ЗАТВЕРДЖУЮ Директор ЧЗШ І-ІІІ ст. № 5 Червоноградської міської ради Б.Я.Красільчук |
УХВАЛЕНО Рішенням Педагогічної ради від ……..., протокол №.. |
ПОЛОЖЕННЯ
про академічну доброчесність учасників освітнього процесу
Червоноградської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів № 5
І. Загальні положення
1.1. Положення про академічну доброчесність Червоноградської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.№ 5 (далі -Положення) є внутрішнім нормативним актом, який спрямований на забезпечення якісних освітніх послуг наданих здобувачам освіти, додержання моральних, правових, етичних норм поведінки всіма учасниками освітнього процесу школи.
1.2. Положення розроблено на основі Конституції України, Конвенції ООН «Про права дитини», законів України «Про освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права», Статуту школи, правил внутрішнього розпорядку та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України
ІІ. Принципи, норми етики та забезпечення академічної доброчесності
2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил , якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.
2.2. Порушеннями академічної доброчесності згідно ст.42 п. 4 Закону України «Про освіту» вважається:
2.3. Етика та академічна доброчесність забезпечуються:
2.3.1. учасниками освітнього процесу шляхом:
2.3.2.здобувачами освіти шляхом:
2.3.3.педагогічними працівниками шляхом:
ІІІ. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення етики та академічної доброчесності
3.1. При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положенням після ознайомлення із правилами внутрішнього розпорядку школи.
3.2. Положення доводиться до батьківської громади, оприлюднюється на сайті школи.
3.3.Адміністрація школи забезпечує попередження порушень академічної доброчесності шляхом ознайомлення педагогічних працівників із документами, що унормовують дотримання академічної доброчесності та встановлюють відповідальність за їх порушення; проведення методичних заходів, що забезпечують формування загальних компетентностей з дотриманням правових та етичних норм і принципів, коректного менеджменту інформації при роботі з інформаційними ресурсами й об’єктами інтелектуальної власності.
3.4. Педагогічні працівники, в процесі своєї освітньої діяльності, дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення, проводять роз’яснювальну роботу із здобувачами освіти щодо норм етичної поведінки та неприпустимості порушення академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення цитування, посилання на джерела інформації, списування).
4.1. Види академічної відповідальності за конкретне порушення академічної доброчинності визначають спеціальні закони та внутрішнє Положення школи.
Порушення академічної доброчесності |
Суб’єкти порушення |
Обставини та умови порушення академічної доброчесності |
Наслідки і форма відповідальності |
Орган / посадова особа, який приймає рішення про призначення виду відповідальності |
Списування |
Здобувачі освіти |
- самостійні роботи; - контрольні роботи; - контрольні зрізи знань; - річне оцінювання (для екстернів) - моніторинги якості знань |
Повторне письмове проходження оцінювання термін -1 тиждень або повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми |
Учителі-предметники |
-державна підсумкова атестація; - річне оцінювання ( для екстернів) |
Повторне проходження оцінювання за графіком проведення ДПА у школі. Не зарахування результатів |
Атестаційна комісія державної підсумкової атестації |
||
-І етап( шкільний) Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів; |
Робота учасника анулюється, не оцінюється. У разі повторних випадків списування учасник не допускається до участі в інших олімпіадах, конкурсах |
Оргкомітет, журі |
||
Необ’єктивне оцінювання результатів навчання здобувачів |
Педагогічні працівники |
Свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання -усні відповіді; -домашні роботи; -контрольні роботи; -лабораторні та практичні роботи; -ДПА; -тематичне оцінювання; - моніторинги; -олімпіадні та конкурсні роботи |
Педагогічному працівнику рекомендується опрацювати критерії оцінювання знань. Факти систематичних порушень враховуються при встановленні кваліфікаційної категорії , присвоєнні педагогічних звань |
Адміністрація школи, атестаційні комісії усіх рівнів |
Обман: Фальсифікація |
Педагогічні працівники як автори |
Навчально-методичні освітні продукти, створені педагогічними працівниками: -методичні рекомендації; -навчальний посібник; -навчально-методичний посібник -наочний посібник; -практичний посібник; -навчальний наочний посібник; -збірка; -методична збірка -методичний вісник; -стаття; -методична розробка |
У випадку встановлення порушень такого порядку: А) спотворене представлення у методичних розробках, публікаціях чужих розробок, ідей, синтезу або компіляції чужих джерел, використання Інтернету без посилань, фальсифікація наукових досліджень, неправдива інформація про власну освітню діяльність є підставою для відмови в присвоєнні або позбавлені раніше присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії Б) в разі встановлення в атестаційний період фактів списування здобувачами під час контрольних зрізів знань, фальсифікації результатів власної педагогічної діяльності позбавлення педагогічного працівника І,ІІ кваліфікаційної категорії |
Педагогічна та методичні ради школи, атестаційні комісії школи |
Фабрикація |
||||
Плагіат |
V Прикінцеві положення
6.1. Положення ухвалюється педагогічною радою школи більшістю голосів і набирає чинності з моменту схвалення.
6.2. Учасники освітнього процесу мають знати Положення про академічну доброчесність. Незнання або нерозуміння норм цього Положення не є виправданням неетичної поведінки. Школа забезпечує публічний доступ до тексту Положення через власний офіційний сайт.
6.3. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені будь-яким учасником освітнього процесу за поданням до педагогічної ради школи та вводяться в дію наказом директора школи.