належне зберігання в закладі освіти) банк даних в електронному варіанті про всі категорії дітей, зазначені в соціологічному паспорті закладу освіти.

3.3.До 01.10.2021 забезпечити наповнення (і не менше двох разів упродовж навчального року оновлення) відповідних рубрик на сайті закладу освіти матеріалами з питань дотримання прав та обов’язків учасників освітнього процесу, захисту від цькування та різних проявів насильства (у тому числі домашнього, гендерного), попередження шкідливих узалежнень, профілактики станів тривожності, відповідальності батьків за забезпечення належних умов утримання, навчання та виховання дітей (правоосвітнього, морально-етичного, психолого-педагогічного характеру).

3.4.Продовжити в закладі на постійній основі діяльність служби порозуміння для впровадження медіації за принципом «рівний – рівному/рівна – рівній» та вирішення конфліктів мирним шляхом.

3.5.До 01.10.2021 з урахуванням результатів анкетування батьків спланувати роботу правового та психолого-педагогічного онлайн-консультпункту для батьків на 2021-2022 н.р., спрямовану на якнайповніше задоволення запитів батьків щодо виховання та навчання дітей, упродовж навчального року забезпечувати його своєчасне наповнення (оновлення).

3.6.Не рідше одного разу на місяць під час профілактичних рейдів відвідувати сім’ї, де проживають діти, що стоять на обліку в ювенальній превенції або в закладі освіти, схильні до правопорушень, бродяжництва, та сім’ї у кризових станах, для проведення індивідуальної диференційованої профілактичної роботи, своєчасного попередження правопорушень та запобігання пропускам уроків без поважних причин.

3.7.Продовжити у школі та на пришкільній території рейди «СТОП-палінню!» і своєчасно вживати заходів для усунення правопорушення та притягнення до відповідальності батьків; до участі в рейдах залучати чергових педагогів, членів учнівського та батьківського самоврядування.

3.8.До 15.09.2021 затвердити план заходів на 2021-2022 н.р. з пропаганди тверезості, профілактики вживання неповнолітніми алкогольних напоїв.

3.9.До 15.09.2021 спільно з класними керівниками залучити до занять у гуртках та секціях дітей за їхніми інтересами з багатодітних та малозабезпечених сімей; усіх учнів, схильних до правопорушень; усіх дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування; дітей, котрі прибули з тимчасово окупованих територій; дітей учасників ООС.

3.10.Протягом навчального року спільно з класними керівниками здійснювати щомісячний аналіз відвідування дітьми обраних гуртків і секцій; вивчати причини зниження інтересу окремих учнів до занять в обраних гуртках і секціях.

3.11.До 01.10 та 01.02 подавати на електронну адресу відділу освіти інформацію про залучення в гуртки та секції ЗЗСО та ЗПО дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які перебувають на обліку в закладі освіти чи ювенальній превенції.

3.12. Щомісячно (до 5 числа кожного наступного місяця) інформувати на елек-тронну адресу відділу освіти про проведені рейди «СТОП-палінню!» (усього проведено рейдів __ ; виявлено порушень__ ; вжиті заходи___), «Діти вулиці»; про учнів, що не охоплені навчанням; учнів, що пропустили за місяць уроки без поважних причин протягом 10 і більше днів, і результати вжитих щодо них заходів; про проведену правовиховну і профілактичну роботу в школі за місяць.

3.13.Своєчасно ініціювати перед ювенальною превенцією, ВСД притягнення до відповідальності батьків (опікунів), діти яких пропускають уроки без поважних причин, злісно порушують поведінку, правила для учнів.

4.Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

Директор                               Любов ГОРБАЙ

З наказом ознайомлені:

 

 

Приєднані файли
IMG_3530.JPG
IMG_3533.JPG
Довідка про підсумки роботи ради профілактики(4).docx
НаказПро створення безпечного освітнього середовища вільного від насильства та булінгу (цькування) у 2022-2023.doc
Наказ Про затвердження Плану заходів для запобігання булінгу та будь-яким проявам насилля на 2022-2023 н.р..doc
НаказПро місячник профілактики правопорушень, шкідливих узалежнень та щорічної суспільної а.doc
Наказ про правовиховну роботу на 2022-2023н.р..doc
Наказ Про створення шкільної ради профілактики правопорушень та призначення громадського інспектора на 202202023н.р..doc
Наказ №87Про створення шкільної ради профілактики правопорушень та призначення громадського інспектора.docx
НАКАЗ№88-одПро правовиховну роботу в закладі освіти у 2023– 2024н.р. та алгоритм дій у разі виявлення булінгу(насилля).doc
Наказ №92 від 05.09.2023 Про затвердження заходів щодо запобігання проявам булінгу та профілактики тверезого способу життя.doc
Моніторингпро булінг РЕЗУЛЬТАТИ 56 відповідей учнів 2023-2024.docx
Порядок реагування на випадки булінгу (цькування) у Поздимирській гімназії.docx
Наказ 05.09.2023№ 92Про затвердження заходів та порядку дій при прояві булінгу.docx

Останнє опубліковане

18.04.2024
ПРО ВИРОБНИЧЕ НАВЧАННЯ

у Червоноградському професійно - технічному закладі дізналися сьогодні учні 8 - 9 класу від майстрів, викладачів , які завітали у школу.

10.04.2024
ЧЕКАЄМО НА ПЕРШОКЛАСНИКІВ

З 08 квітня 2024 року до 31 травня 2024 року проводиться прийом заяв та документів для зарахування дітей до 1-ого класу.

08.04.2024
ТИЖДЕНЬ ДУХОВНОСТІ

« Божі заповіді – життєвий дороговказ для людини» проходить у закладі освіти з участю отця Володимира.

01.04.2024
ТУРБОТА ПРО ПТАХІВ

Таку акцію завершили сьогодні , у Міжнародний день птахів, учні школи .

28.03.2024
ПЕРЕМОЖЦІ

Всеукраїнського конкурсу «#ТГШ210: Таємниця генія Шевченка» отримали нагороди