На виконання статті 25 Закону України «Про освіту», відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України 28.12.2019 № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», 26.02.2020 № 293 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) в закладах освіти»
НАКАЗУЮ:
Начальник Ігор ГОМОНКО
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ відділу освіти
17.07.2023 № 149
План
заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти Червоноградської ТГ у 2023-2024 н.р.
Найменування завдання |
Найменування заходів |
Відпові-дальні за виконання |
Терміни виконання |
1. Сприяння запобіганню та протидії булінгу (цькуванню) в закладах освіти |
1) інформаційно-просвітницька діяльність серед учасників освітнього процесу щодо булінгу (цькування) та нетерпимого став-лення до насильницької моделі поведінки у міжособистісних стосунках: - тематичні полиці у бібліотеках ЗЗСО «Що таке булінг?»; - інформаційні бесіди з учнями «Булінг як різновид насилля», «Хто може стати жерт-вою булінгу», «Чому булер – також жертва», «Як не стати фігурантом ситуації, пов’язаної з булінгом», «Відповідальність неповноліт-ніх за вчинення булінгу»; -інформаційно-навчальні заходи для педаго-гів «Як виявити дитину, що є жертвою бу-лінгу, та дитину-булера», «Як працювати з дітьми, щодо яких було цькування»; - тематичні заняття батьківського лекторію, просвіта батьків, тематичні батьківські збо-ри «Булінг серед дітей різного віку: причи-ни, форми, шляхи запобігання», «Відпові-дальність неповнолітніх за вчинення булін-гу», «Ненасильницька модель поведінки у сім’ї та соціумі» тощо |
Відділ освіти, ІМЦО, ІРЦ
|
Постійно |
Керівники закладів освіти |
|||
2) профілактична діяльність, спрямована на запобігання вчинення дитиною та стосовно дитини булінгу (цькування): -раннє виявлення дітей – потенційних жертв булінгу та булерів; - своєчасне виявлення сімей, які перебува-ють у складних життєвих обставинах; дітей, щодо яких відбувалося сімейне насилля; -анкетування школярів на виявлення булін-гу, ставлення до проявів булінгу; - психологічні тренінги з учнями та педаго-гічними працівниками «Булінгу не місце в моєму оточенні», «Як не стати жертвою цькування», «Толерантність, чуйність, пова-га до прав кожної особистості – шлях до ненасильницької моделі міжособистісних стосунків» тощо; - поширення пам’яток, буклетів з інформа-цією про те, куди звертатися жертвам булінгу |
ЦПРПП, ІРЦ, керівники закладів освіти
|
Постійно |
|
3) координація діяльності та взаємодії між закладами освіти та іншими суб’єктами реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти: - участь у міжгалузевих заходах («круглих столах», семінарах, тренінгах тощо) щодо спільних дій профілактичного характеру; - проведення зустрічей учасників освітньо-го процесу з представниками структурних підрозділів, які працюють у галузі запобі-гання булінгу, насиллю щодо дітей та серед дітей, захисту прав дітей (соціальних служб, відділу у справах дітей, відділу ювенальної превенції, юристів-практиків, представників правозахисних організацій) |
Відділ освіти, ЦПРПП |
За потреби, але не рідше одного разу на півріччя |
|
керівники закладів освіти |
|||
4) вжиття заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), ста-ли його свідками або потерпли від булінгу (згідно з рішеннями комісій закладів освіти з розгляду випадків булінгу (цькування) |
Керівники закладів освіти |
Постійно |
|
2. Забезпечення створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища |
1) розроблення та розміщення на сайті закладу освіти плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) |
Керівники закладів освіти |
Щорічно до 01.09 |
2) проведення моніторингу ефективності виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу в закладі освіти, виявлення проблем у сфері запобі-гання та протидії булінгу, вжиття заходів для їхнього вирішення |
Керівники закладів освіти |
За потреби, але не рідше одного разу на півріччя |
|
3. Професійний розвиток та підвищення кваліфікації педагогічних працівників |
1) навчально-методичний супровід підви-щення кваліфікації педагогічних працівни-ків щодо формування соціальних компетен-тностей та навичок запобігання та протидії булінгу (цькуванню) |
ЦПРПП |
Постійно |
2) включення до щорічного плану підвищен-ня кваліфікації педагогічних працівників підготовки з питань формування соціальних компетентностей та навичок запобігання та протидії булінгу (цькуванню) |
Керівники закладів освіти |
Постійно |
Приєднані файли |
ЦПРПП, ІРЦ, ЗО Про заходи протидія булінгу на 2023-2024 (1).doc |