Критерії оцінювання



Критерії оцінювання навчальних досягнень реалізуються в нормах оцінок, які встановлюють чітке співвідношення між вимогами до знань, умінь і навичок, які оцінюються, та показником оцінки в балах.

Оцінювання учнів 1-4 класів

Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Відповідний наказ і текст рекомендацій оприлюдненона сайті МОН.

Методичні рекомендації окреслюють підходи оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти в умовах особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання.

Однією з ключових змін в оцінюванні є підхід до вираження оцінки. На заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів з предмета/курсу запропоновано використовувати вербальну оцінку окремих результатів навчання учня/учениці з предмета вивчення, інтегрованого курсу, яка окрім оцінювального судження про досягнення може ще називати і рівень результату навчання.

Так, рекомендації запроваджують поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово. Рівень результату навчання рекомендовано визначати з урахуванням динаміки його досягнення та позначати буквами – «початковий» (П), «середній» (С), «достатній» (Д), «високий» (В).

Результати оцінювання особистісних надбань учнів у 1-4 класах рекомендовано виражати вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу.

Рекомендації також містять Орієнтовну рамку оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів. Вона дозволяє забезпечити об’єктивність і точність результату оцінювання і покликана допомогти формувати оцінювальні судження та визначати рівень результату навчання.

Водночас заклад може розробляти і фіксувати загальні положення щодо оцінювання результатів навчання учнів у освітній програмі та конкретизувати їх у частині положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти. Особливості організації оцінювання в певному класі можуть ініціюватися вчителем і бути затвердженими на засіданні педагогічної ради закладу.

У рекомендаціях наголошено, що оцінка є конфіденційною інформацією, доступною лише для учня/учениці та його/її батьків (або осіб, що їх замінюють).

Відповідно до Державного стандарту початкової освіти, отримання даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюють у процесі:

  • формувального оцінювання, мета якого – відстеження особистісного розвитку учнів й опанування навчального досвіду;

  • підсумкового оцінювання, мета якого – співвіднести навчальні досягнення учнів з обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Держстандартом або освітньою програмою.

Рекомендовано враховувати, що формувальне оцінювання розпочинається з перших днів навчання у школі і триває постійно. Для ефективності формувального оцінювання рекомендовано дотримуватись алгоритму діяльності вчителя під час його організації:

  1. формулювання об'єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей;

  2. визначення разом з учнями критеріїв оцінювання;

  3. формування суб'єктної позиції учнів у процесі оцінювання;

  4. створення умов для формування вміння учнів аналізувати власну навчальну діяльність (рефлексія);

  5. коригування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

Об'єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учнів за рік. Під час такого оцінювання рекомендовано зіставляти навчальні досягнення учнів з очікуваними результатами навчання, визначеними в освітніх програмах закладів з урахуванням Орієнтовної рамки оцінювання.

Основою для підсумкового оцінювання можуть бути результати виконання тематичних діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані на носіях зворотного зв’язку з батьками, спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання. Підсумкову оцінку за рік рекомендовано визначати з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату навчання.

Вкладення

Критерії оцінювання учнів 5-9,11 класів (дати посилання на наказ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ від  13.04.2011  N 329 .


Останнє опубліковане

16.04.2024
Обʼєднаймося ж, брати мої!

Нещодавно наша гімназія отримала надзвичайно приємну звістку про перемогу Зубка Дмитра учня 9-А класу, у ||| етапі XXIII Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості «Обʼєднаймося ж, брати мої!» у номінації «Література (проза і поезія). Це високий рівень і результат, спільної багаторічної праці з творчим керівником і наставником Вірою Богданівною Курило, вчителем української мови та літератури. Вітаємо талановитого учня та його творчу вчительку з перемогою і нагородою Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації. Пишаємося Вами, та зичимо нових здобутків.

16.04.2024
Дрони - це не лише захоплююча технологія, але й потужний інструмент у різних сферах життя.

Вони здатні забезпечувати допомогу під час рятувальних операцій, надавати зображення з висоти пташиного польоту для мапування територій та навіть використовуватися для доставки товарів. Саме з такою інформацією сьогодні до нас прийшов волонтер Андрій Синиця, розповів і продемонстрував роботу FPV-дрона учням гімназії. Команда ГФ ЧСО навчилися збирати та програмувати цю " малечу" незамінних помічників, наших захисників. Дякуємо за Вашу довіру та підтримку в закупівлі комплектуючих. Лише разом ми сила! Тому залишаємо реквізити для допомоги на збір дронів. Карта ПриватБанк 5168752084870693 Бойчук Л.В. (+QR-коди у фото)

16.04.2024
Тиждень духовності

Сьогодні у нашу гімназію завітав отець Августин з пізнавальною лекцією " Що таке совість?" Учні 8-9- тих класів уважно слухали, критично думали та запитували все, що не знали. Учні та вчителі спільно досліджували й обговорювали значення моральних цінностей, релігійних традицій, вплив соціального середовища на формування совісті, використовували приклади історичних та сучасних ситуацій, коли совість є важливою, і шукали способи розвитку та зміцнення своєї совісті.

16.04.2024
В гостях у кінологів

Днями в гості до військових Кінологічного навчального центру завітали учні Червоноградського ліцею, аби дізнатися, як готують чотирилапих охоронців кордону та ознайомитися із тонкощами військової служби. Як зазначили в Кінологічному центрі, чотирилапі помічники прикордонників з першої хвилини справили найбільше враження на дітлахів, які з цікавістю спостерігали за заняттям кінологів та активно підтримували їх оплесками за гарний результат. Усі мали змогу досхочу погратися з чотирилапими друзями та спробувати себе у ролі кінолога. Також юні патріоти вчились стріляти в інтерактивному тирі та показали досить непогані результати. Які гостини без частування?! На завершення візиту прикордонники пригостили дітей свіжовипеченими булочками з власної пекарні. Щиро вдячні за організацію поїздки Палюзі Михайлу!

12.04.2024
Безпека дітей в інтернеті: опитування для батьківської громадськості

В умовах повномасштабної та гібридної інформаційної війни росії проти України громадянам важливо опиратися ворожій пропоганді, вміти відрізняти фейки та максимально ефективно використовувати цифрові технології для особистої безпеки. Враховуючи ці виклики та загрози, розроблено опитування "Безпека дітей в Інтернеті: опитування для батьківської громадськості". Мета даного опитування-зрозуміти рівень знань та обізнаності у сфері кібербезпеки, а також виявити наявні потреби, задля побудови безпечного онлайн-середовища для батьків та дітей. Опитування доступне за посиланням нижче. Запрошуємо до активної участі в опитуванні усіх небайдужих.